2018-06-26, 10:48
Medlem
En amerikansk tjej följde mig hem till Sverige.
Saken är hon tappade bort sitt andra kreditkort i sitt hus, vi fann den inte innan vi for iväg. Hennes nuvarande kreditkort (Capital one) kommer gå ut denna månad. Hennes andra kort har samma nummer förutom annan utgångsdatum och cvc kod, vi vet all info på andra kortet.

Min idé var att hon fixar revolut, som jag själv använder.
Saken är att hon tydligen inte kan få bli verifierad på revolut, utan de accepterar enbart folk runt om Europa just nu.

Och jag kan inte toppa upp med hennes kreditkort tror jag, för då kommer nog revolut blockera pga deras system för att undvika frauds.

Att någon kontakt i USA skickar kreditkortet (om de fixar nytt t.ex) tror jag inte kommer fungera speciellt bra heller? Pga PostNord bland annat. Om det ej går via DHL eller annat.

Just nu kan hon använda kortet. Hon kan dock inte ta ut kontanter med kortet.

Vad har ni för tips? Google pay, kan det fungera ?
Eller ifall hon fixar Paypal och skickar över pengar där som jag sedan kan ta ut åt henne eller dylikt?
Vad har ni för förslag ?
Senast redigerad av Quizy 2018-06-26 kl. 10:51.
Citera
2018-06-26, 10:56
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quizy
En amerikansk tjej följde mig hem till Sverige.
Saken är hon tappade bort sitt andra kreditkort i sitt hus, vi fann den inte innan vi for iväg. Hennes nuvarande kreditkort (Capital one) kommer gå ut denna månad. Hennes andra kort har samma nummer förutom annan utgångsdatum och cvc kod, vi vet all info på andra kortet.

Min idé var att hon fixar revolut, som jag själv använder.
Saken är att hon tydligen inte kan få bli verifierad på revolut, utan de accepterar enbart folk runt om Europa just nu.

Och jag kan inte toppa upp med hennes kreditkort tror jag, för då kommer nog revolut blockera pga deras system för att undvika frauds.

Att någon kontakt i USA skickar kreditkortet (om de fixar nytt t.ex) tror jag inte kommer fungera speciellt bra heller? Pga PostNord bland annat. Om det ej går via DHL eller annat.

Just nu kan hon använda kortet. Hon kan dock inte ta ut kontanter med kortet.

Vad har ni för tips? Google pay, kan det fungera ?
Eller ifall hon fixar Paypal och skickar över pengar där som jag sedan kan ta ut åt henne eller dylikt?
Vad har ni för förslag ?

Vad menar du med att "kortet kommer gå ut"? Om du menar att "giltighetsdatumet går ut" så är det bara att beställa ett nytt samt be dom skicka kortet till Sverige istället. Ska inte vara några problem.
Citera
2018-06-26, 11:39
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Vad menar du med att "kortet kommer gå ut"? Om du menar att "giltighetsdatumet går ut" så är det bara att beställa ett nytt samt be dom skicka kortet till Sverige istället. Ska inte vara några problem.
Det kan bli problem. SEB vägrade skicka mitt nya kort till USA utan krävde att man kom och hämtade det personligen i Sverige.
Citera
2018-06-26, 15:33
Medlem
Tyvärr använder hon ju ett kreditkort som mest används av trailer park trash och illegala mexikaner som saknar kreditvärdighet så jag vet inte hur deras kundservice är. Men ni borde prova att ringa dem och se.

Jag glömde mitt amerikanska amex platinum i en bar i Tokyo för några år sedan och insåg misstaget när jag hunnit dra vidare till Kyoto. Det tog knappt 24 timmar så hade jag ett nytt amex i min hand i Kyoto. Men amex är ju inte capital one.
Citera
2018-06-26, 15:40
Medlem
Okej tack för svaren.
Jag tänkte mest om någon har lösning på ifall hon har ett kreditkort nummer som kommer fungera och som hon kan få pengar på, där man sedan på något sätt kan överföra det till mitt kort eller liknande, till ett lågt pris eller helt gratis ?
Enda jag kan komma på just nu är ifall det skickas till min IBAN , men sådant kostar ju också en del vad jag hört?
Citera
2018-06-26, 19:21
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag tänkte mest om någon har lösning på ifall hon har ett kreditkort nummer som kommer fungera och som hon kan få pengar på, där man sedan på något sätt kan överföra det till mitt kort eller liknande, till ett lågt pris eller helt gratis ?
Neteller kanske kan vara ett alternativ, skall gå att fylla på med b.la kort ...har ni testat att fylla på ditt Revolut med kortet? Kanske inte går när det är i hennes namn.
Citera
2018-06-29, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Neteller kanske kan vara ett alternativ, skall gå att fylla på med b.la kort ...har ni testat att fylla på ditt Revolut med kortet? Kanske inte går när det är i hennes namn.
Ska kika neteller.
Frågat revolut och de säger man ska fylla på enbart kort i sitt egna namn. Nu vet jag ej ifall det är strikt eller alls fungerar.. vågar ej chansa just nu. Har läst de har automatisk blockering pga fraud. Så chansen är mitt konto blir blockad och ifrågasatt om försöket att använda annans kort.

Nåväl så är idén just nu om transferwise, även det kommer ta över en vecka dock att få. Speciellt ifall det skickas utanför EU med PostNord..
Andra tanken är de gör transfer till mitt revolut konto som jag lånar ut då.
Citera
2018-06-29, 10:01
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Andra tanken är de gör transfer till mitt revolut konto som jag lånar ut då.
Hon skulle också kunna köpa paysafecard online https://www.paysafecard.com/sv-se/koep/koep-online/ och sedan sätta in på ditt neteller med koderna så kan du använda ditt virtuella kort för insättning på revolut men det är en viss procent på paysafecard hos neteller så du vet.
Citera
2018-06-29, 21:38
Medlem
Men paysafe är väl för spel m.m?

Hur som helst, kom på just angående Paypal. Borde inte det fungera att hon skickar pengar med uppgifter på sitt kreditkort till min Paypal t.ex?

Sedan för övrigt har ni tips hur de snabbast kan skicka kreditkortet till Sverige? Hennes morsa har nu ett nytt kreditkort som hon ska skicka. Men man vet ju angående PostNord.
Bör man använda av DHL? Eller något annat?
Citera
2018-06-29, 23:22
Medlem
Deras idé nu är göra via MoneyGram, så behöver köra till annan stad och hämta kontanter. Fungerar ju också men lite smått onödigt av slösa tid och ytterligare pengar för föra över när det nog kan finnas något annat sätt som går på direkten eller inom 2-3 dagar?
Citera
2018-06-30, 13:05
Medlem
Hennes morsa skickar kreditkortet med vanlig post.. tror inte direkt det lär komma fram alls.

Hennes morsa har kreditkort vi får använda infon på men vilken sida kommer tillåta oss använda det alls? Ifall man är registrerad som annat namn än på kortet? Tror många sidor har skydd mot just det
Citera
2018-07-01, 02:27
Medlem
Western union, finns i Norrbotten? Kikar på sidan, ombud finns i samma stad som mig.
De verkar skeptisk till det kommer fungera.
De försökte med MoneyGram till mitt revolut men det gick inte tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in