Resultat: När började Du dricka?
<10
0,67%
5 röster
11
1,07%
8 röster
12
4,95%
37 röster
13
12,30%
92 röster
14
21,52%
161 röster
15
23,26%
174 röster
16
20,45%
153 röster
17
7,35%
55 röster
18
6,15%
46 röster
19
0,67%
5 röster
20
0,40%
3 röster
>21
1,20%
9 röster
2006-02-01, 21:53
Medlem
skinner5000s avatar
När började ni supa? Samt när fick era föräldrar reda på att ni söp, och om du var mindreårig när dom kom på det, vad gjorde dom åt det?

Satt och funderade lite på när folk började supa samt hur föräldrarna reagerade.

Själv började jag dricka alkohol när jag var 18, fast jag söp mig aldrig riktigt packad. Dock for jag på en massa fester från det att jag var 15. Fast jag drack inte då jag helt enkelt inte uppskattade att vara berusad men jag gillade själva festerna. Fortfarande idag är jag inte så förtjust i att tappa kontrollen över mig själv och därför dricker jag i måttliga mängder. Men det betyder inte att jag tackar nej till en öl vid grillen/ i bastun eller ett glas vin till maten.
Citera
2006-02-01, 22:05
Medlem
bees avatar
I slutet av 15års åldern.
Tycker man hade roligare på den tiden, man blev dyngrak på ett 6pack Pop's hahaa. Nu får man ju mala i sig ett flak öl för att nå samma effekt nästan, iaf 2 6pack.

Första ölen jag drack var dansk årgång, 9,7% sen höjjde dem 0.1% för varje år. =) smakade ju satan men då var man nöjd. På senare tid blir det mest 5-5,2% sprit dricker jag sällan numera. Blir bara några shottar ibland.
I början av karriären drack jag väl en halvliter sprit innan jag gick ut...
Nu har jag istortsett gått över till öl helt, men visst spriten hittar fram ibland också
Citera
2006-02-01, 22:09
Medlem
Skolavslutningen i 9an, det var på den tiden det räckte med några folköl
Citera
2006-02-01, 22:10
Medlem
bläbläs avatar
Var full första gången när ja var 11 (möjligen 12) en tjejkompis hade snott en flaska vin av sin morsa i deras källare. Tanken var att vi skulle dricka den tilsammans men hon pallade bara nån enstaka klunk så det blev att jag nästan drack hela själv.
Tyckte att berusningen var mest obehaglig och konstig.

Vid femton började å supa regelbundet. Då var det ett sexpack folköl och HB-kvartingar som gällde.
Gamla fina tider

Morsan börja väl å fatta att jag drack när jag var typ 16-17 (är 18 nu) men jag har aldrig upträtt packad inför dem 8mina föräldrar) och de tror att jag är försiktig med alkoholen... men det kan jag knappast påstå att jag är.
Citera
2006-02-01, 22:11
Medlem
När jag hade bränt min första sprit, dvs när jag precis hade fyllt 16.
Citera
2006-02-01, 22:12
Medlem
toMishs avatar
När jag var tolv hamnade jag på maria pool, så det var väl nån gång innan eller efter jag började supa...
Citera
2006-02-01, 22:12
Medlem
Cryingmantiss avatar
Jag drack första gången alkohol när jag fick smaka lite öl från min pappa, dock inget vidare, hur gammal jag var har jag inte en aning.

När jag verkligen själv provade första gången jag jag 13 på en fest, en öl hällde jag i mig och tyclte det var de vidrigaste någonsin.

När jag verkligen började supa var me dmin polare Anna som snodde hennes syrras legg, hon var 18, och i finland får du löpa alkohol på både systemet och i affärerna (de har upp till några % i mataffärerna) så vi var ute och trampade med våra cyklar och skaffade oss alkohol lite då och då.

när jag var 16 åkte jag fast. Mamma var inte glad, inte pappa heller. Jag kände mig dum och oansvarig.. hade ångest länge efter den gången. Mamma sa åt mig att hon var fruktansvärt besviken, och pappa hade tappat förtroendet för mig.
Alltså, jag fick bygga upp detta förtroende över ett bra tag framöver.
Det bra med det hela var att jag inte drack på ett bra tag efter det, ett år tror jag att jag inte ens smakade nåt.

När jag sedan var 18 så började jag festa som en "normal" person antaligen gör, någon gång, men itne mer än så.
Sedan när man hamnade på universitet spårade det ur några gånger, hahaha..
men.. idag dricker jag nästan aldrig, bara när det är "speciella" orsaker, någon fyller år eller liknande =)

mitt alkoholliv i en ask alltså!
Citera
2006-02-01, 22:25
Bannlyst
Började väll i slutet på 15 års åldern, supit som ett svin sedan dess. Tog dock ett litet uppehåll ett tag när jag var runt 16. Men nu är man igång igen.

Torskade för föräldararna när jag va 15, otroligt pinsamt. Var redlöst berusad, bajsade ner mig med mera. Men jag har alltid fått göra lite som jag vill för mina föräldrar så det var inte så farligt. Jag är 20 nu.
Citera
2006-02-01, 22:26
Medlem
må bras avatar
I 8:an så började man med att dricka 3-4st öl som max ibland. Sen avslutningen i 8:an blev jag för första gången drägg full. Drack massa cider, öl och lite HB vad jag minns. Slutade med att mossan hämtade mig och jag spydde i bilen\sängen.
Dom sa nog mest att jag lärt mig en läxa eller nått.

Nuförtiden blir det oftast fest varje helg
21 är jag
Citera
2006-02-01, 22:40
Medlem
Engelbreckts avatar
Jag var 19 eller 20 när jag söp till första gången. Det var precis efter att jag blivit utnämnd till korpral i lumpen och jag och några andra gruppchefer och en del meniga åkte ner till stan för att festa. Jag tänkte att några öl kan väl aldrig skada, bara jag tar det lugnt med spriten. Efter 2l starköl är det inte lätt att komma ihåg sina intentioner om att ta det lugnt, särskilt inte första gången man super till i alla fall. Mina kamrater söp mig ordentligt under bordet och jag hamnade spyendes på en spårvagnshållplats i centrala Göteborg. Så full har jag aldrig varit igen och jag dricker sällan alkohol, så om jag började supa då eller inte beror väl lite på defintioner.
Citera
2006-02-01, 22:52
Medlem
Testade första gången när jag var 14. Sen drack jag inte mer på kanske 1 år, fann ingen anledning att gå på fester eller liknande.
Sen började gymnasiet och då kom ju festerna igång.
Tycker det är sjukt när man tänker på att man var ute på fester när man var 15 och söp sig dyngrak
Citera
2006-02-01, 23:02
Medlem
storytellers avatar
Jävlar vad många gånger det känns som att man skrivit i den här tråden på olika forum (kanske även här på FB).
Jag hade precis fyllt tretton, tog några dricksglas vodka blandat med signum limedryck och blev lagom full i en kvarterslokal tillsammans med en polare och två tjejer som gick i sexan, jag gick i sjuan och polaren i nian.
Nästa gång jag provade var ett halvår senare då jag var hemma hos en klasskompis som då var min granne. Jag och en gammal kompis hade fixat häxblandning hemifrån mig och var där och krökade hela kvällen.
Några månader före min fjortonårsdag började jag och mitt nyfunna gäng att dricka öl tillsammans.
Efter detta drack jag regelbundet ett par, tre gånger i månaden i många år framöver.
Bortsett från vid ett handfull enskilda händelser spårade drickandet aldrig ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in