2018-08-02, 04:00
Bannlyst
Skam för vad? Skulle tro att det är skillnad på skam efter att ha behandlat andra dåligt (för sin egna vinnings skull...) i stort sett är obefintlig, men skam över sig själv för att inte ha uppnått tillräckligt säkerligen finns där hela tiden - varför de ständigt projicerar sina brister på sin omgivning. Är min helt ovetenskapliga teori baserat endast på egna erfarenheter.
Senast redigerad av Roxic 2018-08-02 kl. 04:03.
Citera
2018-08-11, 18:58
Bannlyst
Har en sympatiskt ställd fråga till alla er som blir imponerade av mänskliga avvikelser. Vill först bara säga att jag ser mig som oerhört sympatisk.

Men samtidigt kan jag vara stolt över en del saker som jag antar man inte borde vara stolt över?
När jag var tonåring startade jag och polarna lite bränder, papperskorgar, små gräsbränder. Men vi vandaliserade också, ett gammalt övergivet hus som var k-märkt fick sig en törn.

Nu blev de som ägde såklart jättebesvikna och jag blev orolig över att polisen skulle sätta mig i register men jag kände aldrig skam, tyckte enbart att de som ägde skiten var fruktansvärt hemska människor som utsatte mig för den ångesten.
Man måste ju ha problems i ungdomen för att få ASPD som diagnos och jag antar att detta räknas som sådana "Problems".

Å andra sidan är det väl som GW säger att alla barn vandaliserar. Egentligen vill jag bara att ni ska analysera mig och ge ert omdöme, älskar när människor analyserar mig. Så ger er fritt fram!
Citera
2018-08-12, 20:55
Medlem
De som jag känt har varit till synes oförmögna att känna skam och helt saknat skrupler. Ganska kännetecknande för antisocial personlighetsstörning. Eller så har egot haft företräde, vad vet jag.
Citera
2018-08-12, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
De som jag känt har varit till synes oförmögna att känna skam och helt saknat skrupler. Ganska kännetecknande för antisocial personlighetsstörning. Eller så har egot haft företräde, vad vet jag.

Iskalla. Likt en #kallblodigpsykopat
Citera
2018-08-13, 21:39
Medlem
Jag är diagnostiserad med ASPD och skam är en känsla jag inte är särskilt hemma med men jag kan fejka den om det behövs.. Men om jag sitter och ältar tillräckligt länge kan jag bli orolig.. men det e ju inte skam så
Citera
2018-08-13, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av detblirintebra
Jag är diagnostiserad med ASPD och skam är en känsla jag inte är särskilt hemma med men jag kan fejka den om det behövs.. Men om jag sitter och ältar tillräckligt länge kan jag bli orolig.. men det e ju inte skam så

Tråkigt att du känner så här.
Citera
2018-08-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandiostexemplar
Tråkigt att du känner så här.

Tycker du? Det gör inte jag.. Men jag undrar ofta hur det känns att vara styrd av vad man tycker och tänker och inte vad som är mest logiskt...
Citera
2018-08-13, 22:01
Bannlyst
Citat:
Tycker du? Det gör inte jag.. Men jag undrar ofta hur det känns att vara styrd av vad man tycker och tänker och inte vad som är mest logiskt...

Nä jag vet inte. Hörde att alla nobelpristagare är psykopater så du har nog rätt.
Citera
2018-08-13, 22:07
Medlem
Citat:
Nä jag vet inte. Hörde att alla nobelpristagare är psykopater så du har nog rätt.

Det låter inte logiskt.. Forskning är oftast en väldigt social sysselsättning (oftast).. Dock kan jag förstå att man lätt blir enkelspårig och egensinnig när man håller på med det så att uppfattas som "annorlunda" .. Det e ju forskare vi pratar om :P
Citera
2018-08-13, 22:10
Bannlyst
Citat:
Det låter inte logiskt.. Forskning är oftast en väldigt social sysselsättning (oftast).. Dock kan jag förstå att man lätt blir enkelspårig och egensinnig när man håller på med det så att uppfattas som "annorlunda" .. Det e ju forskare vi pratar om :P

Du sa ju att ASPD gör en till en logisk person, borde väl leda till nobelpris i ett rasande tempo.

Egentligen är ASPD bara en avvikelse i hjärnan (en hjärnskada) som alla andra diagnoser. Något fungera rinte som det ska.
Citera
2018-08-13, 22:21
Medlem
Citat:
Du sa ju att ASPD gör en till en logisk person, borde väl leda till nobelpris i ett rasande tempo.

Egentligen är ASPD bara en avvikelse i hjärnan (en hjärnskada) som alla andra diagnoser. Något fungera rinte som det ska.

Du e inte så precis i dina kommentarer.. "alla andra diagnoser.... Något fungerar inte.. Bara en avvikelse.." tror inte du riktigt förstår vad antisocialt beteende innebär och när jag pratar om logik menar jag naturligtvis MIN logik inte vad som e logiskt för alla..
Citera
2018-08-13, 22:29
Bannlyst
Citat:
Du e inte så precis i dina kommentarer.. "alla andra diagnoser.... Något fungerar inte.. Bara en avvikelse.." tror inte du riktigt förstår vad antisocialt beteende innebär och när jag pratar om logik menar jag naturligtvis MIN logik inte vad som e logiskt för alla..

Det är något inne i din lilla geleartade klump som gör dig till den du är. Sorry om detta kommer som en surprise.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in