Jag drack första gången alkohol när jag fick smaka lite öl från min pappa, dock inget vidare, hur gammal jag var har jag inte en aning.
När jag verkligen själv provade första gången jag jag 13 på en fest, en öl hällde jag i mig och tyclte det var de vidrigaste någonsin.
När jag verkligen började supa var me dmin polare Anna som snodde hennes syrras legg, hon var 18, och i finland får du löpa alkohol på både systemet och i affärerna (de har upp till några % i mataffärerna) så vi var ute och trampade med våra cyklar och skaffade oss alkohol lite då och då.
när jag var 16 åkte jag fast. Mamma var inte glad, inte pappa heller. Jag kände mig dum och oansvarig.. hade ångest länge efter den gången. Mamma sa åt mig att hon var fruktansvärt besviken, och pappa hade tappat förtroendet för mig.
Alltså, jag fick bygga upp detta förtroende över ett bra tag framöver.
Det bra med det hela var att jag inte drack på ett bra tag efter det, ett år tror jag att jag inte ens smakade nåt.
När jag sedan var 18 så började jag festa som en "normal" person antaligen gör, någon gång, men itne mer än så.
Sedan när man hamnade på universitet spårade det ur några gånger, hahaha..
men.. idag dricker jag nästan aldrig, bara när det är "speciella" orsaker, någon fyller år eller liknande =)
mitt alkoholliv i en ask alltså!