• 1
  • 2
2018-06-16, 22:36
Medlem
Vekrusets avatar
Ytterligare ett nytt lågvattenmärke i Sverige. En kvinna blir rånad och misshandlad mitt på dagen i en matbutik full av kunder, men både kunder och personal tittar bara på. Det är väl sannolikt konsekvenserna av att folk nu har lärt sig att den som ingriper mot en (invandrad) brottsling är den som blir straffad. Brottslingarna kunde lugnt vandra ut ur butiken utan att någon ingrep.

Den ena är sannolikt gripen i efterskott, men påstår sig inte vara personen på filmerna från övervakningskamerorna.

http://www.bt.se/boras/tv-alla-titta...an-matbutiken/
Citera
2018-06-16, 22:44
Medlem
Även om kunderna inte ingrepp så kan man hoppas att de har filmat med sina mobiler och överlämnat filmerna till polisen så de kan lättare få tag i personerna som utförde detta.
Citera
2018-06-16, 22:48
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Även om kunderna inte ingrepp så kan man hoppas att de har filmat med sina mobiler och överlämnat filmerna till polisen så de kan lättare få tag i personerna som utförde detta.

Allt fångades av butikens kameror. Filmerna finns (ihopklippta) i artikeln jag länkar till, om du vill se.

Det är inte heller direkt OK i mina ögon att ställa sig och filma någon som blir misshandlad 2 meter bort.
Citera
2018-06-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Allt fångades av butikens kameror. Filmerna finns (ihopklippta) i artikeln jag länkar till, om du vill se.

Det är inte heller direkt OK i mina ögon att ställa sig och filma någon som blir misshandlad 2 meter bort.

Jag har inte tittat vad artikeln innehåller därför visste jag inte att övervakningskameror filmat händelsen.

Om man inte vågar ingripa av olika anledningar så ser jag inga problem att man filmar händelsen även om den är 2 meter bort, bättre att göra det än inget alls.
Citera
2018-06-16, 22:56
Medlem
Är rånaren själv kvinna? Isåfall kanske det kan tolkas för den som inte sett hela händelseförloppet som en cat fight av två pundarkvinnor eller liknande.
Citera
2018-06-16, 22:56
Medlem
Det är butiken som ska upprätthålla säkerheten för kunderna. Att garantera säkerheten för kunder är inget som butiken ska lasta över på andra kunder.

Är väl Willys eller nån sådan skräpaffär.
Citera
2018-06-16, 22:59
Medlem
Ser ut som en blattetjej som angrips av andra blattar.

Givetvis lägger man sig inte i blattebråk. De vill väl lösa sina problem utan polis. Kulturrelativism. Jag respekterar deras kultur.

Känns som att det finns en back-story. Brukar vara så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Det är butiken som ska upprätthålla säkerheten för kunderna. Att garantera säkerheten för kunder är inget som butiken ska lasta över på andra kunder.

Självfallet är det så, men det är ändå tråkigt att civilkuraget är på en så låg nivå. Sådant händer ju inte bara inne i butiker.
Citera
Medlem
st0ckiss avatar
.Vad fan... Varför är det ingen som gör ett jävla skit?? Har svensken verkligen blivit så satans jävla äckligt feg att man inte ens hjälper en kvinna som blir rånad? Och personalen då?? Vad fan är det för fel i huvudet på idioterna som bara låter sån skit ske i butiken?
Dessa borde man leta upp och ta ett allvarligt snack med!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92

Så om du ser en pensionär som blir misshandlad inne i en butik tänker du "äh, inte mitt problem"?
Citera
2018-06-16, 23:03
Medlem
Expohunters avatar
Varför är filmen helt suddig? Vågar man inte hänga ut babben som rånade?
Citera
2018-06-16, 23:05
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
.Vad fan... Varför är det ingen som gör ett jävla skit?? Har svensken verkligen blivit så satans jävla äckligt feg att man inte ens hjälper en kvinna som blir rånad? Och personalen då?? Vad fan är det för fel i huvudet på idioterna som bara låter sån skit ske i butiken?
Dessa borde man leta upp och ta ett allvarligt snack med!

Det där med civilkurage ska du inte förvänta dig av folk i dagsläget. Detta eftersom man inte vill ha en granat på sig, bli skjuten i huvudet av en 12-åring med pistol eller få ett drive-by med AK-47. MENA-invandringen har skapat denna vardag och polisen får inte göra sitt jobb p.g.a. korrupta politiker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in