• 1
  • 2
2018-06-16, 14:47
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Hållplatser från Korsvägen till Mölndal och på flera platser i Kållered har under natten slagits sönder. Vad GP erfar ska minst ett 15-tal kurer ha utsatts för skadegörelse.

Citat:
Enligt Olle Pimalm, som bor i närheten av de sönderslagna busskurerna på Krokslättsparkgatan, är skadegörelsen upprörande.

– Jag upptäckte detta i morse när jag skulle åka och handla. Jag tycker att det är för jäkligt. Busskurerna i närheten av mig är helt nya, säger han.

Olle Pimalm menar att skadegörelsen är ett slöseri med skattepengar.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...borg-1.6605356

Vad är det här för rövhål? Från Korsvägen ända ut till Kållered. Det är en bra bit. Åker man bil och stannar till vid hållplatserna och trasar sönder eller åker man buss och hoppar av, trasar sönder och sen tar nästa buss?

Det jag tänker på är att det ligger ett stort flyktingförvar i Kållered. Kan det vara muslimer/flyktingar som har traskat hela vägen från Göteborgs centrum ut till Kållered och förstört?

Hur stor chans är det att man får tag i dom som gjort det? Någon här som vet vilka det är?
Senast redigerad av kalkryggar 2018-06-16 kl. 15:10.
Citera
2018-06-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...borg-1.6605356

Vad är det här för rövhål? Från Korsvägen ända ut till Kållered. Det är en bra bit. Åker man bil och stannar till vid hållplatserna och trasar sönder eller åker man buss och hoppar av, trasar sönder och sen tar nästa buss?

Det jag tänker på är att det ligger ett stort flyktingförvar i Kållered. Kan det vara muslimer/flyktingar som har traskat hela vägen från Göteborgs centrum ut till Kållered och förstört?

Hur stor chans är det att man får tag i dom som gjort det? Någon här som vet vilka det är?

Modus passar bra in på påtända vänsterextremister eller klottrande skitungar, behöver inte alls vara ett invandrarrelaterat brott.
Citera
2018-06-16, 15:10
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Modus passar bra in på påtända vänsterextremister eller klottrande skitungar, behöver inte alls vara ett invandrarrelaterat brott.

AFA är väl stora i det området, så jag håller med.
Citera
2018-06-16, 15:15
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Det jag tänkte på var att det är ett stort förvar av muslimer/flyktingar där och vi vet att dom inte bryr sig så mycket om respekt för Sverige eller svenskar. Men visst kan det vara som du säger.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
AFA är väl stora i det området, så jag håller med.

AFA stora. Vilket område? Göteborg, Mölndal eller Kållered? Eller hela Västsverige?
Citera
2018-06-16, 16:28
Medlem
Om man kollar bilden från Skånegatan/Mölndalsvägen så har rutan slagits in från bilvägen. Jag skulle gissa på folk som kört moped.
Citera
2018-06-16, 16:42
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Om man kollar bilden från Skånegatan/Mölndalsvägen så har rutan slagits in från bilvägen. Jag skulle gissa på folk som kört moped.

Moped? Slår man in rutor från olika håll beroendes på om man har moped eller ej? Låter som en riktigt märklig slutsats.

Jag tror man har varit till fots och gått längs trottoaren. Sen har hållplatsen kommit och man har gått över och sparkat sönder rutan.

En moped skulle kunna förklara den långa resan man gör (Göteborg - Kållered). Kan vara läge för polisen att åka runt flyktingförläggningarna för att se om muslimerna har slängt/gömt undan stulna mopeder.

Varför finns det inte god kameraövervakning runtom hållplatserna? Det skulle kunna hindra från skadegörelsen och öka tryggheten. Men det är väl inte riktigt vad feminister vill antar jag?
Senast redigerad av kalkryggar 2018-06-16 kl. 16:48.
Citera
2018-06-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Moped. slår man in rutor från olika håll beroendes på om man har moped eller ej? Låter som en riktigt märklig slutsats.

Jag tror man har varit till fots och gått längs trottoaren. Sen har hållplatsen kommit och man har gått över och sparkat sönder rutan.

En moped skulle kunna förklara den långa resan man gör (Göteborg - Kållered). Kan vara läge för polisen att åka runt flyktingförläggningarna för att se om muslimerna har slängt/gömt undan stulna mopeder.

Varför finns det inte god kameraövervakning runtom hållplatserna? Det skulle kunna hindra från skadegörelsen och öka tryggheten. Men det är väl inte riktigt vad feminister vill antar jag?

Mölndalsvägen är en ganska trafikerad väg - även på natten. Så jag tror inte folk skulle gå ut där för att slå sönder en spårvagnskur.

Och med tanke på avståndet så har de inte promenerat hela vägen iaf...
Citera
2018-06-16, 16:58
Medlem
För jäkligt med skadegörelse, kasta skattepengar i sjön!
I bland blir det tyvärr skadegörelse i början och slutet på sommarlov.
Citera
2018-06-16, 18:49
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Mölndalsvägen är en ganska trafikerad väg - även på natten. Så jag tror inte folk skulle gå ut där för att slå sönder en spårvagnskur.

Och med tanke på avståndet så har de inte promenerat hela vägen iaf...

Jag har själv gått där många gånger sen natt, tidig morgon. Man kan ganska obehindrat gå i själva körbanan. Så tomt på bilar är det. Så vi har helt olika upplevelse måste jag säga.
Citera
2018-06-16, 20:37
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
För jäkligt med skadegörelse, kasta skattepengar i sjön!
I bland blir det tyvärr skadegörelse i början och slutet på sommarlov.

Kurerna ägs väl av Jcdecaux och intr av kommunen, dvs det är inga skattepengar som går åt till reparationerna.
Citera
2018-06-16, 20:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Kurerna ägs väl av Jcdecaux och intr av kommunen, dvs det är inga skattepengar som går åt till reparationerna.

Högre avgifter riktat mot Västtrafik som är kommunalägt och högre premier för försäkringstagare. Om det nu är dom som äger dessa kurer och får ta räkningen.
Citera
2018-06-16, 20:53
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Har för mig att dom inte har avtal längre och västtrafik äger busskurerna nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in