Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-19, 05:45
  #13
Medlem
Nej, hon går inte till någon terapeut eller liknande och det säger hon att hon inte vill. Men jag tror det har byggts upp väldigt mycket i henne och att hon är nära bristningsgränsen nu. Och jag tror att hon vill känna mer. Häromdagen lyssnade hon på en av låtarna från begravningen och såg väldigt sorgsen ut. Ska försöka se om vi kan göra det mer, när hennes barn inte är i närheten. Kanske kan det framkalla att hon öppnar sig.
Citera
2018-06-22, 17:33
  #14
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnderMan
Min flickvän vågar inte öppna upp sig och gråta ordentligt. Hon har förlorat två nära familjemedlemmar det senaste året och haft det jättetufft, men inte gråtit ut än. Hon har alltid uppfostrats till att vara den starka och inte visa sig svag, vilket gör att hon går och håller allt inom sig. Hon har börjat få mycket huvudvärk och ont i kroppen pga detta. Jag tror ju att det skulle bli bättre om hon vågade släppa ut sorgen och prata om det och bara låta allt komma.

När vi pratar om det ibland säger hon att hon inte vågar eller vet hur man gör. Men jag kan se att hennes ögon blir glansiga ibland och att hennes underläpp darrar lite och då är det ju nära, men då blir hon helt tyst och bara knäpper igen sig för att hon är så rädd att hon ska börja gråta och att jag ska se det.

Hur kan jag få henne över tröskeln så att hon vågar gråta ut och förstår att det är ok?

Min vän, hon är skadad för livet det fattar du väl?

Antingen så har hon byggt upp ett försvar till att inte visa känslor då hon ser det som en svaghet, eller så är hon faktiskt inte kapabel till att känna sorg.

Oavsett anledning kommer du nog ha det tufft med henne i framtiden. Var försiktig. Hon kan också vara manipulativ eller bi-polär.

Hade jag varit du så hade jag nog dumpat. Hon låter inte frisk, och det sista du ska göra är att spela räddaren i nöden där hon till slut kommer knäcka dig.

Bli inte förvånad om du finner dig själv i ett läge framöver där hon tycker att du är problemet och djävulen själv. Just sayin been there, done that.
Citera
2018-06-22, 17:38
  #15
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnderMan
Nej, hon går inte till någon terapeut eller liknande och det säger hon att hon inte vill. Men jag tror det har byggts upp väldigt mycket i henne och att hon är nära bristningsgränsen nu. Och jag tror att hon vill känna mer. Häromdagen lyssnade hon på en av låtarna från begravningen och såg väldigt sorgsen ut. Ska försöka se om vi kan göra det mer, när hennes barn inte är i närheten. Kanske kan det framkalla att hon öppnar sig.

Ser du, redan nu lägger du ner oerhört mycket energi på denna kvinna. Du engagerar dig, skriver tråd här...det kommer att eskalera. Mark my words.

Ett stort varningstecken på att hon kan faktiskt manipulera dig är att hon undviker terapi.

Dessa människor undviker terapi pga 2 saker.
1. De vill inte bli exponerade för hur de verkligen tänker.
2. De anser inte att de gör nåt fel, det är alla andras fel.

Så går de hos en psykolog kommer de inte kunna fortsätta skylla allt på alla andra för allt skit de själva ställer till med. Då kommer det finnas svart på vitt att det är de själva som måste ändras. Och det vill de inte till nåt pris. Ungefär som en katt som undviket att bada i badkar.

Lycka till.
Citera
2018-06-22, 18:46
  #16
Medlem
Bertfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnderMan
Nej, hon går inte till någon terapeut eller liknande och det säger hon att hon inte vill. Men jag tror det har byggts upp väldigt mycket i henne och att hon är nära bristningsgränsen nu. Och jag tror att hon vill känna mer. Häromdagen lyssnade hon på en av låtarna från begravningen och såg väldigt sorgsen ut. Ska försöka se om vi kan göra det mer, när hennes barn inte är i närheten. Kanske kan det framkalla att hon öppnar sig.

”Om vi kan göra det mer”? Varför ska du tvunget vara med? Gråtfetish ? Låt henne grina ut ifred.
Citera
2018-06-22, 18:53
  #17
Medlem
LaLocas avatar
Herregud va gött, klaga inte.
Citera
2018-06-22, 21:25
  #18
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnderMan
Ok... respekterar din åsikt, men berätta hur du tror att det fungerar då? Hur kan man få någon att gå vidare från en sorg om den personen inte klarar att visa känslor eller låta sig själv vara ledsen?
Varför är det din uppgift att reparera din flickvän? Är du hennes psykolog eller pojkvän?
Förstår inte om det är för hennes skull eller din som du vill att hon ska vara duktig och gråta.

Det jag tror att hon behöver mest av allt är att känna att du älskar henne precis som hon är. Alla är olika.
Ge henne en stor kram och stryk henne över håret.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback