2018-06-17, 22:40
Bannlyst
Hej,

Har märkt att jag är extremt stressad när jag skriver på flashback.org med andra och på diverse andra ställen.

Och att jag är allmänt extremt stressad fast jag inte har bråttom alls.

När jag skriver med folk så skriver jag extremt snabbt och hinner inte ens formulera mig korrekt.

En gång när jag var ute så kom en präst till mig och sa att jag ser extremt stressad ut och borde verkligen lugna ner mig. Och jag visste inte ens det om mig själv.

Vad beror mitt stress på?

Jag upptäckte att jag var stressad när jag träffade en söt tjej som hade en inre lugn och som fick mig att bli lugn bara av att vara i hennes närhet. Det kändes sååå skönt att få äntligen känna en inre lugn och ro som jag kände i hennes sällskap. Vi pratade inte mycket men kommunicerade I kroppsspråk som jag sällan gör med andra, men med henne hade jag extremt naturligt för att göra det med.

Vad beror detta på?
Senast redigerad av Daygamer 2018-06-17 kl. 22:46.
Citera
2018-06-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daygamer
Hej,

Har märkt att jag är extremt stressad när jag skriver på flashback.org med andra och på diverse andra ställen.

När jag skriver med folk så skriver jag extremt snabbt och hinner inte ens formulera mig korrekt.

En gång när jag var ute så kom en präst till mig och sa att jag ser extremt stressad ut och borde verkligen lugna ner mig. Och jag visste inte ens det om mig själv.

Jag upptäckte att jag var stressad när jag träffade en söt tjej som hade en inre lugn och som fick mig att bli lugn bara av att vara i hennes närhet. Det kändes sååå skönt att få äntligen känna en inre lugn och ro som jag kände i hennes sällskap. Vi pratade inte mycket men kommunicerade I kroppsspråk som jag sällan gör med andra, men med henne hade jag extremt naturligt för att göra det med.

Vad beror detta på?
Svårt att svara på då jag inte känner dig och knappt vet något om ditt liv, men det kan bero på många saker. Är det spänd stämning i familje-, släkt- eller vänrelationer? Har du ett jobb eller skola med raskt tempo eller kräver mycket hög prestation? Hur är det med din egna hälsa, fysisk, psykisk och social? Är det någon annat som oroar dig mycket? Till exempel dessa frågor kan du fundera på och se om du kommer fram till något.
Citera
2018-06-18, 04:08
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daygamer
Hej,

Vad beror detta på?
Troligen kan man bli stressad av att vara ensam. Känna sig otrygg.
Märkte också att jag blev lugnare av att träffa en tjej men har inte tänkt på att jag var stressad innan.
Citera
2018-06-18, 05:46
Medlem
lersaters avatar
Troligtvis pga samhället

allt ska gå satans fort, man ska prestera överallt, samtidigt sänker de hastigheten på vägarna så vi får "ännu mindre tid på oss"

âven ovisshet vid ev kneg.. för kunde man knappt få sparken liksom nu vet man aldrig..
Citera
2018-06-18, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
Troligtvis pga samhället

allt ska gå satans fort, man ska prestera överallt, samtidigt sänker de hastigheten på vägarna så vi får "ännu mindre tid på oss"

âven ovisshet vid ev kneg.. för kunde man knappt få sparken liksom nu vet man aldrig..

Klockren kommentarer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in