• 1
  • 2
2018-06-22, 10:22
Medlem
Vi håller på att flytta till en annan lägenhet. Vi skulle flytta denna helg, men vi fick veta igår att de inte vara klara med lägenheten. Vi hade sagt upp elnätsavtalet för vår nuvarande läganhet under veckan som går ut imorgon. Vi vill förlänga avtalet tills vi flyttar ut. Detta är ju rätt akut situation och vattenfalls kundservice är inte öppen. Jag har pratat med växeln men de hänvisar mig till personer som inte är tillgängliga på grund av midsommarhelgen. Vad ska jag göra?

Det är sjukt att vattenfall inte har personal som hanterar sådana här akuta situationer under helgdagar.
Citera
2018-06-22, 10:37
Medlem
Lugalzagesis avatar
Det är väl rätt dumt av dig att välja att flytta under midsommarhelgen.
Citera
2018-06-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi
Det är väl rätt dumt av dig att välja att flytta under midsommarhelgen.

Nu i efterhand, ja men jag var tvungen av andra skäl. Nu ska vi inte diskutera detta, utan hur vi kan lösa mitt problem. Tack!
Citera
2018-06-22, 10:41
Medlem
shaktas avatar
Ring tillbaka på Måndag. Elen kommer nog inte stängas av för det måste göras manuellt. Tror knappast någon från Vattenfall åker ut på Midsommar och stänger av.
Citera
2018-06-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Ring tillbaka på Måndag. Elen kommer nog inte stängas av för det måste göras manuellt. Tror knappast någon från Vattenfall åker ut på Midsommar och stänger av.

Jag hoppas det verkligen. Kan inte tänka mig utan el under en hel helg! I värsta fall kan jag ringa jouren(strömavbrott). Tror du att de kan göra något?
Citera
2018-06-22, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shakta

Ar det sa? Ar det inte fjarrstyrt?
Citera
2018-06-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Jag hoppas det verkligen. Kan inte tänka mig utan el under en hel helg! I värsta fall kan jag ringa jouren(strömavbrott). Tror du att de kan göra något?

Dumt och dumt att flytta just nu som någon skrev, ja så kan man väl säga om man vill. Men onödigt att säga så. alla gör vi våra misstag i livet. Misstagen ser ju bara väldigt olika ut. Det betyder väl inte att hela mänskligheten är puckad för det inte.

Till ämnet:
Jag hade i alla fall testat att ringa dem om jag var du. Om de inte kan göra något så borde de väl kunna hänvisa till någon annan avdelning eller så där åtminstone någon borde vara i tjänst... Det där du skriver om att de hänvisar till folk som är lediga känner jag igen. Fan så tröttsamt.

Lycka till nu och glad midsommar!
Citera
2018-06-22, 10:56
Medlem
Börja med att skriva en skyllt vid elskåpet att det inte ska stängas av, anledningen och ditt telefonnummer. Då stänger de säkert inte av utan en diskussion och du klarar dig! Så länge det inte beror på obetald el så ska det nog funka bra!
Citera
2018-06-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laker

Till ämnet:
Jag hade i alla fall testat att ringa dem om jag var du. Om de inte kan göra något så borde de väl kunna hänvisa till någon annan avdelning eller så där åtminstone någon borde vara i tjänst... Det där du skriver om att de hänvisar till folk som är lediga känner jag igen. Fan så tröttsamt.

Lycka till nu och glad midsommar!

Jo, jag får väl i värsta fall göra så. Tack och detsamma!
Citera
2018-06-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sargasso
Börja med att skriva en skyllt vid elskåpet att det inte ska stängas av, anledningen och ditt telefonnummer. Då stänger de säkert inte av utan en diskussion och du klarar dig! Så länge det inte beror på obetald el så ska det nog funka bra!

Tack. Det låter som en bra idé. Jag antar att de stänger av elen manuellt. Jag har aldrig sett elskåpet. Brukar den finnas i källaren?
Citera
2018-06-22, 11:30
Medlem
Mackan52s avatar
Äh ni klarar er väl en helg utan el-ström?

Se det som ett äventyr, låtsas att ni rest tillbaka till förr i världen. Det är inte kallt ju så det kvittar, tänd lite ljus och mys
Citera
2018-06-22, 11:43
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Tack. Det låter som en bra idé. Jag antar att de stänger av elen manuellt. Jag har aldrig sett elskåpet. Brukar den finnas i källaren?

De flesta mätare fjärrstyrs numera. Är det en liten etta med bars enfas-mätare så är det nog manuell svstängning. Ring driftsjouren om elen försvinner så har de möjlighet att sätta på igen. Om värden tar över elen för renovering mm så brukar man inte stänga av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in