• 1
  • 2
2018-06-18, 22:44
Medlem
Så jag och mina kompisar har en debatt om vad som är den svenskaste sorten av midsommarfirande. Att bara dricka vanlig ordinär gammal alkohol eller att festa till det lite extra med någon god knapp eller liknade. Behöver insyn från er oberonde objektiva flashbackare!
Citera
2018-06-18, 22:46
Medlem
melk0rs avatar
De flesta svenssons nöjer sig nog med en redig fylla med diverse alkoholhaltiga drycker.
Citera
2018-06-18, 22:48
Medlem
Vivaruss avatar
Titta tillbaka i tiden hur midsommar firades, så vet du en riktig svensk midsommar. Dagens svenskar kan knappt svara på "vem är svensk" ( fastän det varit självklart i generationer efter generationer ), så att de skulle kunna svara på vad midsommar faktiskt betyder och haft för innebörd är något du troligtvis inte ser hos en levande svensk idag.

Synd faktiskt, för all fin kultur detta land en gång hade har tvättats ur, eller förkastats.
__

Såg nu att du lade denna i drogforat, ja, att ta droger på midsommar har aldrig varit en svensk grej ( även om det säkerligen kan ha skett ), men ska du ta droger så ska du ta en festdrog, och inte en "sitta hemma och stirra in i en skärm"-drog. Men sen får man också passa sig för snuten ( om du ska röra dig bland folk ), för det finns alltid någon fitta som ska skvallra. Så alkohol är det säkraste, sen får du väl avgöra vad som gör vad för dig. Själv däckar man på "uppåt"-droger, sjunker ner i en soffa och blir helt tyst för att förr eller senare somna ( om man inte försöker hålla en vaken genom rörelse ). Det vet du bäst själv vad som påverkar dig.
Senast redigerad av Vivarus 2018-06-18 kl. 22:54.
Citera
2018-06-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivarus
Såg nu att du lade denna i drogforat, ja, att ta droger på midsommar har aldrig varit en svensk grej.
Det är väl den allra största anledningen till att Svensken firar midsommar? För att supa sig riktigt jävla redlös.
Citera
2018-06-18, 23:07
Medlem
Vivaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Det är väl den allra största anledningen till att Svensken firar midsommar? För att supa sig riktigt jävla redlös.

Är du så dåligt påläst så är det ingen idé att förklara ( det har tvättats ur och tappat sitt ursprung ). Riktigt sorgligt däremot.
__

Skulle jag ta droger så skulle jag sikta på amfetamin, kokain, eller om man kan hantera cannabis ( risken att bli hängig tidigt är stor för mig ) - men då är det viktigt med sativa, och rök för i helvete inte på öppna platser. En polare för inte så länge sedan var puckad, fick span och resten är historia.

Kanske någon RC, däremot rekommenderar jag det ej, det träsket är över för mig för länge sedan och det är jag glad för.
Citera
2018-06-18, 23:08
Medlem
Rufoss avatar
Ptja. Där jag bor skulle man bli uthängd, utskälld och betraktad som pundare om man tog något annat än sprit under midsommarfirandet.

Helt ok att hälla i sig både öl och starksprit tills man svämmar över. Men VE den människan som blir avslöjad med det där cannabisknarket! Bomber och granater!
Senast redigerad av Rufos 2018-06-18 kl. 23:10.
Citera
2018-06-18, 23:20
Medlem
Zot^s avatar
Firar alltid midsommar med släkten så det blir väl någon snaps samt några extra lyrica på sin höjd.
Citera
2018-06-18, 23:39
Medlem
elastikmandens avatar
Sill och nubbe, och sen får det vara, för att hålla traditionen i all ära. Ingen fix, och inget annat, okay?
Citera
2018-06-19, 00:06
Medlem
Vi firar alltid med släkten blandat med både barn och vuxna. Blir någon nubbe och lite öl men inget hysteriskt supande. Vår tradition är att umgås och ha lekar.
Är kring 20 pers varje middommar
Citera
2018-06-19, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivarus
Är du så dåligt påläst så är det ingen idé att förklara ( det har tvättats ur och tappat sitt ursprung ). Riktigt sorgligt däremot.
Dåligt påläst? Det var du som hävdade att droger på midsommar aldrig varit en svensk grej, det är väl så Svenskt det bara kan bli.
Citera
2018-06-19, 01:07
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Renat kombinerat med någon ljus starköl torde vara det mest svenska firandet i drogväg.

Som Jocke Karlsson(Pitbullfarm, Pluton Svea m.m.) uttryckte det: "Bärs och brännvin, en gammal svensk passion"
Citera
2018-06-19, 12:51
Medlem
Klownfaces avatar
Den svenskaste sorten är att käka mat och dricka sprit bland sina släktingar/vänner vid ett naturskönt område och dansa runt stången. Att "ta en knapp" känns mer som ett sunkigt "orten-firande". Att du ens frågar vad som är mest svenskt mellan dom två alternativen är bara för sorgligt Arma jävla land..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in