Resultat: När började Du dricka?
<10
0,67%
5 röster
11
1,07%
8 röster
12
4,95%
37 röster
13
12,30%
92 röster
14
21,52%
161 röster
15
23,26%
174 röster
16
20,45%
153 röster
17
7,35%
55 röster
18
6,15%
46 röster
19
0,67%
5 röster
20
0,40%
3 röster
>21
1,20%
9 röster
2006-02-02, 11:36
Avslutad
Trean i gymnasiet för min del - då började de ta fart, innan dess tyckte jag datorer var roligare än tjejer, nu är det precis tvärt om :-) Fick dessutom inte dricka hemma innan jag var 18 men efter de bjöd farsan gärna på snapsar och öl på lördagen. Idag har jag ett bra förhållande till alkohol, visst blir man full ibland men inget okontrollerat.
Citera
2006-02-02, 11:40
Medlem
14bast var jag, jag och en av de gamla hederliga polarna gav oss fan på att supa på hans farsas dunk. oj vilka fega groggar det blev.
Citera
2006-02-02, 12:25
Medlem
Partons avatar
Var full första gången när jag var 14 förövrigt 1 år efter jag börjat snusa...
Citera
2006-02-02, 12:25
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Försökte få i mig mitt första sexpack på skolavslutningen i 7an men det var för svårt så jag väntade till sommarlovet i 8an. Då drog jag i mig en flarra päronvin och det gick som en dans.
Citera
2006-02-02, 13:00
Medlem
Första ensamma fyllan kom när jag gick i 4an eller 5an på ett mellanstadie-disko. Sen drack jag inget mer på ett bra tag.
Började supa på starkbärs och vin nån gång i början/mitten av 7an och var väl full (ca 6-12 starkbärs) varannan vecka i 7an. I 8an blev det ca 3 gånger i månaden med något uppehåll. 9an var det varje vecka och så har det fortsatt.
Citera
2006-02-02, 14:09
Medlem
började...

När jag gick i 6an. Hur gammal var jag då? hmm... 12-13år.
En kompis brosha som fixade HB, fixade cider och 3.5 från langare eller äldre syskon och snodde sprit från föräldrarnas spritskåp eller som ag, tog dyra champagner från farsans källare.

Första gången jag berättade för mina föräldrar att jag hade druckit och blivit full var när vårat fotbollslag var och spelade cup i Danmark, Dana Cup. Detta pga av att morsan hittade min Malibu som jag hade köpt med och gömt i väskan. Sa först att jag hade köpt den till dem båda men som om dem trodde på det
Citera
2006-02-02, 14:43
Medlem
Oskarss avatar
Precis som för många andra här, så var första gången för mig på nians skolavslutning. Jag och ett par polare hade fixat en stor jävla dunke med äppelvin från en kille i en paralellklass.

Redigt dräggfull blev jag och en kompis, såpass härligt goa att de andra fick följa oss hem.

Mina föräldrar kom på mig vid samma fylla, pga att en polare hade suttit i telefon och gapat högt om "hur fulla vi var igår"; något hans farsa självklart hade snappat upp och ringt ut till hela kompisgänget om. De tog det bra iaf, och brydde sig inte nämnvärt, mest det gamla vanliga; "Tänk på vad som kan hända, gå aldrig själv osv.".

Nu för tiden dricker jag inte alls särskilt mkt, någon gång i månaden när jag vill festa till det helt enkelt. Däremot röker jag cannabis desto oftare; 2-3 dagar i veckan vanligtvis.
Citera
2006-02-02, 17:38
Medlem
uniteders avatar
Jag antar att jag inte får räkna de gånger jag fått smaka en klunk öl av pappa, för isf var jag väl i ettårsåldern kanske..och när jag som 10-åring av misstag förväxlade ren sprit med alkoholfri cider och tog en rejäl klunk räknas kanske inte heller trots att jag faktiskt kände av berusningen den gången.

Första gången jag medvetet drack och försökte bli full var jag 15-16. Men det var först som 17-åring jag började dricka regelbundet, 1-3ggr/vecka. Blir nostalgisk när jag tänker tillbaks på tiden som 17-åring. En sexa folkisar och en halvliter HB så hade man en tvådagarsfylla på helgen

Första gången pappa kom på mej att vara full var när jag var 17, även om han sett mej full tidigare men då inte märkt det för att han själv varit i samma tillstånd Mina föräldrar har aldrig haft några problem med att jag dricker. Däremot har de väl varit bekymrade och oroliga över mängden ett par gånger.
Citera
2006-02-04, 03:19
Medlem
13år
jag förstörde mina baggyjeans (knäskålar) efter jag hade druckit ca 4 starköl kortburkar vid ett ddagis...
Citera
2006-02-04, 03:39
Medlem
MYRSLOKENs avatar
På min 15 års dag söp jag mig full första gången..

Spydde och blev avskräckt, och höll upp ett år.....
Citera
2006-02-04, 04:51
Medlem
jag vet att det är lite off topic, men att supa när man är 15 år.. visst vissa gör det och det är helt okej, men när man ser på en 15 åring idag så känns det helt sjukt. Dom ser så små ut och kropps messigt så är dom verkligen inte redo för alkohol. Det är tur att alkohol inte gör skada direkt utan att ger skada på lång sikt.
Citera
2006-02-04, 05:01
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PellePelle
jag vet att det är lite off topic, men att supa när man är 15 år.. visst vissa gör det och det är helt okej, men när man ser på en 15 åring idag så känns det helt sjukt. Dom ser så små ut och kropps messigt så är dom verkligen inte redo för alkohol. Det är tur att alkohol inte gör skada direkt utan att ger skada på lång sikt.
Håller med till fullo.

Nu har ju alkohol debuten sjunkit ännu mera sedan jag var ung.

Nu börjas det ju i 12 års åldern.

Herregud.

Då ska det ju byggas kojor, och lekas med Barbie..

Är vi OT, *fnys* ja kanske, men viktigt var det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in