2006-02-01, 21:48
Medlem
DirtyBones avatar
fan vad är grejen ä egentligen, kanske är mig det är fel på som har skeva ögon, jag är inte så haj på det här med E, men jag kan få en tendens att skela på ena ögat när jag tagit E. är det bara på mig är eller förkommer det ofta?
Citera
2006-02-01, 22:12
Medlem
Headquakes avatar
I min ungdom käkade jag en del E och rökte braj.
En gång fick jag en skitsmart idé om att blixtra rakt in i ögat med en kamera från nära håll eftersom pupillerna var stora och mottagliga för ljus.
I början var det skithäftigt för jag såg en massa oliga färger och stjärner som krympte och växte. Det var mest lila i nyanserna.
Givetvis blev det överdoserat och jag körde en massa blixtrar på raken i båda ögonen. Sen blev jag blind (tja, ett starkt vitt sken om jag minns rätt)ett tag men tiden är svår att uppskatta men jag gissar på en knapp timme och en grym huvudvärk dagen efter.
Idag är jag glad att jag har bra syn för det kan inte varit nyttigt för ögonen.
Citera
2006-02-02, 00:07
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBone
fan vad är grejen ä egentligen, kanske är mig det är fel på som har skeva ögon, jag är inte så haj på det här med E, men jag kan få en tendens att skela på ena ögat när jag tagit E. är det bara på mig är eller förkommer det ofta?
Händer med mig också, då jag är riktigt skev och tagit fööör mycket.
Inte så snyggt på alla kort vi brukar ta.. haha.. men ingen bryr sig i det tillståndet..
Citera
2006-02-02, 00:24
Bannlyst
Mina pupiller är ovanligt stora utan att jag tar Ecstasy. Och om jag då tar Ecstasy så blir dom inte normala förns två dagar efter.
Alltså så har jag NÄSTAN lika stora pupiller dagen efter.
Citera
2006-02-02, 05:23
Medlem
BigFatCones avatar
mina pupiller följer inga knarklagar som helst, ibland blir dom stora som tefat, ibland bara marginellt större och ibland inte alls.. men i regel kan man räkna med att pupillerna är stora 8-10 timmar efter senaste intag..
Citera
2006-02-02, 11:04
Medlem
DirtyBones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Händer med mig också, då jag är riktigt skev och tagit fööör mycket.
Inte så snyggt på alla kort vi brukar ta.. haha.. men ingen bryr sig i det tillståndet..

Nä hehe, jag såg mig i spegeln och tänkte vafan jag skelar som en gnu och alla som skulel gå runt och ta fyllekort försökte jag undvika för att inte hamna med den blicken i kameran haha
Citera
2006-02-03, 02:14
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBone
Nä hehe, jag såg mig i spegeln och tänkte vafan jag skelar som en gnu och alla som skulel gå runt och ta fyllekort försökte jag undvika för att inte hamna med den blicken i kameran haha
Blinkar man några gånger och verkligen försöker fokusera kan man ser normal ut, om även lite spänd.. haha..
Man kan göra så när det är "fotografering" men annars går man ju inte och anstränger sig, man njuuter...
Citera
2006-02-03, 02:15
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Mina pupiller är ovanligt stora utan att jag tar Ecstasy. Och om jag då tar Ecstasy så blir dom inte normala förns två dagar efter.
Alltså så har jag NÄSTAN lika stora pupiller dagen efter.
Precis som min sambo då m a o..
Lyckliga han och dig, det är ju så snyggt!
Citera
2006-02-03, 02:25
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Precis som min sambo då m a o..
Lyckliga han och dig, det är ju så snyggt!

Men nej det är det ju inte, mina puppiller är kroniskt stora efter ett hash/extacy snedtripp i ungdommen och när jag tar E så blir dom större än själva helvetet, ser ut som en katt i mörkret när jag är påtänd även om en stor snutstrålkastare lyser mej rakt i ögat.
Sen får jag sånna jävla käkspänningar så jag ser ut som Jay Leno när jag ramblar omkring och jag kan fan inte skärpa mej heller, hade en polare som fick gå runt en hel kväll och skjuta in min haka när jag såg alldeles för bisarr ut.

Citat:
Ursprungligen postat av FlyingDutchMan
Det jag undrar egentligen är lite säkerhets frågor som

* Hur länge man kan beräknas vara socialt satt ur spel, efter X timmar kan man gå hem och INTE börja pladdra på med morsan on livets sötma?

*Pupillerna lär ju bli stora som kosmos. Hur lång tid innan det lägger sig? Kan man tex lysa sig i ögonen med en ficklampa så att det går ner?

*Första gången jag köper, ska jag fråga lite frågor kring tabletterna så att jag verkar mindre neewb-aktig? MDMA och MDA och sånt, vad kan jag säga för att få reda på lite basfakta om just den sortens E?

*Är det värt att pröva E, och om jag bara har tillfälle att "chilla" med en bekant som jag egentligen inte tycker så mkt om, kommer det att släppa (för det villl jag FAEN inte hehe)... I så fall får jag vänta till i helgen!

Vissa människor blir satta ur spel längre än andra på extacy, jag brukar hamna i ett mörkt hål i två-tre dagar efter en riktigt god session. Man kan till och med säga att jag hamnar i en jävla deppression efteråt, kan blir nog lite extra hög på själva känslan man får när man blir riktigt stenad på E.

Fråga inte kring tabletterna om du inte vet vad ett bra svar kan vara, för den delen är det med 99% säkerhet att killen som säljer dom inte har en jävla aning om vad det kan vara i batchen, fråga inte heller ifall dom är bra för du får ett garanterat "bästa jag käkat". Ifall du känner langaren ifråga så kanske du får ett ärligt svar, kolla istället på Pillreports eller andra tillförlitliga sidor.

Tycker du ska vänta med att käka tills du är i en säker och mysig atmosfär, inte för att ruset kommer att gå åt helvete utan för att du kommer få en sån mycket trevligare stund.
Jag har tagit en gång med en person som jag hade ett starkt personligt agg till och efter en hel natts kramande och tycka ommande så blev vi polare igen så...ja det kan ju bli bra också men inget jag skulle rekomendera.
Citera
2006-02-03, 02:31
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Men nej det är det ju inte, mina puppiller är kroniskt stora efter ett hash/extacy snedtripp i ungdommen och när jag tar E så blir dom större än själva helvetet, ser ut som en katt i mörkret när jag är påtänd även om en stor snutstrålkastare lyser mej rakt i ögat.
Sen får jag sånna jävla käkspänningar så jag ser ut som Jay Leno när jag ramblar omkring och jag kan fan inte skärpa mej heller, hade en polare som fick gå runt en hel kväll och skjuta in min haka när jag såg alldeles för bisarr ut.
Meen, tycker inte du det är fint?
Iofs, har man det tycker man kanske inte om det..
Jag brukar gå och titta till pupillerna en massa gånger under E-ruset för jag tycker verkligen det är vackert..
Käkspänningarna och underbettet hade jag dock kunnat vara utan.. Man får ju ibland leva på soppa dagen efter, sååån träningsvärk i hela käkarna o tinningarna..
Citera
2006-02-03, 04:12
Bannlyst
Jag brukar ha stora pupiller hela dagen efter jag tagit E men inte varje gång konstigt nog... Har inte lyckats hitta någon faktor som avgör vilken gång jag inte får det och vilken gång jag får det... men jag tycker precis som sloken att det är riktigt snyggt så det bekommer mig inte.
Angående skelande ögon så fick jag något liknande första gången jag tog rent MDMA men då på bägge ögonen, nystagmus har jag för mig att det heter. Har en del kort på det, inget man vill ha i familjealbumet direkt...
Fascinerande att det går att se så skev ut!
Men satan vad skönt det var!
Citera
2006-02-03, 04:37
Medlem
likeithards avatar
jag brukar alltid fråga om det är hallis-e, speedade e eller soffsittar-e typ.. då brukar man ju få en fingervisning (oftast). jag gillar bara e som man kommer igång ordentligt på.. hallisar & seghet kan jag vara utan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in