Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-25, 00:01
  #1
Medlem
Dofternas avatar
Just nu finns det fem trådar som i princip diskuterar samma sak, nämligen affären Durmaz. Är det nödvändigt?

(FB) SD anklagas för Durmaz hat
(FB) Vill rödingarna tjäna billiga valpoäng på bekostnad av det som hände Jimmy Durmaz?
(FB) Lustig (#hållenstolpe) vs Durmaz. Skillnad?
(FB) Hatstormen mot Jimmy Durmaz
(FB) Fotbolls-VM 2018: Grupp F (Tyskland, Mexiko, Sverige, Sydkorea)
Citera
2018-06-25, 00:22
  #2
Medlem
Pluppiplupps avatar
Det verkar som det, då så väldigt många ANONYMA medlemmar, som annars skriver både om negrer, sandnegrer och gulingar, nu helt plötsligt har skitit ner sig när media och politiker höjer rösterna mot den förhatliga "rasismen".

Så det verkar som om det behövs, eftersom dessa nu behöver bevisa och överbevisa för varandra, att jag är minsann inte rasist.

Att de allra flesta verkar missa den större bilden, där Durmaz bara är ett verktyg för globalisterna och mångkulturvurmarna, det är tydligen för mycket begärt att uppmärksamma.

Detta trotts, att som du säger, är ett överdrivet stort antal trådar om detta, där de flesta som sagt lyckas missa det mest uppenbara. Bara i Sverige och dess befolkning kan lyckas med något sådant.
Citera
2018-06-25, 08:50
  #3
Medlem
CreepyCrawls avatar
Grundfrågan här blir, har du testat att RP:a trådarna och se om dom kan slås samman?

I övrigt så hänger det ju på vilken vinkel trådarna har i ämnet? (Att allt inte ska skrivas i VM-tråden kan jag köpa direkt, det skulle göra den oläsbar)
Citera
2018-06-25, 09:28
  #4
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Grundfrågan här blir, har du testat att RP:a trådarna och se om dom kan slås samman?

I övrigt så hänger det ju på vilken vinkel trådarna har i ämnet? (Att allt inte ska skrivas i VM-tråden kan jag köpa direkt, det skulle göra den oläsbar)

RP:ade en tråd, den åkte i soptunnan. Vill egentligen diskutera detta mer allmänt, måste ett aktuellt ämne diskuteras i så många olika trådar samtidigt?
Dels blir det svårt att hitta, dels så blir det lätt OT iom att "den och den vinkeln ska tas i tråden si och så".

Men visst, jag går in och rapporterar resten nu.
Citera
2018-06-25, 11:02
  #5
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
RP:ade en tråd, den åkte i soptunnan. Vill egentligen diskutera detta mer allmänt, måste ett aktuellt ämne diskuteras i så många olika trådar samtidigt?
Dels blir det svårt att hitta, dels så blir det lätt OT iom att "den och den vinkeln ska tas i tråden si och så".

Men visst, jag går in och rapporterar resten nu.

Fenomenet är inte helt nytt, det har hänt förut vid större händelser. Terrordådet på Drottninggatan är ett ganska bra exempel som diskuterades i Terrorism, Media och Politik inrikes där varje tråd hade sin vinkel och topic las utefter det. Det "kräver" ju dock en del extraarbete av mods om inte TS ser till att redan i trådstarten ser till att länka till övriga huvudtrådar. Det är inte alltid dom länkningarna görs men jag vet att det har skett.

Sen kan man såklart diskutera vad som krävs för att klassa något som en större händelse, rent instinktivt så handlar det väl om mängden inlägg som håller någon form av vettig nivå. Lite samma kriterier som görs när man bryter ut x antal inlägg från en tråd då diskussionen i sig är vettig men inte riktigt passar in i tråden där det började.

Som användare kan man RP:a en tråd, klistra in länkarna till de övriga trådarna som finns och fråga om det är lönt att lägga in det i trådstarten som ett mod-meddelande bara för att klargöra topic.
Citera
2018-06-25, 13:53
  #6
Moderator
Gordon Blixts avatar
OT raderat. Den som tror att den här tråden handlar om vad som borde eller inte borde göras med diverse trådar ni hittat om olika fotbollsspelare har en undermålig förmåga att läsa spelet.

/Mod
Citera
2018-06-25, 14:10
  #7
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
RP:ade en tråd, den åkte i soptunnan. Vill egentligen diskutera detta mer allmänt, måste ett aktuellt ämne diskuteras i så många olika trådar samtidigt?
Dels blir det svårt att hitta, dels så blir det lätt OT iom att "den och den vinkeln ska tas i tråden si och så".

Men visst, jag går in och rapporterar resten nu.
Är du ute efter den principiella diskussionen så finns det redan trådar där det avhandlas (hehe), men kontentan av den debatten är att det finns två sätt att hantera det: antingen med en samlingstråd eller med separata trådar med tydliga inriktningar. Båda lösningarna har sina för- och nackdelar. Du nämner en nackdel med separata trådar, en nackdel med samlingstråd är att det blir oöverblickbart och rörigt osv.

Jag kan också tillägga som moderator i Medier och Journalistik att "vår" tråd om Durmaz absolut har ett existensberättigande och jag kan inte gärna låsa en tråd som vill diskutera hur media hanterar frågan med hänvisning till att de diskuterar den politiska effekten i en annan forumdel.
Citera
2018-06-25, 22:40
  #8
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
RP:ade en tråd, den åkte i soptunnan. Vill egentligen diskutera detta mer allmänt, måste ett aktuellt ämne diskuteras i så många olika trådar samtidigt?
Dels blir det svårt att hitta, dels så blir det lätt OT iom att "den och den vinkeln ska tas i tråden si och så".

Men visst, jag går in och rapporterar resten nu.
Även jag RPade en Durmaztråd då diskussionsämnet inte passade den forumsdelen.
Men av de du listar så har jag koll på de flesta o att diskutera det politiska i fotbolls-VM forumet blir direkt offtopic.
Egentligen så skulle en tråd i ämnet även kunna placeras i Brott o Brottsbekämpning.

Men ämnet berör o just nu tycker jag det är bra med dessa trådar. När det lagt sig kanske de kan slås ihop?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback