Idag släppte Sydsvenskan en helt fantastisk artikel om Malmös "undre värld"!
https://www.sydsvenskan.se/2020-07-0...-undre-varlden Som vanligt Joakim Palmkvist som briljerar och han verkar ha väldigt initierade källor. Man får ju inte citera hela artiklar, så jag länkar och skriver istället fritt om det han skriver. Han slår ju fast till 100% att väldigt många mord i Malmö (och på andra ställen) handlar om en allvarlig konflikt mellan Mekky och Dani Juden. När Palmkvist skriver detta är det enligt min mening 100% klarlagt, Palmqvist har varit extremt väl insatt i Malmös gängvärld i MÅNGA år.
Jag börjar med kidnappningen 2018-06-07, och utelämnar namnet på Danis brorsa eftersom han vad jag vet inte är iblandad i detta förutom som brottsoffer. Han kidnappas av flera män och förs iväg i en vit, hyrd skåpbil. De som hyrt bilen grips, och en medmisstänkt som fångats på en övervakningskamera grips också. Då är han i samma bil som en kille som enligt Palmkvist skjuts ihjäl mindre än en månad senare på Von Rosens väg. Här kan jag dock bara se att det kan vara Zaki som sköts ihjäl drygt en månad senare som avses. Någon får gärna rätta mig om jag har fel. Danis brorsa dyker upp ett antal dagar senare, tydligen med någon form av symbol inristad på kroppen. Det pratas om att man betalat en lösensumma för att få loss Danis brorsa, men brorsas pratar inte i förhören och ingen åtalas för kidnappningen.
2018-06-18: Skjutningen mot Galaxy var utan tvekan riktad mot Mekky, som ju klarade sig med en kula i benet. Den beställdes (som ju framkommit som rykten i denna tråd tidigare) av Dani som hämnd för kidnappningen på hans bror som ska vara utförd eller beställd av Mekky. Nästa på tur är mordet på Mahmoud Shakir 2018-07-03. Han har gått runt och skrutit med att han tagit på sig ett uppdrag att mörda Mekky. Därför mördas han av Zakriya Mezar, på uppdrag av Mekky.
2018-07-11 hittar man en drunknad man i kanalen i Västra Hamnen. Det visar sig att han tillhör Danis kretsar och jag tror det finns koppling till Bröndby-rånet, hittar inte någon tråd om det här på FB. Detta tror Palmkvist är en hämnd från Mekky.
2018-07-16: Zakaria El Kayati skjuts ihjäl på Rosengård. Samir Berglind från Gävle dömdes till 12,5 år för mordet, som uppenbarligen var ett beställningsmord. Palmkvist hävdar att Zaki var en av de som greps för kidnappningen av Danis brorsa.
2018-09-04: Amin Kazaz skjuts ihjäl. Han ska enligt uppgift ha varit inblandad i kidnappningen av Danis brorsa och ska ha kommit med uppgifter om var brorsan hölls gömd. Här kan jag tycka att det känns LITE skumt. Nabil som häktades för mordet verkar tillhöra Mekky. Amin har för övrigt kopplingar till Krokodilerna och Lindängen.
2019-08-26: Karolin Hakim skjuts ihjäl, men tilltänkt offer var henne man Naief. Återigen klara kopplingar till Bröndbyrånet, killen som drunknade i kanalen och till Dani enligt Palmkvist.
2019-10-31: Achraf Tofigh skjuts ihjäl. I tråden om det verkar nästan ingen ha hört talas om honom tidigare. Palmkvist hävdar att det är Mekkys "bankir", d.v.s. att han hanterat och samlat in pengar till honom. Han ska ha gjort ett antal resor till Dubai (där ju Mekky senare greps). En stund före dådet kontrolleras två bilar rutinmässigt av polisen. I fordonen sitter då bland annat ett par bröder som knyts till knarkhandel i stadsdelen Lindängen. Tillsammans med dem identifieras också en 21-åring som blir mer intressant först dagen efter. Då hittar en privatperson till sin förvåning en BMW parkerad på sin mark, på Särslövsvägen strax öster om Malmö. Det visar sig vara mördarnas flyktbil. Sydsvenskan kan nu avslöja att polisen också hittar ett skjutvapen i anslutning till fordonet.
– Jag kan bekräfta att det var mordvapnet som anträffades, säger åklagare Michelle Stein.
Polisen lämnar allt så orört som möjligt och sätter span på bilen. Senare samma dag dyker det upp en ung man – 21-åringen som kontrollerades av polisen dagen innan.
Han rör sig som om han vet precis vart han ska och vad han ska göra – hämta vapnet – och grips på platsen.
Bilal och Sayed El-Moghrabi ska enligt Palmkvist varit med i Sluta Skjut och varit på väg att förflyttas bort från Malmö. Det gick ju sådär för Sayed eftersom han senare åtalades (men friades senare) för ett mordförsök på Yaser Dawood (från Gbg) i Lund.
2019-12-24 så skjuts Flamur Beqiri ihjäl i London. Han driver nåt musikbolag, men på 00-talet var han en av Sverige mest jagade män, misstänkt för att ha smugglat in 300kg cannabis. Han ska ha varit vän med både Naief och Dani. Naief var i London och besökte Flamur under julhelgen, alltså precis innan Flamur sköts.
Väldigt intressant artikel tycker jag!