2018-06-23, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Ja, det är förfärligt att hon får uttrycka den här åsikten. Det borde vara förbjudet att uttrycka andra åsikter än dina.
Du inser väl att hon bara trollar för att provocera?
Hon är en uppmärksamhetssökande kommunist som lever på att försöka få andra att må sämre än hon redag gör. En succubus.

Något som folk som inte är ett dugg intresserade utav sport, i sin kränkthetsiver missuppfattar är att 90% av all sport och idrott ses på utav män, även dam vm, em och andra grenar där kvinnor tävlar emot varandra.

Svenska damlandslaget förlorade emot AIK p15 med 5-1 även efter att killarna tagit bort en spelare. Damfotboll är alltså riktigt dålig k alite, MEN det är fortfarande till 90% män som tittar på damfotbollen, kvinnor, som inte spelar, är totalt ointresserade.
Citera
2018-06-23, 10:37
Medlem
VM måste väl ändå anses vara ett öppet mål för den moderna feministen som letar efter fel i precis allt. Här finns tillräckligt med material för att skriva spaltmeter om det skulle vara så. Undertonen hos Jenny är däremot minst sagt ganska patetisk eftersom hon, precis som många andra, bygger sina argument på problematik som bara existerar i huvudet på henne, ex.

"En kvinnlig tränare vågar jag knappt andas om eftersom herrklubbskören kommer att hånskratta och skrika om kompetens som inte finns. Men om kompetensen inte finns i dag så kan man inte skylla på något annat än bristande vilja att odla ledartalang av något annat kön än manskön"

Återigen, en problematik som Jenny själv diktat ihop i linje med hennes egna aggressioner gentemot män. Som vanligt väljer den moderna feministen att enbart fokusera på den absoluta toppen av en hierarki och sliter sig sedan i håret över det faktum att en kvinna inte innehar den där statusinbringande titeln. Vägen dit är givetvis helt ointressant eftersom det är kvinnans rättighet att minsann få det serverat på ett silverfat. Männen har ju hållt på så länge, nu är det kvinnans tur.....

Att hon dessutom använder begreppet "mansfest" är också missvisande. Dels är det orättvist mot de kvinnor som sitter bänkade framför matcherna och genom att Jenny tvingar dem att ta ställning till om kön har någon slags relevans när det primära målet är att underhålla.
Citera
2018-06-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Bra att du lyfter upp det med skidorna och den genomgående kvinnodominansen där. Men inte gnäller vi "män" på att så är fallet. Jag tror det helt enkelt handlar om brist på förståelse från hennes sida (samt övriga feministvänner).

Kan inte annat än hålla med till 100%

Vi (sportintresserade) män tycker det är intressant att följa damlandslaget i skidor för att de är OTROLIGT SKICKLIGA inom det de gör, inte för att de är just kvinnor.

Damfotboll är en helt annan grej ! Det är därför det är så "manligt". Finns inget i damfotboll som är det minsta intressant att se (eftersom jag tittar på skicklighet och inte på kön).

Nu handlar denna feministens kritik mer om att fotbollsVM exkluderar kvinnor, och jag kan hålla med henne i att fler män än kvinnor ser detta VM. Men det är fan ta mig viktigt att berätta för henne VARFÖR, och då blir damlandslaget i skidor en bra sak att ta upp som motpol.
Citera
2018-06-23, 10:40
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Helt ute är den här feministen inte när det gäller fotbollsVM. Men när det gäller skidor så anser jag att det är kvinnorna som är det absolut mest intressanta att följa.

Att fotboll är "manligt" är väl bara en konsekvens av att damfotboll helt enkelt inte når den skicklighetsnivån som jag kräver (det har inget med att de är kvinnor). Skidor däremot är EXTREMT kul att följa eftersom vårt svenska damlag är helt fantastiska.

Så lätt är det, men det är väl svårt att förstå för en feminist.

Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Bra att du lyfter upp det med skidorna och den genomgående kvinnodominansen där. Men inte gnäller vi män på att så är fallet. Jag tror det helt enkelt handlar om brist på förståelse från hennes sida (samt hennes övriga feministvänner). De saknar att se helheten. En bristförmåga helt enkelt.

De kommer tillbaka till det gång efter gång. De inser inte att de redan konkurrerar på lika villkor utan fortsätter att kräva sin rätt utan minsta insikt i att det är marknadskrafter som styr. De vill ha lika mycket betalt som männen? Okej. Jag skulle tro att ägaren till Nisses snabbköp vill ha lika i mycket i lön som den rikaste ICA-handlaren också. Det är dock en ointelligent sak att kräva eftersom den helt avgörs av marknadskrafterna.

Så, ni kvinnliga fotbollsivrare där ute, se till att leverera en så pass bra produkt att er Champions Leauge-final skapar lika stort intresse dom den manliga dito. Då, och först då, kan ni rättmätigt kräva era lika löner. Nu framstår ni bara som ett bortskämt barn som vill ha vad det rikare grannparets barn för, och påstår att detta är er rätt i rättvisans namn. Trams är vad det är.
Citera
2018-06-23, 10:42
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanso
Det skulle faktiskt vara tacksamt med mera kvinnor. Man känner sig lite bögig när man ser fotboll. Bara massa svettiga män överallt.

