Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 20:12
  #3709
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Alex blivit beskjuten tidigare flertal gånger en av gångerna blev han skjuten i huvudet men återställde sig snabbt (fallet var med på efterlyst när SOS alarm ej tog han på allvar när han Berättade att han var skjuten i huvet, det var wasim o lille krokodilen , kim blev mördad i hermodsdal , en av krokodilerna blev skjuten i ryggen av alex osv osv. Listan e lång...

Shahinshahs syster Ariana amiri o shahinshahs flickvän emelie Cronholm lockade ut alex, alex blev beskjuten men klarade sig som vanligt.. en beordrad skjutning av shahinshah, alex hämnas o spränger ett o annat, nu är ett fullskaligt krig igång, då både shahinshah amiri och alex ghara har många mord o beskjutningar på sitt samvete
Sprängningarna på Kroksbäck och Söderkulla var alltså en hämd för skjutningen på Fridhemstorget. Men varför spränga? Bomberna var inte avsedda att mörda någon, utan ett hot. Men varför hota eller skrämma någon man tänker mörda? Blir bara svårare.
Citera
2018-12-10, 20:16
  #3710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Sprängningarna på Kroksbäck och Söderkulla var alltså en hämd för skjutningen på Fridhemstorget. Men varför spränga? Bomberna var inte avsedda att mörda någon, utan ett hot. Men varför hota eller skrämma någon man tänker mörda? Blir bara svårare.

Många skott kmr tryckas av innan årets slut
Citera
2018-12-10, 22:24
  #3711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedu0
Det är mustapha hassoun som är misstänkt. Amir är misstänkt för 2 mord i Spanien så helt fel har du.


Notera gärna ”vad jag hört”.

Har visserligen hört att AM ”beställde” mordet.
Och det är ju inte endast två mord han ligger bakom..
Citera
2018-12-10, 22:26
  #3712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedu0
Vad gör man halv 4 på natten hemma hos 2 tjejer? Det är självklart att det finns någon slags samröre mellan dessa.


Fått höra det var shanin som var med tjejerna. Inte Alex
Citera
2018-12-10, 23:16
  #3713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Fått höra det var shanin som var med tjejerna. Inte Alex

Min tanke också. Det mest rimliga. Däremot var ju tidningsuppgiften att den beskjutne har en bror som skjutits tidigare i år. Nu har det väl varit en del skjutningar där offren aldrig redovisats, så kanske ändå. Eller så ljög tjejerna för polisen för att skydda S. Han lär väl ha stuckit som en kanin långt innan polisen kom dit.
Citera
2018-12-10, 23:22
  #3714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Min tanke också. Det mest rimliga. Däremot var ju tidningsuppgiften att den beskjutne har en bror som skjutits tidigare i år. Nu har det väl varit en del skjutningar där offren aldrig redovisats, så kanske ändå. Eller så ljög tjejerna för polisen för att skydda S. Han lär väl ha stuckit som en kanin långt innan polisen kom dit.


Men på något vis vill jag få det till Alex som blev beskjuten vid fridhemstorget. Då det var shinans? Familjs? Lägenhet som blev sprängd nyligen? Då jag bara spekulerar att det var en markering från Alex.
Men andra sidan, den yngre systern ska ha/haft förhållande med shinan? Tycker det är lite rörigt. Men på något vis ser jag ändå en koppling mellan bomberna och fridhemstorget. Nu spekulerar jag bara. Så inget är 100% fakta
Citera
2018-12-10, 23:40
  #3715
Medlem
Vem är Shahinsha och vem är Shinan?
Citera
2018-12-10, 23:46
  #3716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vem är Shahinsha och vem är Shinan?


Någon sida bak har någon postat ett par inlägg från en annan tråd där dessa beskrivs
Citera
2018-12-10, 23:54
  #3717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Men på något vis vill jag få det till Alex som blev beskjuten vid fridhemstorget. Då det var shinans? Familjs? Lägenhet som blev sprängd nyligen? Då jag bara spekulerar att det var en markering från Alex.
Men andra sidan, den yngre systern ska ha/haft förhållande med shinan? Tycker det är lite rörigt. Men på något vis ser jag ändå en koppling mellan bomberna och fridhemstorget. Nu spekulerar jag bara. Så inget är 100% fakta

Det känns inte helt logiskt att det är Alex som är BO och S som är skytt/beställare ändå. Två tjejer och en kille ute miss-i-nassen. Tjejerna troligtvis S syrra och syrran till hans tjej. Varför skulle han utsätta sina närmaste för detta. Deras liv är i fara nu. Sedan skulle hämnden ha riktats mot andra delar av hans släkt och så snabbt. Nja, känns lite skakigt. Om det nu inte handlar om heder och BO hade ett förhållande med systern.

Om det istället är S som är BO så känns det mer rimligt att tänkbara gömställen hos släktingar bombas dagen därpå. Kanske hade flickvännen varit påtänkt för en tredje smäll.

Hela familjen A har nu kommit överens om att försvinna från Facebook, de var puts väck när jag kollade tidigare i dag.
Citera
2018-12-10, 23:57
  #3718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det känns inte helt logiskt att det är Alex som är BO och S som är skytt/beställare ändå. Två tjejer och en kille ute miss-i-nassen. Tjejerna troligtvis S syrra och syrran till hans tjej. Varför skulle han utsätta sina närmaste för detta. Deras liv är i fara nu. Sedan skulle hämnden ha riktats mot andra delar av hans släkt och så snabbt. Nja, känns lite skakigt. Om det nu inte handlar om heder och BO hade ett förhållande med systern.

Om det istället är S som är BO så känns det mer rimligt att tänkbara gömställen hos släktingar bombas dagen därpå. Kanske hade flickvännen varit påtänkt för en tredje smäll.

Hela familjen A har nu kommit överens om att försvinna från Facebook, de var puts väck när jag kollade tidigare i dag.


Är helt med dig. Tycker bara det blev lite rörigt.
Passar mer att S blivit beskjuten.
Men varför spränga deras anhöriga adresser? Som en markering kanske?
Citera
2018-12-11, 00:11
  #3719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Min tanke också. Det mest rimliga. Däremot var ju tidningsuppgiften att den beskjutne har en bror som skjutits tidigare i år. Nu har det väl varit en del skjutningar där offren aldrig redovisats, så kanske ändå. Eller så ljög tjejerna för polisen för att skydda S. Han lär väl ha stuckit som en kanin långt innan polisen kom dit.


Shahinsha är över 25 så han är utesluten mina damer och herrar. Alex ghara är rätt.
Citera
2018-12-11, 00:13
  #3720
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedu0
Shahinsha är över 25 så han är utesluten mina damer och herrar. Alex ghara är rätt.


Hur är du så säker på det? Dela gärna med dig av din info/spekulation om varför ser just ska vara han som skulle blivit beskjuten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback