Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-15, 04:04
  #1
Medlem
Hej!

Undrar helt enkelt var det är bäst att låna pengar simpelt och effektivt. Har inte mycket koll på om det är olika hos olika sidor etc men frågar så att jag inte missuppfattar något.
Jag har inte mycket på kontot just nu, och tänkte då om man kunde låna nån tusen lapp eller mer för att sedan betala tillbaks det direkt nästa månad när man får lön..
Ska jag köra på Lendo.se som många använder sig av eller vad säger ni? Såg även någon sida där man lånar direkt via mobilt bank ID..Det låter enkelt och effektivt?.

Är då 20 år och börjar jobba nu igen så får lön nästa månad och tänkte då låna någon tusenlapp kanske. Tack på Förhand.
Citera
2018-06-15, 06:05
  #2
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
För så lite pengar, kollar du med föräldrar eller far-/morföräldrar.

SMS-lån och annat blir oftast en saftig ränta. Låna 1000 kr och betala tillbaka allt mellan 1000-2000 kr nästa månad.
Citera
2018-06-15, 07:51
  #3
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kolla med företaget du börjat på om du kan få en mindre summa utbetalad i förskott. Fundera inte ens på SMS-lån.

Kanske kan du sälja något du har hemma på vinden som bara ligger och skräpar.
Citera
2018-06-15, 08:09
  #4
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Det finns låneföretag, bland annat Vivus, där första lånet är gratis. Man betalar alltså ingen ränta eller några avgifter utan återbetalar det man lånat och inte mer.

Det är ungefär som att langaren bjuder på första trippen.

Men har man stenkoll på läget och det är en engångsföreteelse så kan det vara värt att överväga.
Citera
2018-06-15, 13:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Men har man stenkoll på läget och det är en engångsföreteelse så kan det vara värt att överväga.

Har man stenkoll så är inte kontot tomt.
Citera
2018-06-15, 15:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LogicIsRare
Hej!

Undrar helt enkelt var det är bäst att låna pengar simpelt och effektivt. Har inte mycket koll på om det är olika hos olika sidor etc men frågar så att jag inte missuppfattar något.
Jag har inte mycket på kontot just nu, och tänkte då om man kunde låna nån tusen lapp eller mer för att sedan betala tillbaks det direkt nästa månad när man får lön..
Ska jag köra på Lendo.se som många använder sig av eller vad säger ni? Såg även någon sida där man lånar direkt via mobilt bank ID..Det låter enkelt och effektivt?.

Är då 20 år och börjar jobba nu igen så får lön nästa månad och tänkte då låna någon tusenlapp kanske. Tack på Förhand.
Ansök om kontokredit på ditt betalkort!
Särklass bästa lösningen enligt de förutsättningar du givit. Se till bara att du inte utnyttjar den fullt ut och ständigt ligger på minus
Citera
2018-06-15, 15:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Ansök om kontokredit på ditt betalkort!
Särklass bästa lösningen enligt de förutsättningar du givit. Se till bara att du inte utnyttjar den fullt ut och ständigt ligger på minus

Utan tidigare inkomst blir det nog svårt att få någon kredit godkänd.
Citera
2018-06-15, 15:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Utan tidigare inkomst blir det nog svårt att få någon kredit godkänd.
Ja kanske det..
Egentligen tycker jag hela upplägget är efterblivet. Det enda vettiga är att sätta av ett regelbundet sparande så har man bufferten att labba med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback