Citat:
Ursprungligen postat av
onnyt
Hade Swedbank fast har ingen bank alls i Sverige längre.
Jag har ett gammalt Swedbankkonto och fick i dagarna ett formulär att fylla i med en massa "säkerhets frågor" Jag misstänker att din avstängning kan ha med dessa säkerhetsfrågor att göra.
Jag lämnade allt vad Swedbank heter och har endast ett konto kvar jag har 100:- på bara "för att" ha ett konto där. Om man informerar sig en aning om banker så kommer man straxt fram till att Nordea och Swedbank är riktiga bottennapp som man skall undvika att vara kund hos.
Jag har bott utomlands i perioder i bland i flera år och aldrig haft problem med de två banker jag är kund hos numera (SEB och Handelsbanken) Jag har även ett konto i Chinabank och BPI (Bank ocf Philippines)
Inga problem med någon av dessa banker Chinabank är den jag numera har mest affärer med.
Så du kanske måste ta en resa hem och flytta dina affärer till en mera "Världslig" bank och strunta i Swedbank på hemmaplan. Se till att dina inkomster snarast skickas till en annan bank (du kan starta konton online eller be din mor göra det mot fullmakt) ev se till att dina inkomster går in på din mors bank för att sedan överföras till en bank du har kontroll via.