Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 22:09
  #1
Medlem
mjukmjukares avatar
Tomas Drejing har ett underbart sätt att presentera matlagning.
Dessutom otroligt kunnig. Prisbelönt.... men
Varför inte mer uppmärksammad bland "de stora"?
Någon som har en tes?


Citera
2018-06-14, 12:37
  #2
Moderator
rotadents avatar
Jag såg nu att han har drivit restaurang i mindre städer som Malmö och Lund, det spelar säkert in. Sverige är väldigt Stockholmscentrerat och jag gissar att det är betydligt svårare att få uppmärksamhet utanför Stockholm och eventuellt Göteborg. Jag kan säga att jag fick googla honom, hade aldrig hört namnet. Numera känns det dessutom som att man antingen behöver göra något som att ha stjärnor i guiden, vara riktigt skitnödigt tillkrånglad eller stå i morgon-TV och steka vaktlar vid halv åtta på morgonen för att kändisskapet ska lossna ordentligt. Att vara riktigt duktig räcker nog inte alltid.
Citera
2018-06-14, 21:15
  #3
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag såg nu att han har drivit restaurang i mindre städer som Malmö och Lund, det spelar säkert in. Sverige är väldigt Stockholmscentrerat och jag gissar att det är betydligt svårare att få uppmärksamhet utanför Stockholm och eventuellt Göteborg. Jag kan säga att jag fick googla honom, hade aldrig hört namnet. Numera känns det dessutom som att man antingen behöver göra något som att ha stjärnor i guiden, vara riktigt skitnödigt tillkrånglad eller stå i morgon-TV och steka vaktlar vid halv åtta på morgonen för att kändisskapet ska lossna ordentligt. Att vara riktigt duktig räcker nog inte alltid.


Tråkigt med tanke på hans enorma CV.
Och lättsamt hans olika Youtube filmer med mat från Vild Hare,
Ostron med smak, till flådd, filéad Bergtunga.
Mm mm.....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback