• 1
  • 2
2006-02-03, 01:43
Medlem
TomiXs avatar
Atarax är ungefär så starka att de kan dämpa den ångest man får för att det kliar efter ett myggstick...
Citera
2006-02-03, 11:10
Bannlyst
Haha, ja jag håller med.. Atarax de har man ju i gröten på mornarna
Citera
2006-02-03, 11:21
Medlem
euphorias avatar
Läkaren sa att det finns "nya" mediciner som inte är skadliga på något vis, som enligt honom är bra. Tror nog han tänker ge mig någon skit som inte kommer hjälpa alls
Citera
2006-02-03, 17:48
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Läkaren sa att det finns "nya" mediciner som inte är skadliga på något vis, som enligt honom är bra. Tror nog han tänker ge mig någon skit som inte kommer hjälpa alls

Jag tippar på Cipralex med antingen Propavan eller Sonata.
Citera
2006-02-03, 17:55
Medlem
Håller med andra i tråden som sagt att du ska lägga ner rökat, man tror att man behöver det för att må bättre men det gör verkligen att man blir mer deprimerad helt klart!

Sen har jag också hört att efexor är bäst om man även har social fobi. Och ta det lugnt med supandet också, jag fick massa blackouter och skit när jag drack för mycket sprit (äter efexor) men dricker jag bara öl går det bra!

Lycka till!
Citera
2006-02-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddahn
Just under de första 3-4 veckorna så kan tillomed deprissionen förvärras eftersom det är så mycket nya kemikalier som är inne i din kropp och hjärna så ta de bara lugnt. snart kommer du kunna känna ett otroligt lugn.
zoloft gör så att ditt humör kan bli väldigt fyrkantigt.

för mig har depressionen varken förvärrats eller blivit bättre, den enda biverkningen jag känt av är att jag vaknar mitt i natten med en mun som känns som sandpapper och i början var jag mkt trött, annars ingenting.
min läkare sa att om jag inte märkt nån skillnad inom några veckor så skulle jag öka dosen med ½ tablett till om dagen. äter nu 50 mg om dagen.
Citera
2006-02-04, 00:41
Medlem
Citat:
Läkaren sa att det finns "nya" mediciner som inte är skadliga på något vis
Så har dom sagt i alla tider

Citat:
Tror nog han tänker ge mig någon skit som inte kommer hjälpa alls
Skyll på att du inte tycker om bieffekterna
och säg att du vill ha zoloft för du har läst på nätet att den har inte sådana bieffekter som du "hatar" typ
Citera
2006-02-04, 00:44
Medlem
Lambis avatar
All anti-deppresiv medicin är samma skit, fast bieffekterna skiljer. Prozac är bra.
Citera
2006-02-05, 21:47
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nojjan
Skyll på att du inte tycker om bieffekterna
och säg att du vill ha zoloft för du har läst på nätet att den har inte sådana bieffekter som du "hatar" typ

Har en polare som käkade Zoloft när vi gick på högstadiet, så eventuellt kan jag ju säga att ".. jag har en kompis som.." osv
Citera
2006-02-09, 13:28
Medlem
L_ps avatar
Lite OT kanske, men jag undrar hur ni som fått medicin utsktrivit till er har gått till väga?

Jag mår jävligt psykiskt dåligt mer eller mindre hela tiden och har länge funderat på att gå till en läkare och försöka få något antidepresivt utskrivit.

Är det bara att ringa vårdcentralen, eller ska man gå till ungdomsmottagningen?

Tacksam för svar!
Citera
2006-02-09, 16:38
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_p
Lite OT kanske, men jag undrar hur ni som fått medicin utsktrivit till er har gått till väga?

Jag mår jävligt psykiskt dåligt mer eller mindre hela tiden och har länge funderat på att gå till en läkare och försöka få något antidepresivt utskrivit.

Är det bara att ringa vårdcentralen, eller ska man gå till ungdomsmottagningen?

Tacksam för svar!

Ring vårdcentralen. Har du tur får du en bra läkare där. Annars kan de skicka en remiss till öppenpsyk. Du kan även ta direkt kontakt med Öppenpsyk, men det är ofta långa köer, Lite beroende på var man bor i landet.

Lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in