• 1
  • 2
2018-06-20, 14:27
Medlem
AlbusPercivals avatar
Jag är bosatt utomlands och har fått både swish spärrad och bankdosan, banken säger att jag måste flytta dit för att få detta fixat, nu är min fråga hur tycker ni jag kan lösa detta på bästa möjliga sätt?

Mamma har varit hos dem för att försöka fixa detta med min ID kort utan att dom gått med på att hjälpa (Riktigt idiotiskt dom hänvisar till deras regler) Har ingen lust att åka till Sverige för att lösa det och sen åka tillbkaa igen.
Citera
2018-06-20, 14:36
Medlem
Skrev du en fullmakt åt din mor? Om inte, så borde det kanske kunna lösas på det sättet.
Citera
2018-06-20, 14:37
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttesliv
Skrev du en fullmakt åt din mor? Om inte, så borde det kanske kunna lösas på det sättet.

hur skriver man en fullmakt?
Citera
2018-06-20, 14:43
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
hur skriver man en fullmakt?

Det räcker med att du skriver ut ett a4 där du skriver ditt perosnnummer osv typ. Härmed ger jag, anton karlsson min mor agneta karlsson fullmakt. sen skriva under fysiskt. Så har jag gjort innan iaf.
Citera
2018-06-20, 14:44
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Det räcker med att du skriver ut ett a4 där du skriver ditt perosnnummer osv typ. Härmed ger jag, anton karlsson min mor agneta karlsson fullmakt. sen skriva under fysiskt. Så har jag gjort innan iaf.

Snackade nyss med dom de förklarade att fullmakt inte fungerar vid en id handling...
Citera
2018-06-20, 14:49
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Snackade nyss med dom de förklarade att fullmakt inte fungerar vid en id handling...

Hmm, oklart. Minns inte om jag har gjort nått sånt vid bankärenden tyvärr. Har du förklarat läget att du måste flyga hem isåfall och sedan tillbaka?
Citera
2018-06-20, 14:49
Bannlyst
Citat:
Jag är bosatt utomlands och har fått både swish spärrad och bankdosan, banken säger att jag måste flytta dit för att få detta fixat, nu är min fråga hur tycker ni jag kan lösa detta på bästa möjliga sätt?

Mamma har varit hos dem för att försöka fixa detta med min ID kort utan att dom gått med på att hjälpa (Riktigt idiotiskt dom hänvisar till deras regler) Har ingen lust att åka till Sverige för att lösa det och sen åka tillbkaa igen.

Detta kan inte stamma, de kan ju inte bestamma vart Du skall bo.

Jag bor ocksa utomlands och har sa gjort en lang tid, har inga problem med min bank. Testa att kontakta Svensk Ambassad, de kan styrka Din identitet via fax till bank.
Senast redigerad av Sherbert 2018-06-20 kl. 14:53.
Citera
2018-06-20, 14:50
Medlem
onnyts avatar
Hände mig med. Allt blev nerstängt. Bank-ID, bankkonton och inloggningsdosor.
Citera
2018-06-20, 14:51
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Detta kan inte stamma.

Jag bor ocksa utomlands och har sa en lang tid, har inga problem med min bank.

Du är förmodligen fortfarande skriven i Sverige eller bor inom EU
Citera
2018-06-20, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Du är förmodligen fortfarande skriven i Sverige eller bor inom EU

Ar utskriven sedan lange, bor i Luanda, Angola.
Citera
2018-06-20, 16:50
Medlem
RingInteSnutens avatar
Polare fick sitt konto spärrat när han var på semester eftersom dom hittade udda köp etc på hans konto.
Han var tvungen att flyga till Sverige för att gå in på banken och låsa upp kontot.

Banker är en jävla maffia...
Citera
2018-06-20, 20:28
Medlem
skaffa bank och id-kort i landet där du bor, som normalt folk som inte fuffens för sig gör. Det borde lösa problemet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in