2018-06-15, 14:39
Medlem
En 18-åring står åtalad vid Gotlands Tingsrätt för att under de första dagarna i september förra året våldtagit två minderåriga flickor. Det hela skall ha utspelat sig i Klintehamn och det är väl ingen helt vild gissning att de inblandade skall ha med Hassela att göra.

Åtalad är enligt handlingarna bosatt i Staffanstorp. Någon som vet mer om ärendet? Lokala media har inte varit direkt informativa.

Minfil.org verkar ligga nere så jag kan inte förse er med åtalet för stunden. Här får ni lite uppgifter i alla fall:
Åtalad: Luca* *eba*tian Jön**on, 19xx0815-0031; *=s, xx=99.
Målnummer: B915-17.

Citat ur åtalet; samtliga tre gärningar är i stort sett likartade i sitt tillvägagångssätt.

"Gärning
Luca* Jön**on har den 2 september 2017 vid olika tre tillfällen på tre olika
platser i Klintehamn, inom region Gotland våldtagit M1 som var 13 år genom
att:
Vid ett förfallet växthus i Klintehamn genomföra ett vaginalt samlag och en
annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningen allvar är jämförlig
med samlag bestående i att han penetrerat M1 slida med sina fingrar efter att
han fällt henne till marken trots att hon sagt nej och försökt ta bort hans fingrar
från sitt underliv.
Vid en gräsplan/glänta genomföra ett vaginalt samlag och en annan sexuell
handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag
bestående i att han penetrerat M1 med sina fingrar efter att han fällt M1 till
marken trots att hon sagt att hon inte ville och försökt ta bort hans fingrar från
sitt underliv.
Inne i en skogsdunge genomföra ett vaginalt samlag med M1 efter att ha fällt
henne till marken."
Citera
2018-06-15, 14:47
Medlem
Kan det vara han som på Facebook stoltserar med att ”pappa betalar”? Sitter på ungdomshem för tillfället i alla fall..
Citera
2018-06-15, 14:54
Medlem
Klownfaces avatar
Ett riktigt jävla vider, en skam för nationen så att säga #nackskott
Citera
2018-06-15, 15:09
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Lucas har alltså vid minst tre olika tillfällen SAMMA DAG sparkat omkull en och samma tjej och sedan våldtagit henne. Det låter inte friskt alls. Honom lär vi få höra mer om i framtiden.
Citera
2018-06-15, 16:33
Medlem
Skriven med sin 20-årige bror och 45-årige mor. Ensamstående mor, oj vad oväntat...
Citera
2018-06-15, 16:45
Medlem
Asklords avatar
Man skulle önska att han aldrig mer såg dagens ljus. Han är ju visserligen vit svensk så han kommer åtminstone få längre straff än våra exotiska vänner.
Citera
2018-06-15, 21:06
Medlem
Tack för kommentarer, alltid intressant att ta del av vad Flashbackspanarna lyckas leta fram.

Här har ni åtalet: https://minfil.com/u4ZeR3ebb6/Gotlan...bil_12__1_.pdf
Citera
2018-07-05, 21:02
Medlem
Tack för att du meddelade detta här. Jag bor mindre än hundra meter från den ena brottsplatsen och har inte hört ett knyst om detta. Gotlandstidningarna har omnämnt detta åtal i en kort notis där man knappast begriper någonting om vad och vart som detta skett.

Ja - det är en ung man placerad på AB Hassela HVB som begått dessa brott. Ett av brottsoffren tycks outas i åtalet som jag först idag läst när jag var inne på tingsrätten. Hoppas det är åtgärdat i din fil. Jag läste i orginalpappren som finns i pärmen. Att outa minderåriga sexualbrottsoffer tror jag är ett slarv som inte kan tolereras av en tingsrätt. Jag kan tyvärr inte öppna filen du lagt in.

Kort efter dessa våödtäkter beslöt myndigheterna att äntligen stänga Hassela. Månne den utlösande orsaken?

http://www.helagotland.se/samhalle/h...-14924769.aspx

Tyvärr verkar Hassela vara på gång att omstartas av den gamle ägaren Lasse Siggelin så man kan förvänta sig att tidningarna håller tyst om dessa våldtäkter. Han har de senaste åren varit aktiv i ensamkommande branschen men den är ju numera stendöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in