Citat:
Ursprungligen postat av
XrSC
Det du missar är tur. Vidare är det inte troligt att alla som spelar kommer följa sannolikheten i procenttal varje gång man spelar.
Ditt exempel är klockrent på hur viktigt tur är i det korta loppet, och hur lite tur spelar roll i det långa loppet.
Nej, jag missar inte tur, jag sa; spelar du en gång har du mycket hög chans att vinna trots att du gjort ett dåligt spel för så är det, det är därför folk vinner. Men gör du en miljard dåliga spel kan du inte vinna hur mycket tur du än har.
Jag håller med dig, faktum är att det är omöjligt att på en enda slantsingling få tillbaka 99% därför att du antingen kommer få 1.99 gånger pengarna eller noll gånger pengarna tillbaka men mitt spel betalar tillbaka 99% per spinn även om det är omöjligt att få 99% av insatsen på ett enda spel.
Alltså; det spelar ingen roll hur många spinns vi räknar ut return to player på, det är definierat som återbetalning per spinn. Återbetalningenper spinn för ett spinn är samma som återbetalningen per spinn för en miljard spinns, skillnaden är att om spelaren gör ett spinn har spelaren chans att vinna, gör spelaren en miljard spinns kan spelaren inte vinna, men i bägge fallen är RTP 99%.