2020-08-22, 00:49
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Ja seved=sofielund.

Såklart, sorry, jag var för snabb när jag svarade...
Citera
2020-11-19, 16:41
Är det värt att man är, eller att blir kallad kriminell idag ,,,"?

Alla åker IN

Alla som är bröder, gäng medlemmar, DE tjallar på varandra...

LTF ))))))

FANTASI VÄLRD

VAKNA, luffare !!!
Citera
2021-02-06, 11:34
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOMBARDO1970

Alla åker IN

LTF ))))))

FANTASI VÄLRD

VAKNA, luffare !!!

Du har jävligt rätt!!! Märkligt nog så har emil tutic avtjänat fängelse straff i sverige flera gånger men inget man kan se på mrkolls hemsida? Hurså? Informatör bög är han hahahahahahaha
Citera
2021-02-06, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOMBARDO1970

Alla åker IN

LTF ))))))

FANTASI VÄLRD

VAKNA, luffare !!!

Ska man vara kriminell så gör dina brott ensam, inga affärer med kaos folk.
Citera
2021-02-06, 11:45
Medlem
Nån som kan berätta lite om Mecky's uppgång i Malmö, har för mig jag läste i nån tråd att han var en luffare som sprang och fiffla lite med braj och helt plötsligt är en spelare, hade han tur och träffade nån connect?
Citera
2021-02-06, 12:11
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Nån som kan berätta lite om Mecky's uppgång i Malmö, har för mig jag läste i nån tråd att han var en luffare som sprang och fiffla lite med braj och helt plötsligt är en spelare, hade han tur och träffade nån connect?

Han lär ha teamat upp med Riduan Taghi: https://en.wikipedia.org/wiki/Ridouan_Taghi
Citera
2021-02-06, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle

Det är ju så man börjar och blir en stor spelare, Jag menar att man börjar någonstans och sakta blir större och större, man kan bara inte bli stor spelare helt plötsligt

Det är precis som när du amma från din mamma, sen börjar du kunna äta själv.
Citera
2021-02-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konto334
Det är ju så man börjar och blir en stor spelare, Jag menar att man börjar någonstans och sakta blir större och större, man kan bara inte bli stor spelare helt plötsligt

Det är precis som när du amma från din mamma, sen börjar du kunna äta själv.

Det är väl mycket som talar för att AM är en äkta psykopat och dessutom intelligent. Verkar även ha ledarförmåga. Har inte rökt sönder sig. Ovanpå det har han alldeles säkert haft en del tur men tur kommer ju ofta till den som är duktig och flitig.

Sedan gick det som det kan gå med dem som når längst. Som den psykopat han är trodde han att han var större och smartare än alla andra och kidnappade DJs brorsa. För första gången fick han en smart, välorganiserad och rutinerad motståndare med våldskapital och resurser. Som slog hårt och snabbt. Det var han inte redo för än, visade det sig, gatubarnet. Surprise, surprise.
Citera
2021-02-06, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Nämen jag tror dig, det var folk som skrev i mordet på Flamur Beqiri tråden. Att Naief var skyldig Flamur pengar och dem blev därför ovänner för han inte betalade tillbaka pengarna till Flamur. Sen Flamur beställde torped för att skjuta ihjäl Naief men istället så klarade han sig och hans fru blev dödad. Så kom Naiefs torped med en hämnd tillbaka på jul och avrättade Flamur framför hans familj. Likt mordet på hans fru.

Men då vet jag att vi kan utesluta den teorin.

Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Intressant info, det har jag inte sett i den tråden. Det finns folk här inne som kan detta mycket bättre än jag, men kollar man logiken i alla mord som Mekky och Dani ligger bakom tycker i alla fall jag att den teorin med torpedn etc. inte känns rimlig. Intressant också att en person knuten till Shahinsha slussat en jävla massa miljoner till Flamurs änka, så även Shahin är inblandad på ett sätt eller annat.

Det dyker alltid upp motsägelsefulla händelser som stör helhetsbilden. Här skulle man ju faktiskt kunna få för sig att det var Dani som lät poppa F. Tittar man på de häktade så känns det faktiskt mycket mer sannolikt än att det var Mekky. Om det var M-gruppen som låg bakom bör det ha varit någon annan som organiserade efter att AM lagt upp pengarna. Och det är kanske det mest troliga ändå. Hans vanliga torpeder var inte vuxna uppgiften och själv hade han lämnat Sverige.

Förhållandet mellan Shahin och Mekky gissar jag var rent affärsmässigt. Det är ju så det verkar fungera i Malmö. Mindre grupper som tidvis samarbetar och tidvis är oense. Pengarna till Fs änka gick väl från en Alban till en annan (?), så kanske kan vi tänka oss att det handlar om ytterligare en sådan här liten grupp som återbetalar till en investerare.
Citera
2021-02-06, 15:00
Medlem
superurban08s avatar
Enligt rykten startade allt med att han och hans bror bodde bara med sin pappa som var alkoholist, mamman övergav dem och drog vidare till Dubai och gifte sig. Am*r och Fah*y hängde oftast på möllan och Sofielund, sålde knark och var spring pojkar åt Sal*m Sheb*i redan vid 13/14 års åldern. Fakh*y var den som oftast tjuvade och sålde droger medans lillebrorsan bara haka på och följde med fotspåren. Redan som 16 åring enligt rykten börja Am*r ta på sig uppdrag åt den undrevärlden och knäppa folk för att snabbt ta sig in till heraki (M -Falangen). Efter lyckade uppdrag tjäna han stora pengar minst 500.000:- per skjutning osv. Pengarna förvaltade fakh*y och investerade vidare in i hasch branschen. Nu börja dem få stora saker på kredit (100kg till 300kg) hasch även kokain, vilket ledde till snabbare ingång bland andra områden där dem lyckas förse andra yngre med narkotika och dem kör vidare med skjutningar/sprängningar. När dem blev tillräckligt starka börja dem trotsa Nermin som styrde dem alla och tog över makten via Mir*a som var efterlyst efter mordet på Askh*n. Nermin underskattade Am*rs styrka och grabbar som var hungriga för att ta nästa kliv (ta över Malmö). Efter arogans och oförsiktighet blev nermin mördad via beställning av Haz*m mc vice presidenten i bandidos malmö efter en konflikt med nermin trots att dem var barndomsvänner. Men återigen nermin underskattade folk och hade stor makt vilket alla viste därför sköts han med
Minst 25skott för skulle han överlevt så hade dem alla varit döda. Efter nermins död splittrades många från M-falangen, mekky bröderna tillsammans med några från föredetta m falang/krocksbäck/holma/rosengård/söderkulla/hermosdal osv (Malmös nya generation yngre) valde att stepa upp och hämta TON med hasch/kokain och började konkurrera med Dani jude och hans allierade bröderna fakhro ”biggi/josef” en alians som Sal*m Sheb*ni ingick i tillsammans med många andra. Via allians skiftet 2017-2018 förråde många varandra och därför dödas allt fler för allt slutade med vems sida man stod på. Ett nytt krig är på gång enligt rykten och den lär blir större än allt annat vi sett eller hört!
Citera
2021-02-06, 18:44
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det dyker alltid upp motsägelsefulla händelser som stör helhetsbilden. Här skulle man ju faktiskt kunna få för sig att det var Dani som lät poppa F. Tittar man på de häktade så känns det faktiskt mycket mer sannolikt än att det var Mekky. Om det var M-gruppen som låg bakom bör det ha varit någon annan som organiserade efter att AM lagt upp pengarna. Och det är kanske det mest troliga ändå. Hans vanliga torpeder var inte vuxna uppgiften och själv hade han lämnat Sverige.

Förhållandet mellan Shahin och Mekky gissar jag var rent affärsmässigt. Det är ju så det verkar fungera i Malmö. Mindre grupper som tidvis samarbetar och tidvis är oense. Pengarna till Fs änka gick väl från en Alban till en annan (?), så kanske kan vi tänka oss att det handlar om ytterligare en sådan här liten grupp som återbetalar till en investerare.

Intressanta tankar kring vem som egentligen ligger bakom mordet på Flamur! Ska bli intressant att se vad som dyker upp i rättegången i UK, vet inte alls hur offentligt förundersökning eller bevisföring blir där, jag tänker på om man hittat chattar och att kring vem som var anstiftaren.
Citera
2021-02-06, 18:46
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Enligt rykten startade allt med att han och hans bror bodde bara med sin pappa som var alkoholist, mamman övergav dem och drog vidare till Dubai och gifte sig. Am*r och Fah*y hängde oftast på möllan och Sofielund, sålde knark och var spring pojkar åt Sal*m Sheb*i redan vid 13/14 års åldern. Fakh*y var den som oftast tjuvade och sålde droger medans lillebrorsan bara haka på och följde med fotspåren. Redan som 16 åring enligt rykten börja Am*r ta på sig uppdrag åt den undrevärlden och knäppa folk för att snabbt ta sig in till heraki (M -Falangen). Efter lyckade uppdrag tjäna han stora pengar minst 500.000:- per skjutning osv. Pengarna förvaltade fakh*y och investerade vidare in i hasch branschen. Nu börja dem få stora saker på kredit (100kg till 300kg) hasch även kokain, vilket ledde till snabbare ingång bland andra områden där dem lyckas förse andra yngre med narkotika och dem kör vidare med skjutningar/sprängningar. När dem blev tillräckligt starka börja dem trotsa Nermin som styrde dem alla och tog över makten via Mir*a som var efterlyst efter mordet på Askh*n. Nermin underskattade Am*rs styrka och grabbar som var hungriga för att ta nästa kliv (ta över Malmö). Efter arogans och oförsiktighet blev nermin mördad via beställning av Haz*m mc vice presidenten i bandidos malmö efter en konflikt med nermin trots att dem var barndomsvänner. Men återigen nermin underskattade folk och hade stor makt vilket alla viste därför sköts han med
Minst 25skott för skulle han överlevt så hade dem alla varit döda. Efter nermins död splittrades många från M-falangen, mekky bröderna tillsammans med några från föredetta m falang/krocksbäck/holma/rosengård/söderkulla/hermosdal osv (Malmös nya generation yngre) valde att stepa upp och hämta TON med hasch/kokain och började konkurrera med Dani jude och hans allierade bröderna fakhro ”biggi/josef” en alians som Sal*m Sheb*ni ingick i tillsammans med många andra. Via allians skiftet 2017-2018 förråde många varandra och därför dödas allt fler för allt slutade med vems sida man stod på. Ett nytt krig är på gång enligt rykten och den lär blir större än allt annat vi sett eller hört!

Väldigt intressanta reflektioner :-) En sak: jag har hört att Biggie/Josef ska ha jobbat för Mekky, vet du om det stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in