2018-06-30, 11:17
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Min säng har också varit med om detta ett antal gånger - det luktar inte kiss, och stinker inte i efterhand. Därför har jag svårt att tro att det är urin.

Nej precis, gammal urin har en minst sagt både otäck och lätt igenkännbar lukt. Skulle någon kissa i en säng och sedan lämna det skulle det rimligen stinka typ uteliggare om hela sovrummet.

Även om det var en engångsföreteelse för min del så är det kul att ha upplevt det. Tror faktiskt de flesta killar upplever det som rätt häftigt.
Citera
2018-06-30, 11:21
Medlem
Kommer vi inte ifrån ämnet lite? Det handlade om fittsprutens biologiska funktion. Av vilken anledning kom evolutionen upp med fittsprut?
Citera
2018-06-30, 11:26
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Klart det har en funktion.
Kvinnan behöver mannen för att ta hand om barnet och skydda familjen.
En kille som går runt och stinker fitta har mindre chans att få sätta staken i en annan brud och därmed försumma sin första familj.
Citera
2018-06-30, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Klart det har en funktion.
Kvinnan behöver mannen för att ta hand om barnet och skydda familjen.
En kille som går runt och stinker fitta har mindre chans att få sätta staken i en annan brud och därmed försumma sin första familj.

Känns långsökt för mig, tjejer går ju igång på män som kan få kvinnor.
Citera
2018-06-30, 12:09
Medlem
sillbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dammage
läs inte artiklar på ett språk du inte bemästrar. bägge publiceringar verkar referera till samma medicinska studie. vidare så visade studien att läckaget (hos 5 av 7) innehöll sekretionet "psa" blandat med urin.

Edit: är du porrskadad? 14 jävla sidor av inlägg med 99 procent utav dom postade under erotik delen av forumet... inte sunt pojk!

Självklart är man porrskadad. Jag kom till genom sexuella aktiviteter.

Och jag tror inte jag postat någon annan stans än under erotik. Så jag undrar vart du fann den där sista procenten?
I övrigt så har jag inga problem att föra diskutioner om andra ämnen på andra ställen än att posta anonymt på FB. Det är oftast mycket mer givande diskutioner om man för dom direkt med personer. Men det är kul att se vad folk skriver här, och ibland även ett och annat intressant ämne som folk inte så lätt tar upp i "normala" diskutioner, så erotik-avdelningen är (för min del) lite mer intressant.

Och du kanske borde läsa den medicinska studien lite bättre. För att citera slutsatsen, eftersom folk verkar ha svårt:
"CONCLUSIONS:

The present data based on ultrasonographic bladder monitoring and biochemical analyses indicate that squirting is essentially the involuntary emission of urine during sexual activity, although a marginal contribution of prostatic secretions to the emitted fluid often exists."

Så nej, det är inte "PSA blandat med urin". Det är urin, ofta med lite spår av andra ämnen. Vilket du i princip kan säga om urin vilken gång som helst när du pissar.
Citera
2018-06-30, 12:44
Medlem
Stonedboys avatar
Skulle nog tänka mig att det är en slags kroppsmarkering dom gör helt enkelt. Skulle mannen gå till en annan kvinna så reagerar den nya kvinnan säkert på doften. Tror att dofter spelar in ganska så mycket hos könen. Man har ju märkt själv ibland att det luktar kvinnokön om fingrarna tex tar flera dagar innan det försvinner. Det är ju inte så att man vågar svansa iväg till nästa tjej direkt då.

Antar att ni tjejer har känt av andra honors könsdoft nångång?
Citera
2018-06-30, 14:00
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Av vilken anledning kom evolutionen upp med fittsprut?

Gissningsvis inte av någon särskild "mening" eftersom det är en sådan ovanlig företeelse. Skulle var och varannan tjej göra det skulle man kunna diskutera en potentiell avsikt från naturen, men när kanske någon/några enstaka procent har det beteendet så förmodligen ingen särskild evolutionär betydelse.
Citera
2018-06-30, 17:06
Medlem
Citat:
"Tjejerna fyller urinblåsan med vätska" Snälla, berätta hur det skulle gå till. Har de en spruta som de går in i urinröret med?

Citat:
Min säng har också varit med om detta ett antal gånger - det luktar inte kiss, och stinker inte i efterhand. Därför har jag svårt att tro att det är urin.

Ja det finns dom som fyller urinblåsan med vätska med en spruta. Har ni aldrig hört talas om det?
I andra fall dricker dom kopiösa mängder vatten innan, men då blir ju vätskan bara vattnig och inte den där tjockare konsistensen som man ser i videos ibland där man använder sig av en substans som man sprutar in före. Ja jag vet att det låter sjukt, men det är så dom gör.

