2018-06-21, 20:32
Medlem
Med GDPR har jag helt plötsligt fått en svärm av telefonförsäljare till min mobil, första gången på de tio år jag haft nummret, trots att jag är registrerad hos NIX.

Mitt nummer är hemligt/dolt, och inskrivet på väldigt få ställen, t.ex. hos Telenor, Klarna, och Qliro, och jag antar att de nu har som grund-policy att man får sälja vidare kundernas nummer så länge de inte har sagt något annat.

Någon som jobbar med sånt här och vet om försäljarna är tvungna att sluta ringa om man svara och ber dem? Raderar de ditt nummer från sina listor, eller får de skicka vidare det till andra försäljare?

Tack på förhand
Senast redigerad av ronaldlaffler 2018-06-21 kl. 20:34.
Citera
2018-06-21, 20:34
Medlem
De slutar ringa om du slösar bort deras tid ordentligt. Låtsas vara intresserad. Ställ jättemycket frågor. Glöm bort svaren och fråga igen. Spela trögfattad.

Ingen försäljare har ringt mig på flera år, och jag är inte registrerad hos NIX.
Senast redigerad av RulleRivare 2018-06-21 kl. 20:40.
Citera
2018-06-21, 20:49
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Lägg på och blocka deras nummer. Ringer någon annan från samma företag ändå så skäller du ut dem.
Citera
2018-06-21, 20:49
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
De slutar ringa om du slösar bort deras tid ordentligt. Låtsas vara intresserad. Ställ jättemycket frågor. Glöm bort svaren och fråga igen. Spela trögfattad.

Ingen försäljare har ringt mig på flera år, och jag är inte registrerad hos NIX.
Man ska fråga om försäljaren kan vänta ett ögonblick så lägger man ifrån sig telefonen och kollar hur länge idioten orkar vänta.

z
Citera
2018-06-21, 20:56
Medlem
StigAllans avatar
Det brukar fungera om man säger att man inte är intresserad av deras erbjudande och därefter begär att det ska strykas mitt telefonnummer från deras databas om det nu inte var någon slumpnisse som ringde.
Citera
2018-06-21, 21:05
Medlem
de frågar ju alltid om de kommit till dig(ditt namn). Säg bara att de kommit fel och du är apan apansson e.t.c. Då har de alltid strukit mitt nummer i alla fall
Citera
2018-06-21, 21:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det brukar fungera om man säger att man inte är intresserad av deras erbjudande och därefter begär att det ska strykas mitt telefonnummer från deras databas om det nu inte var någon slumpnisse som ringde.

Jo grejen är väl att det går per automatik. Dvs har nu inte jobbat som telefonförsäljare men de trycker väl bara på en knapp till någon som ännu inte svarat. Dvs svarar man och säger dra åt skogen vill inte köpa några jävla kalsonger (som de påstår om du låter dom hinna tala är helt gratis och utan förpliktelser) så gör de en markering att detta nummer är inte mera med på listan. Gör liksom till eller från när de kommer ringa andra från andra ställen.

Är extremt sämre sett till att vara företagare också så man inte där kan blocka sig heller.
Citera
2018-06-21, 22:19
Medlem
GormDenGamles avatar
Sätt på en porrfilm på högsta ljud, så ska du se att de slutar. Tro mig; jag vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in