• 1
  • 2
2018-06-26, 11:05
Medlem
Med tanke på hur saker och ting har urartat sig i Sölvesborg vad det gäller brottslighet och kriminalitet, är det bara jag som undrar över polisens resurser?
Citera
2018-06-26, 12:17
Medlem
Polisens resurser är låga över hela landet. Den nya rikspolischefen sa ju att det kommer bli ännu sämre igår och det kommer inte vända fören 2019 och kommer först märkas 2020 att det har vänt.
Citera
2018-06-26, 18:11
Medlem
Känner att man blir lite mörkrädd över hur folk kan bete sig hur som helst med polisstationen mitt över gatan ungefär. Deala och droga helt öppet i staden, misshandel, hot osv osv. Eller kan det vara så att polisen väljer vad dom vill se?
Citera
2018-06-27, 12:30
Medlem
Ja jag bor i sbg och det finns vissa som beter sig som svin utan polisens agerande
Citera
2018-06-27, 12:34
Medlem
Verkligen! Helt sjukt ju. Särskilt ett svin som tycker han kan bete sig hur som helst utan polisens agerande. Förpestar hela Sölvesborg med sin blotta närvaro. Där undrar man ju lite var polisens resurser läggs egentligen?
Citera
2018-06-27, 12:36
Medlem
Tror jag vet vem du menar. Har han en lackeringsfirma?
Citera
2018-06-27, 12:47
Medlem
Fullträff!! Har förstått att han pundar med? En frisk människa kan väl ändå inte bete sig på det viset? Köra mc hög utan hjälm mitt framför snutarna utan deras agerande? Vet att det är många som undrar hur detta kan fortgå utan att det händer något. Han e ju en fara för allmänheten allra helst kvinnor o barn för det är dom enda han vågar gå på😣
Citera
2018-06-27, 13:02
Medlem
Vet att han va med i ett mc gäng innan och har betett sig jävligt illa. Flera som har sina aningar om att han är polisinformatör därav att polisen inte gör något.
Citera
2018-06-27, 13:07
Medlem
Ja för att nu återgå till ämnet om polisens insatser så tycker jag bara det är konstigt. Man ser och hör så mycket när man rör sig i stan och man börjar ju fundera på hur systemet är upplagt. Kan väl inte bara vara jag som tycker att deras resurser läggs på fel saker?
Citera
2018-07-03, 12:23
Medlem
Jag har alltid sagt att jag inte ska skriva på Flashback men nu kan jag inte låta bli. Jag bor i utkanten av Sölvesborg och märker väl inte av buset som många andra, men jag jobbar i stan och ser och hör hur det fungerar. Och det gör mig förbryllad och upprörd. När sen enskilda element kan bära sig illa åt utan att ordningsmakten gör något tappar jag tron på vårt samhälle. Polisen använder sina resurser tanklöst.
Citera
2018-07-03, 12:39
Medlem
Ja jag bara undrar hur det kan fortgå och inget görs?
Citera
2018-07-03, 12:53
Medlem
När man sen hör killarna på jobbet som bor i stan berätta den ena saken efter den andra så blir man förbryllad. I går var vi och jobbade i centrum , då kommer en galning körandes på en stor motorcykel utan hjälm iklädd skjorta, och han körde inte sakta. Man bara undrar.. hur tänker folk. Förstår att vår ordningsmakt inte kan stå och vakta vilket hade varit resursslöseri av skattemedel, men trots allt ska vi väl kunna känna oss trygga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in