• 1
  • 2
2018-06-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esum
Majoriteten av basketspelare är mörka. Och sprinters. Men tro mig när jag säger att vita män kan ha minst lika snygga armar.

Stephen Curry tex. Bäst just nu typ. Johan Wissman - SVENSK

Dina bilder tyder ju på det. NOT. Nej, men ärligt. Träna armar i gymmet och skaffa dig en "snygg" fysik! Armarna växer av samma träning som övriga kroppen. Så bara att satsa!
Citera
2018-06-19, 21:53
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Hur får jag dessa definierade armar? De ser så jävla mäktiga ut.

http://media-assets-05.thedrum.com/c...--2x1--940.jpg

http://workoutscheduleking.com/wp-co...05/dwight1.jpg

http://www.o2lsports.com/blueprius/w...Bron-James.jpg

Är det för att dom är så långa? Är själv 1.95 så har goda förutsättningar då...
Börja gymma? Strikt kost. Detta är ju inga stora armar så du borde kunna uppnå dom oavsett gener.
Citera
2018-06-19, 21:54
Medlem
Säger inte att detta knep ger dig enorma armar men hjälper dig på vägen iaf - försök få med så mycket armrörelse som möjligt 24/7 i princip framförallt när du går. Hyfsat axelbrett (inte överdrivet dock), axlarna bak och sen ner, och sving i handlederna och ha rak hållning. Gå inte framåtlutad med axlarna som magneter mot varandra med andra ord.
Citera
2018-06-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Jamen vad är det som gör det till snygga armar? Att de är långa?

Vet ej. Tror det är den tydliga övergången mellan axlar och armar?

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Dina bilder tyder ju på det. NOT. Nej, men ärligt. Träna armar i gymmet och skaffa dig en "snygg" fysik! Armarna växer av samma träning som övriga kroppen. Så bara att satsa!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Börja gymma? Strikt kost. Detta är ju inga stora armar så du borde kunna uppnå dom oavsett gener.

Problemet är att ingen annan på gymmet har liknande armar? Alla har i princip för stora armar. Det var en kille idag jag såg och det var så jag vill se ut tänkte jag. Och han spelar basket! Hans kläder kryllade med Spalding-märken och han hade de typiska basketoutfitkläderna.

Så det måste vara någon hemlig övning de sysslar med. Nej men seriöst, de måste köra väldigt mycket axelträning i och med att de kastar boll och hela tiden försvarar med händerna över huvudet.

Mycket militärpress kanske?
Citera
2018-06-19, 22:25
Medlem
Citat:
Vet ej. Tror det är den tydliga övergången mellan axlar och armar?

Problemet är att ingen annan på gymmet har liknande armar? Alla har i princip för stora armar. Det var en kille idag jag såg och det var så jag vill se ut tänkte jag. Och han spelar basket! Hans kläder kryllade med Spalding-märken och han hade de typiska basketoutfitkläderna.

Så det måste vara någon hemlig övning de sysslar med. Nej men seriöst, de måste köra väldigt mycket axelträning i och med att de kastar boll och hela tiden försvarar med händerna över huvudet.

Mycket militärpress kanske?

Få som har den muskelmassan och så lågt kroppsfett.
Citera
2018-06-19, 22:34
Medlem
DaChiefs avatar
Det är inte svårt att få sånna armar för gemene man, det är inte bola-armar precis.

The basics:
1: Gymma kontinuerligt i flera år.
2: Ät en bodybuilder kost, dvs så cleant som möjligt. High carb low fat, mycket protein.

Angående träningen: Dragövningar förstärker dina underarmar och biceps. Gärna rodd med smalt grepp biffar på biceps och underarmarna.
Kom ihåg att träna tungt när du kan, samt sets för pump i slutet av ditt pass eller hela ditt pass om du känner dig sliten. Kom ihåg att vila i flera dagar när det känns läge för det.
Olika greppövningar som involverar tummen rekommenderas, kom ihåg att underarmarna är som vaderna, de jobbar mycket och kräver därför en tung till extrem överbelastning i vikt, eller en hög mjölksyra-/pumpträning för att utvecklas.

Bra övningar:
Rodd med smalt grepp. Snurra tjockcylinder med snöre fäst i cable cross, 3x8 båda hållen. Statisk håll till fail av greppcylinder i cable cross x 3 varje arm.

Det är lämpligt att träna över-/underarmarna tungt 1 gång i veckan, för pump flertal gånger i veckan.

Sedan för deltsen: Traditionella sidolyft, mestadels strikta. Ibland kan man köra tungt och cheata, eller cheata i slutet av ett pass.

Växer inte deltsen fastän du tränar? För lite protein, micros eller testa EAA.
Senast redigerad av DaChief 2018-06-19 kl. 22:39.
Citera
2018-06-19, 23:04
Medlem
TheWhoMans avatar
En del genetik en del träning där du aktiverar dom muskler som berörs.
Citera
2018-06-19, 23:23
Medlem
Citat:
Majoriteten av basketspelare är mörka. Och sprinters. Men tro mig när jag säger att vita män kan ha minst lika snygga armar.

Stephen Curry tex. Bäst just nu typ. Johan Wissman - SVENSK

Sa jag att vita inte kunde ha snygga armar eller? Själv är jag betydligt mer muskulös än domhär taniga negrerna och får ofta komplimanger om mina armar.
Citera
2018-06-20, 09:56
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Få som har den muskelmassan och så lågt kroppsfett.
Precis. Här har du svaret.

Det är ingen unik övning som dom använder sig av, en muskel kan minska i storlek eller öka i storlek, utseendet, muskelfästen m.m är genetiskt. Är det definierade muskler du vill ha så är det en fråga om kroppsfett, och det krävs en viss mängd muskelmassa vid armarna för att det ska se "bra" ut vid lägre fettprocent.
Citera
2018-06-20, 11:06
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Det är inte svårt att få sånna armar för gemene man, det är inte bola-armar precis.

The basics:
1: Gymma kontinuerligt i flera år.
2: Ät en bodybuilder kost, dvs så cleant som möjligt. High carb low fat, mycket protein.

Angående träningen: Dragövningar förstärker dina underarmar och biceps. Gärna rodd med smalt grepp biffar på biceps och underarmarna.
Kom ihåg att träna tungt när du kan, samt sets för pump i slutet av ditt pass eller hela ditt pass om du känner dig sliten. Kom ihåg att vila i flera dagar när det känns läge för det.
Olika greppövningar som involverar tummen rekommenderas, kom ihåg att underarmarna är som vaderna, de jobbar mycket och kräver därför en tung till extrem överbelastning i vikt, eller en hög mjölksyra-/pumpträning för att utvecklas.

Bra övningar:
Rodd med smalt grepp. Snurra tjockcylinder med snöre fäst i cable cross, 3x8 båda hållen. Statisk håll till fail av greppcylinder i cable cross x 3 varje arm.

Det är lämpligt att träna över-/underarmarna tungt 1 gång i veckan, för pump flertal gånger i veckan.

Sedan för deltsen: Traditionella sidolyft, mestadels strikta. Ibland kan man köra tungt och cheata, eller cheata i slutet av ett pass.

Växer inte deltsen fastän du tränar? För lite protein, micros eller testa EAA.
Är ju samma sak, inget magiskt med EAA som inte "protein" har så länge man pratar om vassle i varje fall.

TS: Du behöver gå till gymmet frekvent något år ca: 3ggr veckan och träna hela kroppen därefter kan du beroende på läge testa att köra en snålare diet någon månad så bör du vara hemma. Du måste varken träna armar massor av gånger under veckorna och du behöver inte fundera en jäkla massa. Det är precis som vilken muskel som helst sedan hur ens armar bli beror främst på genetik. Det handlar om storlek på muskler, muskelfästa och kroppsfett inget annat. Finns inte "metoder" för si eller såna muskler som dravlas om frekvent.
Citera
2018-06-23, 16:11
Medlem
Krongjorts avatar

Om endast utseendet önskas så är det bara att träna på. Träna sådant som gör att du kan belasta tillräckligt, kanske mer fokus på styrkeökning snarare än muskeltillväxt, det är inte direkt några kanoner dessa killar har.

Om du vill ha både utseende samt kapaciteten däremot, så får du kanske börja kolla hur dessa människor tränar, och se hur du kan komma så nära som möjligt i upplägg. Skulle kanske rekommendera basövningar, kontinuerligt över tid, får att förbättra dina chanser att uppnå detta hur som helst. Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in