• 1
  • 2
2018-06-17, 15:01
Medlem
Thraxxs avatar
Gjorde en verfring med Swish till Btcx i Fredags utan att tnka p att dom har gjort om sina regler angende kp av bitcoins frn deras fretag, nu mste man tydligen skicka in id handlingar och bankkonto uppgifter och liknande fr att f kpa av dom.

Nu till frgan gjorde en verfring till dom p 2000kr och sen sa dom att jag mste skicka in Id bankkonto och annat till dom fr att f mina bitcoins. Jag har innan gjort kp frn dom p skert 40k anonymt innan utan problem, men nr jag lste att dom nu jobbar med skattemyndigheterna och annat och att dom kan sprra mina tidigare kp s blev jag lite paranoid ver det hela.

Har gjort mnga kp ver Flugsvamp och liknande s vad finns det fr risker att lmna in uppgifter till dom nu? Kommer jag ka p att skatta eller kommer polisen komma och knacka p drren och frga om vad det r fr underliga transaktioner jag gjort tidigare p kontroversiella sidor? r det vrt att blotta ut mig fr dom 2000kr eller ska jag skita i det hela och kpa av annan sida nsta gng s man r anonym?
Citera
2018-06-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Gjorde en verfring med Swish till Btcx i Fredags utan att tnka p att dom har gjort om sina regler angende kp av bitcoins frn deras fretag, nu mste man tydligen skicka in id handlingar och bankkonto uppgifter och liknande fr att f kpa av dom.

Nu till frgan gjorde en verfring till dom p 2000kr och sen sa dom att jag mste skicka in Id bankkonto och annat till dom fr att f mina bitcoins. Jag har innan gjort kp frn dom p skert 40k anonymt innan utan problem, men nr jag lste att dom nu jobbar med skattemyndigheterna och annat och att dom kan sprra mina tidigare kp s blev jag lite paranoid ver det hela.

Har gjort mnga kp ver Flugsvamp och liknande s vad finns det fr risker att lmna in uppgifter till dom nu? Kommer jag ka p att skatta eller kommer polisen komma och knacka p drren och frga om vad det r fr underliga transaktioner jag gjort tidigare p kontroversiella sidor? r det vrt att blotta ut mig fr dom 2000kr eller ska jag skita i det hela och kpa av annan sida nsta gng s man r anonym?

Har du kpt BTC frn btcx och sedan direkt skickat det till flugsvamp utan att g via t.ex. en mixer eller kpa monero... s kan du redan vara krd egentligen om polisen vljer att utreda dig ordentligt. Skicka absolut inte in ngonting till btcx som kan strka din identitet ytterligare.

Du verkar ju inte ha slt utan bara kpt bitcoin och d behver du inte oroa dig om ngon skatt. Har du slt bitcoin fr mer svenska kronor n du kpt s kan du noja ver skatten dock.
Citera
2018-06-17, 17:03
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dioz
Har du kpt BTC frn btcx och sedan direkt skickat det till flugsvamp utan att g via t.ex. en mixer eller kpa monero... s kan du redan vara krd egentligen om polisen vljer att utreda dig ordentligt. Skicka absolut inte in ngonting till btcx som kan strka din identitet ytterligare.

Du verkar ju inte ha slt utan bara kpt bitcoin och d behver du inte oroa dig om ngon skatt. Har du slt bitcoin fr mer svenska kronor n du kpt s kan du noja ver skatten dock.

Ja det r ju det gjort kpt ifrn dom och sedan ftt det direkt till min Flugsvamp adress, men det har jag alltid gjort via dom och det har ju gtt bra. Och jag har bara kpt och aldrig slt bitcoins. Nej det r vl bara glmma dom 2k och skita i att skicka in ngra identitetshandlingar.
Citera
2018-06-17, 17:14
Medlem
yiys avatar
med swish s har de vl ditt telefonnummer och drmed din identitet i vilket fall?
Citera
2018-06-18, 20:27
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yiy
med swish s har de vl ditt telefonnummer och drmed din identitet i vilket fall?

Jo det har du ju rtt i nr du sger det men dom har inte mitt bankkonto nummer som dom vill ha in, Och tror inte det enbart rcker med Swish och Telefonnummer det kunde lika grna varit vem som helst bakom det. Har inget nummer registrerat fr den delen hller s. Via mitt bankkonto s r det nog inte ngra problem att spra samtliga verfringar jag gjort.
Citera
2018-06-19, 06:21
Medlem
Zot^s avatar
Varfr anvnder du ens BTCX? Klart det r riskfyllt, anvnd ingen svensk exchange ffs. Str klart och tydligt i flugwiki.

Swish r ju kopplat till ditt bankkonto...

