• 1
  • 2
2018-06-23, 10:07
Bannlyst
https://www.expressen.se/kronikorer/...r-mig-sorgsen/

Hur länge ska vi tåla detta egentligen?? I era arbetsrum, i korridoren, fikarummet, fikarasten, mataffären, tidningarna.

Överallt utbrister de; Det här är inte för kvinnor, vi vill att ni ska böja er med ändan i luften för oss kvinnor

Hur länge ska de få utrymme och frihet för detta? Detta eviga gnället på att män tar all plats och kvinnor ingenting?? Jag är hemskt säker på att det bara är svenska kvinnor som gnäller så här, tror ni ex. de underbara brasilianska tjejerna/kvinnorna håller på så här med deras män i deras land? Skuldbelägga de för allt och ingenting? Eller just för att de är män och tar plats? Får inte ens VM vara fridlyst område? Ryck upp er svenska kvinnor! Nu är offerkoftan på igen och denna gång bär VM skulden!
Senast redigerad av Glandin 2018-06-23 kl. 10:18.
Citera
2018-06-23, 10:14
Medlem
tansos avatar
Det skulle faktiskt vara tacksamt med mers kvinnor. Man känner slg lite bögig när man ser fotboll. Bara massa svettiga män överallt.

Mer kvinnor <3
Citera
2018-06-23, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tanso
Det skulle faktiskt vara tacksamt med mers kvinnor. Man känner slg lite bögig när man ser fotboll. Bara massa svettiga män överallt.

Mer kvinnor <3

Antingen skriver du i nattmössan eller så fattar du helt enkelt inte vad debatten handlar om. Vill du kolla på dam-vm? Såvittjag vet så infaller det nästa sommar. Stort lycka till!
Citera
2018-06-23, 10:17
Medlem
BewilderedHulders avatar
Jenny Strömstedt är vid osunda vätskor om hon vill ta del av den där löjliga manliga galenskapen ...
Citera
2018-06-23, 10:18
Medlem
tansos avatar
Jag vet precis vad det handlar om. Det är konstigt att vi inte ser kvinnliga domare etc etc
Citera
2018-06-23, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Ja, det är förfärligt att hon får uttrycka den här åsikten. Det borde vara förbjudet att uttrycka andra åsikter än dina.

Fast vännen om du öppnar dina ögon och använder de lite nyktert, så ser du att vi vaknar till sådana här diskussioner och s.k krönikor, vi blundar till såna här texter oavsett vilket forum vi besöker eller communitys och det är det som är det "heta" idag att beröra. Jag är trött på skitet. Låt fotbollsvm vara. Förstör det inte med alla jävla onödiga debatter som svärtar ner den fina fotbollen. Vi vill njuta av underhållningen och då ger vi blanka fan i vem som är bisittare eller journalist. Sammantaget har den här debatten gått överstyr idag och Du är inte tvungen att bidra på något konstruktivt om du inte vill.
Senast redigerad av Glandin 2018-06-23 kl. 10:22.
Citera
2018-06-23, 10:20
Man vill komma bort från ett samhälle där man behandlar utifrån kön men kan samtidigt inte komma bort ifrån att själv behandla utifrån kön. Ironin är slående.

Jenny, Jenny, Jenny... VM är en fest för alla människor. Att kräva inkvoterade kvinnor är att vidimera ditt eget köns underlägsenhet eftersom du skriver under på att de inte kan ta sig i denna värld på egen maskin utan måste anställas helt i avsaknad av andra skäl än att de är kvinnor.

Tragiskt är det.
Citera
2018-06-23, 10:21
Kvinnor har mindre auktoritet, så inte alls konstigt att de inte är tränare eller domare.
Citera
2018-06-23, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Man vill komma bort från ett samhälle där man behandlar utifrån kön men kan samtidigt inte komma bort ifrån att själv behandla utifrån kön. Ironin är slående.

Jenny, Jenny, Jenny... VM är en fest för alla människor. Att kräva inkvoterade kvinnor är att vidimera ditt eget köns underlägsenhet eftersom du skriver under på att de inte kan ta sig i denna värld på egen maskin utan måste anställas helt i avsaknad av andra skäl än att de är kvinnor.

Tragiskt är det.

Tragiskt var ordet. Och patetiskt. Om vi män hade tagit tydligare ställning från början, d.v.s i det tidiga skedet då hade det heller inte eskalerat så som det har gjort idag.
Citera
2018-06-23, 10:26
Medlem
Helt ute är den här feministen inte när det gäller fotbollsVM. Men när det gäller skidor så anser jag att det är kvinnorna som är det absolut mest intressanta att följa.

Att fotboll är "manligt" är väl bara en konsekvens av att damfotboll helt enkelt inte når den skicklighetsnivån som jag kräver (det har inget med att de är kvinnor). Skidor däremot är EXTREMT kul att följa eftersom vårt svenska damlag är helt fantastiska.

Så lätt är det, men det är väl svårt att förstå för en feminist.
Citera
2018-06-23, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Helt ute är den här feministen inte när det gäller fotbollsVM. Men när det gäller skidor så anser jag att det är kvinnorna som är det absolut mest intressanta att följa.

Att fotboll är "manligt" är väl bara en konsekvens av att damfotboll helt enkelt inte når den skicklighetsnivån som jag kräver (det har inget med att de är kvinnor). Skidor däremot är EXTREMT kul att följa eftersom vårt svenska damlag är helt fantastiska.

Så lätt är det, men det är väl svårt att förstå för en feminist.

Bra att du lyfter upp det med skidorna och den genomgående kvinnodominansen där. Men inte gnäller vi män på att så är fallet. Jag tror det helt enkelt handlar om brist på förståelse från hennes sida (samt hennes övriga feministvänner). De saknar att se helheten. En bristförmåga helt enkelt.
Senast redigerad av Glandin 2018-06-23 kl. 10:32.
Citera
2018-06-23, 10:33
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
https://www.expressen.se/kronikorer/...r-mig-sorgsen/

Hur länge ska vi tåla detta egentligen?? I era arbetsrum, i korridoren, fikarummet, fikarasten, mataffären, tidningarna.

Överallt utbrister de; Det här är inte för kvinnor, vi vill att ni ska böja er med ändan i luften för oss kvinnor

Hur länge ska de få utrymme och frihet för detta? Detta eviga gnället på att män tar all plats och kvinnor ingenting?? Jag är hemskt säker på att det bara är svenska kvinnor som gnäller så här, tror ni ex. de underbara brasilianska tjejerna/kvinnorna håller på så här med deras män i deras land? Skuldbelägga de för allt och ingenting? Eller just för att de är män och tar plats? Får inte ens VM vara fridlyst område? Ryck upp er svenska kvinnor! Nu är offerkoftan på igen och denna gång bär VM skulden!
Det är helt okej om hon tycker så, och det är även helt okej om det skulle vara så att VM inte är för alla kvinnor. Allt är lugnt, det finns inget problem eller konflikt i detta som måste lösas. Frid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in