2018-06-26, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karin.C.
Om du har problem med den svenska kulturen så ska du återvända till ditt hemland. Vi svenskar vill ha lugn och ro och inget onödigt tjafs.

Menar du att det ingår i svensk kultur? Aldrig hört tidigare..
Citera
2018-06-26, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
https://sv.m.wiktionary.org/wiki/ensamstående

Ensamstående är inte synonymt med att vara förälder. Ensamstående är en ensam vuxen varav man brukar säga, ensamstående med barn eller ensamstående utan barn. Jag har inte barn, jag är ändå ensamstående.

Jo men det förtydligar jag i mitt första inlägg genom att skriva ensamstående kvinnor som redan har barn.

Edit. Ändrade rubriken nu också.
Citera
2018-06-26, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Jo men det förtydligar jag i mitt första inlägg genom att skriva ensamstående kvinnor som redan har barn.

Edit. Ändrade rubriken nu också.
Det var bra + att du nu vet vad ensamstående innebär.
Citera
2018-06-26, 02:37
Medlem
Vore intressant att höra från män som passar in i bilden. Samt de singelmödrar som välkomnar en ny man i hushållet.

Vidare, är detta ett svenskt fenomen?
Senast redigerad av salsadansaren 2018-06-26 kl. 02:41.
Citera
2018-06-26, 02:44
Medlem
Har uppmärksammat att dessa män tenderar att vara lågutbildade, blyga, förmodligen mobbade som barn. Stämmer det?
Citera
2018-06-26, 05:55
Medlem
Kvinnan träffade den stora kärleken. Hade sitt äventyr. Blev med barn. Den stora kärleken fann en annan. Nu är det jobbigt och ensamt. Tur att den där blyga killen verkar intresserad. Det är ju jobbigt att ta hand om sitt barn ensam. Och man behöver lite egentid så man kan förverkliga sig. Han tycks tycka om barn också. Och har ett fast jobb. Man kan inte få allt ...
Citera
2018-06-26, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Kvinnan träffade den stora kärleken. Hade sitt äventyr. Blev med barn. Den stora kärleken fann en annan. Nu är det jobbigt och ensamt. Tur att den där blyga killen verkar intresserad. Det är ju jobbigt att ta hand om sitt barn ensam. Och man behöver lite egentid så man kan förverkliga sig. Han tycks tycka om barn också. Och har ett fast jobb. Man kan inte få allt ...
Var inte dum nu. Blyga män behöver knappast vara goda eller kvinnor dem som lämnas när de blir gravida. Och fullt av snälla män skaffar barn. De här är rena rama larvet ni kör med på Flashback.
Citera
2018-06-26, 06:25
Medlem
Citat:
Var inte dum nu. Blyga män behöver knappast vara goda eller kvinnor dem som lämnas när de blir gravida. Och fullt av snälla män skaffar barn. De här är rena rama larvet ni kör med på Flashback.
De ensamma mammor som skaffat barn genom insemination blev naturligtvis inte lämnade, men de är inte så många.

Det finns blyga och elaka män, men jag hoppas de ensamma mammorna inte väljer dem. Låt dem fortsätta vara blyga, elaka och ensamma!

De snälla männen som skaffar barn stannar nog kvar hos sin kvinna och sina barn om det bara går. Det är nog majoriteten, men då är ju inte kvinnan ensamstående och alltså inte föremål för diskussionen.

Återstår de ensamma mammor som lämnat sin snälla och kärleksfulla karl. Ja, låt oss prata om varför dom gjorde det!
Citera
2018-06-26, 06:28
Medlem
Citat:
De ensamma mammor som skaffat barn genom insemination blev naturligtvis inte lämnade, men de är inte så många.

Det finns blyga och elaka män, men jag hoppas de ensamma mammorna inte väljer dem. Låt dem fortsätta vara blyga, elaka och ensamma!

De snälla männen som skaffar barn stannar nog kvar hos sin kvinna och sina barn om det bara går. Det är nog majoriteten, men då är ju inte kvinnan ensamstående och alltså inte föremål för diskussionen.

Återstår de ensamma mammor som lämnat sin snälla och kärleksfulla karl. Ja, låt oss prata om varför dom gjorde det!
Vet du vad, kärlek är inte enkelt.
Citera
2018-06-26, 06:31
Medlem
Citat:
Vet du vad, kärlek är inte enkelt.
När man har skaffat sig barn så är det inte bara att "följa sitt hjärta" och ge sig ut på nya äventyr. Om äventyret ("kärleken") är viktigare än barnen så var det ett misstag att skaffa barn från början.
Citera
2018-06-26, 06:37
Medlem
Citat:
När man har skaffat sig barn så är det inte bara att "följa sitt hjärta" och ge sig ut på nya äventyr. Om äventyret ("kärleken") är viktigare än barnen så var det ett misstag att skaffa barn från början.
Antingen gifter man sig eller så är det struntsamma bara det är en ung och fräsch man med attraktivt yttre och helst högre IQ.

Folk vill inte ha goda relationer längre.
Citera
2018-06-26, 06:49
Medlem
S.O.Stolps avatar
Fler funderingar på samma tema:

(FB) Killar som bildar familj med kvinnor som har barn sedan tidigare

(FB) Hur ser ni på män som är ihop med kvinnor som har barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in