Jag hade bett om refund och brjat handla mina BTC ngon annanstans. De har ju din identitet i vilket fall som helst eftersom du swishat ver pengar till dem.
Senast redigerad av Zot^ 2018-06-19 kl. 06:27.
Citera
2018-06-23, 17:14
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Varfr anvnder du ens BTCX? Klart det r riskfyllt, anvnd ingen svensk exchange ffs. Str klart och tydligt i flugwiki.

Swish r ju kopplat till ditt bankkonto...

Jag hade bett om refund och brjat handla mina BTC ngon annanstans. De har ju din identitet i vilket fall som helst eftersom du swishat ver pengar till dem.

Men varfr vill dom d ha bilder inskickat p Id kort samt Adressbekrftelse och Verifiering av bankkonto om dom redan har allting fr att identifiera mig och mina transaktioner via dom?
Citera
2018-06-24, 00:07
Medlem
Citat:
Men varfr vill dom d ha bilder inskickat p Id kort samt Adressbekrftelse och Verifiering av bankkonto om dom redan har allting fr att identifiera mig och mina transaktioner via dom?

Frmodligen fr att inte bli stmda eller stngas ner s frstr de att de mste ha stenkoll p deras kunder och redovisa allt till skatteverket om de efterfrgar det.

Dessa kade avgifter fr att samla information om kunders transaktioner tar bde bort anonymiteten och de billiga transaktionskostnaderna vilket var hela pongen med bitcoin frn brjan.

Dock tror jag inte det r ngon fara att kpa knark n fr mindre summor men vet rtta mig grna om jag har fel hr om ngon faktiskt kt dit fr detta p grund av just sprade bitcoins.
Citera
2018-06-24, 09:27
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Frmodligen fr att inte bli stmda eller stngas ner s frstr de att de mste ha stenkoll p deras kunder och redovisa allt till skatteverket om de efterfrgar det.

Dessa kade avgifter fr att samla information om kunders transaktioner tar bde bort anonymiteten och de billiga transaktionskostnaderna vilket var hela pongen med bitcoin frn brjan.

Dock tror jag inte det r ngon fara att kpa knark n fr mindre summor men vet rtta mig grna om jag har fel hr om ngon faktiskt kt dit fr detta p grund av just sprade bitcoins.

Aldrig lst eller hrt ngon kt fast ver att ha kpt lite droger fr bitcoins ver flugsvamp eller liknande faktiskt, dock s vet jag folk som ftt sina paket konfiskerade men ingenting annat som hnt. Tror om jag ska vara rlig varken Btcx eller skatteverket bryr sig om man kper droger fr bitcoins. Allt dom vill se och ha r om man tvttat eller slt bitcoins s dom kan komma in och begra skatt p det.
Citera
2021-09-18, 15:53
Medlem
Bumpkapar trden lite.

Det slog mig fr ett tag sedan att jag har ett konto hos BTCX/goobit som jag fixade fr mnga, mnga r sedan. I och med att s lng tid frflutit har jag glmt bort alla inloggningsuppgifter.
Hrde av mig till supporten och de svarade att mitt konto r reggat med foto-ID och de kan hjlpa mig om jag skickar in en bild p just den legitimationen.
Jag har inget minne av detta. Brukar allmnt bli nojig nr ngon eller ngot avkrver mig leg men visst, det kan stmma.
Kanske r verdrivet nojig nu men r det fan legit fretag att skicka id-handlingar till?
Citera
2021-09-18, 18:33
Medlem
fittslems avatar
Det r som att kpa knarkt som sedan rapporteras direkt till vermakten.

Ingen sger att nnting kommer hnda. Men du har redan avsljat dig sjlv, din identitet och vad du har kpt.
Och har du anvnt Swish s har du redan lmnat allt som vermakten behver fr att se vem du r.
ID osv r bara en grej mest fr vrigt folk som inte vill anvnda swish.

En tips till alla som vill kpa knark och fortfarande vara helt anonyma. Anvnd cash istllet.

Lycka till
Senast redigerad av fittslem 2021-09-18 kl. 18:36.
Citera
2025-03-17, 20:10
Medlem
Citat:
Jo det har du ju rtt i nr du sger det men dom har inte mitt bankkonto nummer som dom vill ha in, Och tror inte det enbart rcker med Swish och Telefonnummer det kunde lika grna varit vem som helst bakom det. Har inget nummer registrerat fr den delen hller s. Via mitt bankkonto s r det nog inte ngra problem att spra samtliga verfringar jag gjort.

Gammal trd men detta hnde mig nyss! De vill jag ska ta foto av mig mm...Sen str det i ett sms att jag ska godknna kpet via ett mobilnr (ja allt r frn btxc jag har kollat med de). Ska jag struntar i det, tycker inte dem de r mer konstigt? Det var bara lite kr jag kpte och skickade direkt t en sida.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in