2018-06-20, 18:17
Medlem
DiegoRostas avatar
Vad är grejen med Pressbyrån och deras hutlösa priser på allt? Hur fan kan de överleva i ett samhälle där allt ska vara billigt och man ska spara in på varenda öre?

Någon förklara snälla.
Citera
2018-06-20, 18:19
Medlem
Undrar jag med. 80-talet ringde och vill ha tillbaka ett utdaterad koncept.

Vem fan handlar på dessa skitställen som 7-elevn och Pressbyrån? Det finns liksom ICA, Lidl, araben runt hörnet, Netto...
Citera
2018-06-20, 18:22
Medlem
E550s avatar
De finns främst vid större knutpunkter så det är väl helt enkelt så att de lever på att folk blir sugna på något när de är ute och rör på sig. Och att de är ett av de enklaste vägarna till att köpa ett busskort. Procentuellt sett är det så klart fasligt dyrt att köpa en burk cola där för 15 spänn istället för 7 som det kostar på ICA, men eftersom de flesta bara köper någon liten grej blir det inte så mycket extra att betala ändå. Jag menar, det är väl ingen som storhandlar på Pressbyrån?
Citera
2018-06-20, 18:23
Medlem
Denoms avatar
Är väl just därför det blir rebelliskt att komma in på jobbet med en kaffe från Pressbyrån, kontorspunkare ungefär.
Citera
2018-06-20, 18:23
Medlem
Dantexchs avatar
Dom överlever säkert på sin korv. Ofta jag springer in hungrig på en pressbyrån och köper en korv för 10kr. Även sitt kaffe för den delen.
Citera
2018-06-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoRosta
Vad är grejen med Pressbyrån och deras hutlösa priser på allt? Hur fan kan de överleva i ett samhälle där allt ska vara billigt och man ska spara in på varenda öre?

Någon förklara snälla.

Det kan dom inte, så dom är tvungna att höja priserna lite till.
30 spänn för en halv liter bubbel-vatten borde väl klassas som ren ocker.
Citera
2018-06-20, 18:25
Medlem
Kolonns avatar
Handlar väl om att dom ligger på platser där folk springer förbi? Perfekt vid en centralstation, när folk har brottom. Då hinner man inte fundera över att varan är 10-15 kr dyrare.
Citera
2018-06-20, 18:27
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E550
De finns främst vid större knutpunkter så det är väl helt enkelt så att de lever på att folk blir sugna på något när de är ute och rör på sig. Och att de är ett av de enklaste vägarna till att köpa ett busskort. Procentuellt sett är det så klart fasligt dyrt att köpa en burk cola där för 15 spänn istället för 7 som det kostar på ICA, men eftersom de flesta bara köper någon liten grej blir det inte så mycket extra att betala ändå. Jag menar, det är väl ingen som storhandlar på Pressbyrån?
Notera att de faktiskt har korgar, vem fan går och köper så mycket så man behöver en korg på pressbyrån? Kanske om man ska åka tåg i timmar och kommer på man inte gjort mackor eller har något att dricka plus man glömde köpa med sig något att läsa och tåget går snart, då har man inget val.
Citera
2018-06-20, 18:36
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoRosta
Hur fan kan de överleva i ett samhälle där allt ska vara billigt och man ska spara in på varenda öre?
Misstänker att pressbyråns kunder är de som redan överkommit sin sparreflex. Ska man spara på allt går man nog inte in på pressbyrån oavsett pris.

Sedan är det inte alla som försöker spara på varenda öre.
Citera
2018-06-20, 19:31
Medlem
Hurt-Åkes avatar
De lever på sockertorskar som måste få sin kick.
Citera
2018-06-20, 19:40
Medlem
Hestapos avatar
Tidningar och tidskrifter har ett fast pris mao. är allt inte dyrare på en Pressbyrå. Mindre företag har dyrare inköpspris än dom stora butikskedjorna så att utpriset blir högre är väl ingen raketforskning precis.
Citera
2018-06-20, 19:51
Medlem
Man är väl inte fattig, jag bryr mig inte att det är dyrare och kollar aldrig priset på deras varor, köper allt jag vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in