• 1
  • 2
2018-06-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Ok fetto!

Man kan inte köra med grejer från 70talet och sprida på forum idag utan att få mothugg. Lika bra du vänjer dig om du inte tänker uppdatera dina kunskaper.

Håller med Jpettterson i det långa inlägget.
Citera
2018-06-14, 21:45
Bannlyst
Se till att äta en stadigare frukost. Lägg till ett par dl fil till mackan tex.

Ät en frukt vid 9-10 fikat.

Är lunch, varje dag.
2 burkar tonfisk eller makrill filé om du inte har tid med annat.

Dra en frukt eller en näve nötter på vägen hem.

Samt middag, (se till att undvika överflöd av fett, dra ner på såser och friterat)

Det kommer kännas som att du äter mer för att du äter oftare, men det är viktigt för att förbränna fett.

Vill du nå maximal förbränning, lev på tonfisk och makrill i 1-2 månader. Men då kommer det gå för fort

Summa summarum, ät oftare och mindre fett (skippa även dricka och saft) drick vatten
Citera
2018-06-14, 21:57
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milkab
Se till att äta en stadigare frukost. Lägg till ett par dl fil till mackan tex.

Ät en frukt vid 9-10 fikat.

Är lunch, varje dag.
2 burkar tonfisk eller makrill filé om du inte har tid med annat.

Dra en frukt eller en näve nötter på vägen hem.

Samt middag, (se till att undvika överflöd av fett, dra ner på såser och friterat)

Det kommer kännas som att du äter mer för att du äter oftare, men det är viktigt för att förbränna fett.

Vill du nå maximal förbränning, lev på tonfisk och makrill i 1-2 månader. Men då kommer det gå för fort

Summa summarum, ät oftare och mindre fett (skippa även dricka och saft) drick vatten
Måltidsfrekvensen spelar ingen roll för viktnedgång, det är högst individuellt och det går precis lika bra att dela upp det på färre men större måltider om man så önskar.
Citera
2018-06-15, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Håller med.

Går du upp i vikt så äter du mer än du förbrukar, att du inte äter "mycket", antal måltider eller inte äter chips/godis har inte med saken att göra, det är en fråga om total mängd, och går du upp är mängden för stor oavsett vad din kost består utav. För att hindra detta, alternativt gå ned i vikt, måste du äta mindre.

Det är heller inte relevant vad någon annan, i ditt fall dina kompisar, gör/äter. Den mängden t.ex jag äter skulle säkert någon av mina vänner öka i vikt utav. Kaloribehovet är högst individuellt och får anpassas efter ens egna behov/vardag. Givetvis är det en fördel att äta näringsrikt, framförallt vid kaloriunderskott.

Spot on.
TS. Du får inte skylla din sämre moral på dina kompisar. De kanske äter nyttiga sallader med mera när du inte är med.
Citera
2018-06-15, 07:44
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Måltidsfrekvensen spelar ingen roll för viktnedgång, det är högst individuellt och det går precis lika bra att dela upp det på färre men större måltider om man så önskar.
omöjligt att få in detta för vissa och många är kvar i de "gamla" spåren vi blivit matade med under många år. Det är GI hit och fett dit och mat var 3:e timme för konstant förbränning och det är morgonpromenader innan frukost för ökad fettförbränning m.m.

Det är en uppgift likt tempelriddare att få ut den nya FORSKNINGEN och inte bara gå på gamla myter och broscience...
Citera
2018-06-15, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
omöjligt att få in detta för vissa och många är kvar i de "gamla" spåren vi blivit matade med under många år. Det är GI hit och fett dit och mat var 3:e timme för konstant förbränning och det är morgonpromenader innan frukost för ökad fettförbränning m.m.

Det är en uppgift likt tempelriddare att få ut den nya FORSKNINGEN och inte bara gå på gamla myter och broscience...

Ja, tänk vad okomplicerat det är egentligen. Det är för mycket fake news i tidningar som påstår sig handla om hälsa. Tidningen Allers är fortfarande kvar i dessa gamla myterna än idag. Så mycket skit jag tvingas höra på av min sambos mamma som endast hämtar kunskaper från Allers och Aftonbladet. Men man får ta henne med en klackspark.
Citera
2018-06-15, 08:20
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ja, tänk vad okomplicerat det är egentligen. Det är för mycket fake news i tidningar som påstår sig handla om hälsa. Tidningen Allers är fortfarande kvar i dessa gamla myterna än idag. Så mycket skit jag tvingas höra på av min sambos mamma som endast hämtar kunskaper från Allers och Aftonbladet. Men man får ta henne med en klackspark.
Haha ja onekligen, omöjligt att gå i clinch med dessa då de läst det i en TIDNING som dessutom handlar om träning i många fall (vilket gör mig mer förbannad).
Citera
2018-06-15, 10:09
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Tyvärr kommer nog myter likt dessa fortfarande leva kvar. Aftonbladet eller t.ex MåBra, är oftast en värdelös källa till information när det gäller kost/träning, vissa saker stämmer och andra är helt uppåt väggarna. Kommer nya "supermetoder" varannan vecka känns det som.
Citera
2018-06-15, 13:06
Medlem
Citat:
Haha ja onekligen, omöjligt att gå i clinch med dessa då de läst det i en TIDNING som dessutom handlar om träning i många fall (vilket gör mig mer förbannad).

Ja ingen idé att ens försöka. Dock brukar jag trigga igång henne med att säga att chili får igång förbränningen. För det tror hon stenhårt på.

Citat:
Tyvärr kommer nog myter likt dessa fortfarande leva kvar. Aftonbladet eller t.ex MåBra, är oftast en värdelös källa till information när det gäller kost/träning, vissa saker stämmer och andra är helt uppåt väggarna. Kommer nya "supermetoder" varannan vecka känns det som.

Ja. De blandar frisk mellan sanningar och osanningar. Även när jag loggar ur från hotmail så kommer det alltid upp korta artiklar med idioti om kost och träning. Förstår inte vem som skriver de artiklarna för ingen står som källa eller namn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in