• 1
  • 2
2018-06-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Ofta ar jag intresserad av att kopa fler vetranbilar till min samling.
Da jag vet precis vad jag letar efter har jag gjort
en mall med fragor.
Valdigt rakt pa sak och fragor som en agare/entusiast bor kunna svara pa med latthet.

Far ofta till svar.
Kom och kolla Na bilder orkar/kan jag inte ta (trots att de kan mailas igen till naste intressent).

Blir ingen affar med sadan saljare.
men det hanlar mer om att om man får frågor på mailen och lägger tid på att svara o sen får 0 återkoppling. vad är skatten kan dom fråga sen mailar man svar, och sen hör man aldrig nått mer från den personen, ska man då ut och ta nya bilder på askkoppen eller på isskrapan som följer med så kanske man inte orkar det.
Citera
2018-07-01, 23:48
Medlem
CaptainNemos avatar
För mycket spån därute som lovar dyrt och heligt att de "kommer på studs" och garanterar köp. Sedan sitter man där och väntar på någon som aldrig dyker upp. Har man angett mobilnummer och någon trilskas med att bara skicka kedje-mess så är det enl. min erfarenhet av blocketförsäljning någon som inte är särskilt seriös.
Citera
2018-07-02, 00:04
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNemo
För mycket spån därute som lovar dyrt och heligt att de "kommer på studs" och garanterar köp. Sedan sitter man där och väntar på någon som aldrig dyker upp. Har man angett mobilnummer och någon trilskas med att bara skicka kedje-mess så är det enl. min erfarenhet av blocketförsäljning någon som inte är särskilt seriös.

Hänt för många gånger att folk som ”varit intresserade” och ”kan komma och hämta direkt” inte hört av sig mer efter att man accepterat . Verkar fan som att vissa har som hobby att försöka pruta till sig saker eller ”vinna” köp på blocket...
Citera
2018-07-02, 21:42
Medlem
kekomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Facebook? 2018? Wtf haha.

... ja? Köp-och-sälj-grupper är enormt poppis där.
Citera
2018-07-02, 23:51
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekomi
... ja? Köp-och-sälj-grupper är enormt poppis där.

Fast jag har aldrig fått något vettigt sålt där, folk vill bara pruta och helst få saker gratis.

Samlade faktiskt statistik en gång:
Samma annons på FB som på blocket (exakt samma bilder och text) resulterade i 1 svar på Facebook och 12 eller 13 på blocket....

Fast ja, otroligt mycket saker till salu på blocket, tyvärr verkar allt över 1000kr mer eller mindre omöjligt att sälja
Citera
2018-07-06, 22:10
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Hänt för många gånger att folk som ”varit intresserade” och ”kan komma och hämta direkt” inte hört av sig mer efter att man accepterat . Verkar fan som att vissa har som hobby att försöka pruta till sig saker eller ”vinna” köp på blocket...
Skulle inte förvåna mig. De sitter säkert också och gottar sig åt att någon stackars säljare får kasta bort värdefull tid på att vänta.
Citera
2018-07-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Fast jag har aldrig fått något vettigt sålt där, folk vill bara pruta och helst få saker gratis.

Samlade faktiskt statistik en gång:
Samma annons på FB som på blocket (exakt samma bilder och text) resulterade i 1 svar på Facebook och 12 eller 13 på blocket....

Fast ja, otroligt mycket saker till salu på blocket, tyvärr verkar allt över 1000kr mer eller mindre omöjligt att sälja

Well, Blocket är fortfarande nummer 1. Sen måste man som säljare vara realistisk, kommer någon vilja ha din Helly Hansen jacka? Kommer någon vilja köpa din halvsletna MC där varenda del egentligen behövs bytas ut? Vill folk ha en begagnad säng?

En Rolex, eller en bil utlagd till marknadspris säljs mer eller mindre per omgående på Blocket. Folk klagar på att det kostar att annonsera fortfarande men så länge Blocket fortsätter leverera kommer det kosta. Och allvarligt, sälja en bil för 25 000 - 250 000 och du betalar en dryg 100ing för en annons?

Skulle te.x aldrig sälja en exklusiv klocka eller något annat exklusivt i en Facebook grupp... fyfan vad tattigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in