• 4
  • 5
2018-06-18, 09:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej jag förstår att du tycker det är jobbigt och känner dig förvirrad av att inte alla unisont förespråkar avrättning på plats.

Men nu med dom nya uppgifterna att det faktiskt var en pundar-tjej på 22år dessutom mor till två barn lyfter förmodligen tråden till den nivå du känner dig mer bekväm och hemma med.
1 Jag har inte sagt något om avrättning. Mår du bra?
2 Om du läser igenom tråden så hittar du EN knark-våldsspologet (två m dig) och ganska många som tycker att polisen i sitt utövande och sättandes sina egna liv på spel hade kunnat skjuta på andra platser än däcken.
Citera
2018-06-18, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
1 Jag har inte sagt något om avrättning. Mår du bra?
2 Om du läser igenom tråden så hittar du EN knark-våldsspologet (två m dig) och ganska många som tycker att polisen i sitt utövande och sättandes sina egna liv på spel hade kunnat skjuta på andra platser än däcken.

Jag mår alldeles utmärkt tack, men det är väl mer relevant att fråga hur du själv mår om du inte ens förstår att en del människor kan tycka synd om en ung mamma som har hamnat så snett i livet att det får sådana här konsekvenser.
Citera
2018-06-18, 10:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag mår alldeles utmärkt tack, men det är väl mer relevant att fråga hur du själv mår om du inte ens förstår att en del människor kan tycka synd om en ung mamma som har hamnat så snett i livet att det får sådana här konsekvenser.
Nej jag tycker inte alls synd om en pundare som försökt ta livet av en polis. Inte. Ett. Dugg. Hoppas hon inte har vårdnaden om sina barn som hon uppenbart skiter i.
Citera
2018-06-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Polisens rapportering

https://polisen.se/aktuellt/handelse...gotalands-lan/
.
Citat:
Det har varit en normal kväll/natt och inga större händelser har rapporterats till polisen.

Lite OT men vad fan hur man kan kalla det en normal kväll med en polisjakt med mordförsök på polis och skottlossning involverad samt rån? Undra hur en hård kväll ser ut.
Citera
2018-06-18, 20:22
Medlem
zykl0ns avatar
Vanligaste lögnen från polisen att smitare försöker köra på dem.
Har själv film när jag byter sida av vägen för att undvika polisman och ändå hette det ”smitare som försökte köra på polisman vid kontroll”
Citera
2018-06-18, 21:48
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Männen i bilen var väl äldre?

Kvinnan var född '96. Dvs 22 år gammal. De andra beskrevs som 25-30 har jag för mig.

Aa precis. Dom verkar liksom varit mycket äldre och pådrivande typ. Äldre killar och en yngre tjej liksom. Hon har typ inte haft ett val när killarna hetsat ju. Hon kan varit hotad och försvarslös ju. Det är oftast killar bakom liknande situationer som hetsar liksom. Vilka hot och påtryckningar har hon upplevt under bilfärden? Barnen?
Senast redigerad av argaangelica 2018-06-18 kl. 21:55.
Citera
2018-06-19, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Aa precis. Dom verkar liksom varit mycket äldre och pådrivande typ. Äldre killar och en yngre tjej liksom. Hon har typ inte haft ett val när killarna hetsat ju. Hon kan varit hotad och försvarslös ju. Det är oftast killar bakom liknande situationer som hetsar liksom. Vilka hot och påtryckningar har hon upplevt under bilfärden? Barnen?

Men lägg ner nu, du har ju ingen aning om vad som hänt. Kan lika gärna vara tvärt om, alla killar satt och bad henne att stanna och prata med polisen men hon vägrade och körde iväg, och tvingade alla att hjälpa henne ur situationen hon försatt sig och dem i.

Det kan lika gärna vara så, men vi andra i tråden börjar inte spekulera kring sånt eftersom vi inte har någon aning om vad som faktiskt hände i bilen. Allt vi har att gå på är faktan som finns, och den pekar ut Linette Karlsson som en kriminell person som försökte köra ihjäl en polis. Det är faktan som finns just nu.

Stackars barn som har en sådan mamma som försätter sig själv i sånna här situationer. Om det finns något pris för årets sämsta mamma så borde hon definitivt nomineras.

Du är ett levande exempel på att feminister inte vill ha lika rättigheter mellan män och kvinnor. Kvinnor skall omyndigförklaras om de gör något dumt, och skulden skall läggas på hennes pojkvän, män som var i närheten när brottet skedde, eller om både de saknas, så kan man skylla på pappan som var en dålig pappa. Jag börjar faktiskt tro att du är ett SD troll som bara vill reta upp folk som mig och ge feminism ett dåligt namn.
Senast redigerad av clonezone 2018-06-19 kl. 14:15.
Citera
2018-06-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clonezone
Men hallå, hur fan tänker ni? Hon är uppenbarligen grovt kriminell om hon försöker köra ihjäl en polisman. Är det någon som har facebook för de inblandade? Tänker främst på kvinnan som körde då. De andra är ju ointressanta i sammanhanget då de inte gjort något grovt brott, kanske lite ringa narkotikabrott eller så men det är ju helt ointressant.

Femenismen har verkligen gått för långt här i Sverige, och den är ju totalt snedvriden. Skall inte alla behandls lika inför lagen? Jag trode det var det femenism handlade om, men så är det uppenbarligen inte, utan det handlar om att ondförklara alla män och behandla kvinnor som oskyldiga barn.

Utifrån det lilla jag har läst så låter det som en missbrukande kvinna (tjack kanske) som har fått en snedtändning och bestämt sig för att komma undan till varje pris. Det beslutet lär hon ju få ångra nu, även om hon kommer komma undan jävligt billigt då det hände i Sverige. Hade det hänt i USA tex så hade hon lätt kunna få 20-30 år för det här.
Nu måste vi få fram identiteten på kvinnan!

(Tips till dig angelica, om du vill tas på större allvar: Undvik ord så som liksom, typ. Det ser ut som en fjortis har skrivit det. Fick ont i ögonen när jag läste din tråd om Europride)

Hon trollar inte. Bara att kolla på hennes posthistorik. Hon verkar vara extremt vänstervriden
Hur skulle du själv reagera om polisen öppnade eld med tjänstevapnet? Jag kan inte själv svara på det , jag tror ingen kan svara på hur de skulle reagera i den situationen men det är lätt att snacka bakom datorn. Det måste vara extremt obehagligt att bli utsatt för det.
Citera
2019-01-09, 21:40
Medlem
Samma Linette kunde gripas efter att ha låtit bli att stanna för polismans tecken i Tranemo men stoppades i smålandsstenar efter stundtals grov vårdslöshet i trafiken enligt GP/bt. Tråkigt att människan inte får ett ordentligt straff och vistas ute på gator där hon kan skada någon oskyldig! Dessutom var hon alkoholpåverkad. Tror alltså inte föregående ingripande tog så hårt på henne eftersom hon gör samma sak igen. Låg intelligensnivå verkar tjejen ha! Tur att hennes barn är i trygga händer! Så orättvist att en del barn får föräldrar som denna! Kan tillägga att hon säljer droger i Tranemo/Svenljunga kommun och ofta hänger på adresser med tunga missbrukare. Dock golar hon ju ner allt och alla så fort hon själv hamnar i klistret så det dröjer väl inte länge förrän hon lämnar kommunen och förflyttar sig dit hon är mindre känd! Det är nog det bästa för henne att göra. Kanske försöka starta upp på nytt någon annanstans om hon är beredd att göra det! Tror inte nuvarande hyresvärd vill ha kvar henne så länge med tanke på vad för folk hon drar till sig!
Senast redigerad av Kallamiginget 2019-01-09 kl. 21:43.
Citera
2019-01-22, 17:23
Medlem
Jajamensan hör körs det igen ja,
Citera
2019-10-18, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlisterKarlson
Jag är skeptisk till att polisen i detta läge väljer att skjuta mot ett däck. Det är inte alls säkert att det får stopp på bilen. Två välriktade skott mot föraren däremot är ett betydligt bättre sätt att säkerställa att pundargänget i bilen inte skadar någon.

Jag hoppas att ni som ifrågasätter skjutningen bara trollar. Annars är ni patetiska ACAB-trash som jag hoppas växer upp och får en lite mer nyanserad bild av vilka beteenden som är ok eller inte i ett civiliserat samhälle. (Tip: Att köra ifrån polisen påverkad är INTE ok och då skall man bestraffas.)

AMEN. Folk verkar inte använda hjärnan när dom tänker! Vem bryr sig om nån av dom fick skallen sprängd i bitar. Dom borde tänkt på det innan dom försökte köra på polisen!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in