Som tur är så finns dam-VM i fotboll för sådana som dig.
Citera
2018-06-23, 10:50
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Medier och journalistik --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2018-06-23, 10:51
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Helt ute är den här feministen inte när det gäller fotbollsVM. Men när det gäller skidor så anser jag att det är kvinnorna som är det absolut mest intressanta att följa.

Att fotboll är "manligt" är väl bara en konsekvens av att damfotboll helt enkelt inte når den skicklighetsnivån som jag kräver (det har inget med att de är kvinnor). Skidor däremot är EXTREMT kul att följa eftersom vårt svenska damlag är helt fantastiska.

Så lätt är det, men det är väl svårt att förstå för en feminist.

Precis, håller med! Så jävla tröttsamt när det ska kvoteras in och tramsas "bara för att". Ja du Jenny, det var ju en helt unik iakttagelse du gjort... SUCK.
Alla vill vara med och förändra världen, men de flesta skiter fullständigt i om det blir till det bättre, de flesta har inte ens den tankeförmågan, att tänka på konsekvenser, de flesta verkar ha stannat vid 16 års ålder... Jaja, skicka in kvinnliga domare, skicka in kvinnliga målvakter, förfan LAGEN SKA VÄL VARA 50/50 kvinnor/män?! Sen kan ni ju fråga er vad som hände när VM inte går att skyffla över på någon värdnation öht, jävla korkskallar.
Citera
2018-06-23, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
VM måste väl ändå anses vara ett öppet mål för den moderna feministen som letar efter fel i precis allt. Här finns tillräckligt med material för att skriva spaltmeter om det skulle vara så. Undertonen hos Jenny är däremot minst sagt ganska patetisk eftersom hon, precis som många andra, bygger sina argument på problematik som bara existerar i huvudet på henne, ex.

"En kvinnlig tränare vågar jag knappt andas om eftersom herrklubbskören kommer att hånskratta och skrika om kompetens som inte finns. Men om kompetensen inte finns i dag så kan man inte skylla på något annat än bristande vilja att odla ledartalang av något annat kön än manskön"

Återigen, en problematik som Jenny själv diktat ihop i linje med hennes egna aggressioner gentemot män. Som vanligt väljer den moderna feministen att enbart fokusera på den absoluta toppen av en hierarki och sliter sig sedan i håret över det faktum att en kvinna inte innehar den där statusinbringande titeln. Vägen dit är givetvis helt ointressant eftersom det är kvinnans rättighet att minsann få det serverat på ett silverfat. Männen har ju hållt på så länge, nu är det kvinnans tur.....

Att hon dessutom använder begreppet "mansfest" är också missvisande. Dels är det orättvist mot de kvinnor som sitter bänkade framför matcherna och genom att Jenny tvingar dem att ta ställning till om kön har någon slags relevans när det primära målet är att underhålla.

Väl rutet! Bekämpa denna feminism en gång för alla!
Citera
2018-06-23, 11:20
Medlem
Damfotboll. 20 trippande tjejer som missar 11 passningar av 10, tjoffar till bollen, kan inte dribbla och kan inte skjuta. Tripp-tripp-tripp > tjoff, passning > missad mottagning > andra laget anfaller > tripp-tripp-tripp > tjoff, passning > missad mottagning > andra laget anfaller > så äntligen framme vid mål > tjoff, snedspark, bollen tre meter utanför målramen. Blir det ändå någon gång mål beror det inte att på att laget är det bättre. Laget är minst dåligt. Ja, jag raljerar och det kan tyckas vara elakt och tar någon illa upp ber jag om ursäkt. Det är i alla fall vad jag ser när tjejer spelar fotboll.
Citera
2018-06-23, 11:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag ska börja gråta ut i pressen om att det inte finns tillräckligt många män i smink-och nagellacksbranschen.
Citera
2018-06-23, 11:25
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanso
Jag vet precis vad det handlar om. Det är konstigt att vi inte ser kvinnliga domare etc etc

För att det skulle gå helt åt helvete med kvinnliga domare.
Citera
2018-06-23, 11:25
Medlem
Citat:
Det här är inte för kvinnor

Öööh, kan nog stämma. Varför måste även det mest manliga vara för kvinnor?
Syntax error.

Hela public service, som exempel, har gjorts till en kvinnlig hönsgård dessutom finansierad med tvångsavgifter från alla inklusive män. Nobelfesten tex refereras av ett gäng kvinnor utan en enda man.
Exemplen kan göras hur många som helst.

Vad är liksom poängen med att det i ALLA sammanhang ska vara med kvinnor och män, eller ja, gärna bara kvinnor även om det handlar om 100% män?
Syntax error.

Det är närmast ett naturbehov att män och kvinnor har möjlighter till helt EGNA stunder, arrangemang, evenmang etc utan någon inblandning alls av det andra könet. Där man är 100% man eller 100% kvinna och allt handlar om 100% män eller 100% kvinnor.

Denna avart av feminsm skapar bara klyftor och sår splittring i vårt samhälle. Det ligger i allas intresse att mobba bort dessa tokiga kvinnor från offentligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in