Tur för dig då skulle jag säga. Många andra vet jag har varit med om att de blivit tvungna att byta madrasser efteråt.
Beror väl på om man druckit mycket vatten innan eller inte. Mycket vatten och lukten är minimal.
Det mesta är som sagt ändå urin.
Jag trodde att dom flesta visste detta?!? Det är ju vetenskapligt bevisat till och med.
Om man inte tror på det så kan man ju experimentera själv. Inte för att jag rekommenderar det då det finns risker med det, men man kan fasta utan varken mat eller vatten i ett dygn.
Töm blåsan innan och se om det kommer någon vätska sen.
Det är nog det enda sättet tror jag för att avgöra om det är urin eller någon magisk vätska som vissa påstår.
Men som sagt så bör man vara försiktig om ska testa det.
Citera
2018-06-30, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillbit
Självklart är man porrskadad. Jag kom till genom sexuella aktiviteter.

Och jag tror inte jag postat någon annan stans än under erotik. Så jag undrar vart du fann den där sista procenten?
I övrigt så har jag inga problem att föra diskutioner om andra ämnen på andra ställen än att posta anonymt på FB. Det är oftast mycket mer givande diskutioner om man för dom direkt med personer. Men det är kul att se vad folk skriver här, och ibland även ett och annat intressant ämne som folk inte så lätt tar upp i "normala" diskutioner, så erotik-avdelningen är (för min del) lite mer intressant.

Och du kanske borde läsa den medicinska studien lite bättre. För att citera slutsatsen, eftersom folk verkar ha svårt:
"CONCLUSIONS:

The present data based on ultrasonographic bladder monitoring and biochemical analyses indicate that squirting is essentially the involuntary emission of urine during sexual activity, although a marginal contribution of prostatic secretions to the emitted fluid often exists."

Så nej, det är inte "PSA blandat med urin". Det är urin, ofta med lite spår av andra ämnen. Vilket du i princip kan säga om urin vilken gång som helst när du pissar.

återigen läs inte artiklar på ett språk du inte bemästrar. jag kopierar ett utdrag från studien " Yet, whereas PSA was not detected in BSU in six out of seven participants, this antigen was present in S and ASU in five out of seven participants".

så läckaget visade sig visst vara psa blandat med urin hos 5 av de 7 försökspersonerna.

tycker synd om dig, du verkar mycket andefattig. du hade någon enstaka post i "relation" delen ochså..
Citera
2018-06-30, 18:49
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Det är urinläkage!

Instämmer. De som påstår något annat har förts bakom ljuset av kvinnor som vill få det att låte mer exotiskt. Täpper man igen urinröret på dem så kommer det inget sprut. Många kvinnor och framförallt mammor får skador i könet efter att ha fött barn ex. Musklerna fungerar inte på samma sätt och vid en orgasm så kan de helt enkelt int5e hålla tätt.

En del tänder på det och andra skäms för det men det är fortfarande urinläckage. Med lite blandning av de vanliga kåtsafterna och lite bakterier och virus som toppar blandningen.

Helt friska tjejer har minimalt med "flytningar" väldigt många har lättare infektioner som ger "spår" i trosan. Inget farligt men heller inte helt friskt. En ung tjej som enbart haft sex med en kille och båda är friska. En sådan tjej har oerhört lite flytningar och inga spår i trosan.

Vet det själv då min fru enbart haft sex med mig och var oskuld då vi träffades. Hon är hälsan själv i trosan och har aldrig haft några spår av flytningar eller behov av trosskydd mellan menstruationerna.
Citera
2018-06-30, 18:52
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dammage
återigen läs inte artiklar på ett språk du inte bemästrar. jag kopierar ett utdrag från studien " Yet, whereas PSA was not detected in BSU in six out of seven participants, this antigen was present in S and ASU in five out of seven participants".

så läckaget visade sig visst vara psa blandat med urin hos 5 av de 7 försökspersonerna.

tycker synd om dig, du verkar mycket andefattig. du hade någon enstaka post i "relation" delen ochså..

Och VARIFRÅN kommer kvinnors PROSTATA vätska ? "although a marginal contribution of prostatic secretions to the emitted fluid often exists"

Kan du visa var kvinnors PROSTATA sitter.

Det handlar nog snarare om att urinen är uppblandad med mannens försats (som är prostatic secretion) Så tar vi bort den manliga prostata vätskan så återstår URIN.
Citera
2018-06-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Och VARIFRÅN kommer kvinnors PROSTATA vätska ? "although a marginal contribution of prostatic secretions to the emitted fluid often exists"

Kan du visa var kvinnors PROSTATA sitter.

Det handlar nog snarare om att urinen är uppblandad med mannens försats (som är prostatic secretion) Så tar vi bort den manliga prostata vätskan så återstår URIN.

År 2002 döptes den kvinnliga delen av könsorganet Skenes körtlar officiellt till den kvinnliga prostatan av "the Federative International Committee on Anatomical Terminology"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Prostata#Prostata_hos_kvinnor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in