Citat:
Ursprungligen postat av
Bdude
Det som r ohederligt r att tjejen i kundtjnst beskriver det som att jag redan har lnat 30.000 kr och att de nu vill ha rnta p de pengarna. Det hederliga sttet att beskriva det p vore "om du vill ha kredit fr du betala 2% av kreditbeloppet varje r, oavsett om du utnyttjar krediten eller inte". Har inget att gra med ngon rnta.
Ett kreditkort r ett konto med en lnegaranti, plus betaltjnster. Det r naturligt att banken tar betalt fr betaltjnsterna, men varfr kostar en lnegaranti pengar varje r? De hr pengarna stts ju inte undan ngonstans i vntan p att jag ska anvnda dem. Det kostar banken i stort sett ingenting att ge en lnegaranti. Speciellt inte med tanke p att de tillmpar fractional-reserve banking. Och eftersom banker lever p de ln de ger kunderna, s r det vldigt dlig kundservice att ta betalt INNAN lnet har gjorts. Om de vore mna om att f fler kunder borde det vara tvrt om, de borde ge kunderna betalt fr att ha kreditkort.
Du fattade rtt beslut! Jag sade upp ica 2016 nr de blev lite vl giriga och hjde sina avgifter. Bytte till ett vanligt ica-bonuskort istllet (s att sjlvscanning skall funka)
Idag har jag:
* Seb (enbart lnekonto och internetbank, betala rkningar/bankid) kostnad 120 kr/r.
* Santander kreditkort utan rsavgift
* Revolut med tillhrande mastercard
* Ferratum bank med tillhrande mastercard