2018-06-13, 03:02
Medlem
Blaobars avatar
Ja hej ännu en sådan här tråd, en bland många andra

Om mig:
2X år
Drömmer stort, lätt att sväva och flyta bort i tankarnas värld, med musik främst. Kreativt sinneslag.
Lever isolerat. Hade vänskap och flickvän i gymnasiet men inte längre. Flyttat tillbaka till päronen.

Saknar slutbetyg. Gymnasiet dock pest och pina
Provat Komvux, Naturvetenskapligt basår distans, gick ej.
Betade någon komvuxkurs i klassrum, atmosfär kal och kall
Arbetsförmedlingen förstår jag mig inte på

Förstår inte samhället i övrigt, vad jag har rätt till (har jag ens det?)
Men mest av allt vet jag inte vart jag ska ta vägen.
En gång kände jag mig levande, idag ett tomt skal, men det fortsätter.
Mycket sorg, men lugn, stabil
Mycket ensam.

Intresserad av allt möjligt, vill göra allt möjligt
Tänker programmering, animering, musik, arkeologi, allt! men inte har jag tillgång till sådana verktyg? Sitter bara hemma annars, läser på internet om allt möjligt

Mycket låg ork i vintras, blodprov -> vitaminbrister
Mediciner:
D-vitamin 6000+ IE
Folsyra tabletter
B-12 tabletter (Atrofisk gastrit?)

Känner ingen bryr sig, varken familj, släkt eller samhälle
Ett vandrande spöke
Vill inte ha pengar
Ibland ångest över spilld tid, men det går över.
Vet ej vem säga vad, lönt att ens tala?

Vilka alternativ?
Var ta vägen?
Hur ordna?
Hjälp?
Citera
2018-06-13, 03:26
Medlem
Fruitballens avatar
Är du jag? Jag har dock gymnasiebetyg.

Vad jag stoppar i mig;

10000IE vitamin D
2000ug B12
500-1500mg magnesium
Multivitamin
30mg zink
2x B-komplex
2x500mg omega 3
180ug Mk7 (k2)

Är intresserad av precis allt, vilket gör att jag dras i alla riktningar och inte riktigt fokuserat på ett särskilt ämne. Isolerad, inga vänner etc, dock självvalt.
Citera
2018-06-13, 03:29
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaobar
Intresserad av allt möjligt, vill göra allt möjligt
Tänker programmering, animering, musik, arkeologi, allt! men inte har jag tillgång till sådana verktyg?

Vilka alternativ?
Var ta vägen?
Hur ordna?
Hjälp?
Du skulle kanske må bra av medicin om deppigheten är jobbig? Kanske inte så jobbig verkar det som?
Lite samtal i vården skulle kanske göra gott? Ibland kan det vara bra att sortera tankarna med hjälp av en annan person.
Man behöver alltså inte vara allvarligt sjuk för att göra detta - bara få en liten knuff.
Gå till vårdcentralen och be att få prata med ngn.
Studievägledare?
Läs klart din gymnasieutbildning.
Fångar som sitter i isoleringscell blir påverkade av att vara isolerade.
Du måste helt enkelt ta ansvar för dig själv. Våga leva livet. Våga göra saker och satsa utan att veta om det är rätt och utan veta om du lyckas. Ju mer du gör desto bättre mår du. Gör om drömmarna till något litet påtagligt. Drömmarna kan kännas sköna men kan kännas för svåra och långt bort. Sätt kortare mål och känn att du är på väg.
Citera
2018-06-13, 13:37
Medlem
chiliislifes avatar
Jag tror att du saknar ett riktigt mål och viljan att fullborda målet. I livet har vi olika mål vi står inför och dessa målen måste vi engagera oss i för att uppnå ett slutresultat. Jag tycker att du borde bestämma dig för en sak att ta tag i och göra det nu! engagera dig i det specifikt och kör på hela vägen tills du är klar!

Det kan vara så att du känner dig mer värd i samhället än vad samhället tycker att du är värd. Därför känner du dig tom och din vilja är "krossad". Vad du behöver göra åt det är att ta din egen väg och gå längs med den vägen och bara kör på framåt!

Skit i vad resterande i världen tycker om dig och vad du gör. Du är värd jävligt mycket.
Citera
2018-08-06, 22:50
Medlem
Blaobars avatar
Uppdatering!

Listat ut hur det här med studier fungerar, kollat upp universitetskurser även om gymnasiet saknas
Börjat tugga igenom gymnasiet på distans och det funkar nu!
Brukar kolla upp slutmålet och gå baklänges steg för steg för att se vad som krävs för att komma dit

Förstår nu tänket bakom hur samhället fungerar. Upptäckt jag inte passar i det helt enkelt. Har verkligen försökt, så tänker lämna det. Helt annan syn på livet, frihet och verkligen allt. Avstår rösta till valet.

Jag har sparat ihop en slant (sålt grejer) och byggt ihop en dator! Jag vet ärligt talat inte vad jag hade gjort utan en sådan + en internetuppkoppling där jag bor. Har tagit fram ritpennor också. Satt på laptop förut. Jag kan alltså ladda ned tyngre program och göra någonting med!

Jag är mycket mer hoppfull över framtiden!

Är fortfarande en ensamvarg och utanför gemenskapen, dock arbetat frivilligt med diverse tillställningar där jag bor och folk bjuder in mig + till konversationer! Svarar rätt så kortfattat och lågmält. Är rädd för att om jag öppnar munnen för mycket "tappa" dem likt vara i närheten av vilda rådjur eller något.
Folk verkar hälsa på mig också.

Tänker bättre och fortare, varm sommar kanske -> D-vitamin=100%?
Det verkar gå bra för mig på den här fronten så, slutet gott allting gott. Det verkar lösa sig.

Fokus på andra som är vilsna nu
Tackar för alla svar
Mod kan låsa tråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in