• 1
  • 2
2018-06-25, 10:45
Medlem
GormDenGamles avatar
Hej!

Jag är i stort behov av en smartphone med plats för dubbla SIM-kort, och behöver därför hjälp och råd i denna ”mobildjungel”.

Tack på förhand!
Citera
2018-06-25, 10:50
Medlem
Lite svårt att svara på när du inte nämner vad du önskar att telefonen ska klara av. Huawei P20 lite för 3800 kronor är en bra telefon för en rimlig peng
Citera
2018-06-25, 10:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag är inte glad för att binda mig med abonnemang. Men jag ser att Comviq har Samsung Galaxy S9+ till 495 kr/mån, och denna har plats för två SIM-kort.
Hade denna ha kunnat vara något?

Jag har nu en iPhone 7.
Citera
2018-06-25, 10:53
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amorteraren
Lite svårt att svara på när du inte nämner vad du önskar att telefonen ska klara av. Huawei P20 lite för 3800 kronor är en bra telefon för en rimlig peng

Tack för tipset!

Jag har egentligen inga krav mer än att jag ska kunna använda Spotify och bra med lagringsplats.
Citera
2018-06-25, 10:54
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Hej!

Jag är i stort behov av en smartphone med plats för dubbla SIM-kort, och behöver därför hjälp och råd i denna ”mobildjungel”.

Tack på förhand!
Vet ej mer än min egen, Huawei P20 pro men även min gamla Huawei hade stöd för dubbla sim så kanske standart för Huawei oavsett modell. Tycker det är klockrent med två SIM, ett skräpnummer och ett mer seriöst man ger till tex arbetsgivare.
Citera
2018-06-25, 10:59
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Vet ej mer än min egen, Huawei P20 pro men även min gamla Huawei hade stöd för dubbla sim så kanske standart för Huawei oavsett modell. Tycker det är klockrent med två SIM, ett skräpnummer och ett mer seriöst man ger till tex arbetsgivare.

Tack för tipset!

Jag behöver dubbla SIM då jag ibland befinner mig i ett annat land och jobbar, och min arbetsgivare där kan inte ringa till utländska nummer.

Men jag har en följdfråga. Kan jag ha igång båda numrena på samma gång?
Nu kommer endast arbetsgivaren att få det inhemska numret.
Citera
2018-06-25, 11:19
Medlem
Båda simkorten kan vara igång samtidigt
Citera
2018-06-25, 11:28
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amorteraren
Båda simkorten kan vara igång samtidigt

Jättebra!

Jag har en fråga till.
Jag har ju en iPhone nu och betalar för extra utrymme för iCloud. Kan jag fortsätta med att använda iCloud från t.ex. en Samsung och Huawei?
Citera
2018-06-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Tack för tipset!

Jag behöver dubbla SIM då jag ibland befinner mig i ett annat land och jobbar, och min arbetsgivare där kan inte ringa till utländska nummer.

Men jag har en följdfråga. Kan jag ha igång båda numrena på samma gång?
Nu kommer endast arbetsgivaren att få det inhemska numret.

Dom flesta telefoner idag har DUAL SIM. Båda SIM korten är igång samtidigt och du kan ta emot samtal från SIM1 eller SIM2.

Men om du är upptagen i samtal på SIM1 och någon föröker ringa SIM2 samtidigt, så kommer det bara tuta "nummret går inte att nås".

När du sen är klar med samtalet på SIM1 så kommer du dessvärre inte se att någon har ringt SIM2.

Dessutom måste det ena kortet köras på 2G.
Citera
2018-06-25, 11:49
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerry
Dom flesta telefoner idag har DUAL SIM. Båda SIM korten är igång samtidigt och du kan ta emot samtal från SIM1 eller SIM2.

Men om du är upptagen i samtal på SIM1 och någon föröker ringa SIM2 samtidigt, så kommer det bara tuta "nummret går inte att nås".

När du sen är klar med samtalet på SIM1 så kommer du dessvärre inte se att någon har ringt SIM2.

Dessutom måste det ena kortet köras på 2G.

Tusen tack för bra information!

Jag kommer endast att använda mitt utländska SIM-kort när min arbetsgivare ringer mig. Och det sker kanske fyra, fem gånger i månaden á 30 sekunder. Så det är ingenting som kommer att störa.
Citera
2018-06-25, 12:14
Medlem
Kenpachys avatar
Köpte nyss en moto x4 från netonnet för 2500 spänn. Funkar hur bra som helst. Dubbla sim.
Citera
2018-06-25, 12:21
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpachy
Köpte nyss en moto x4 från netonnet för 2500 spänn. Funkar hur bra som helst. Dubbla sim.

Oj!
Ska kolla närmare på denna. Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här