• 1
  • 2
2006-02-01, 16:25
Medlem
times avatar
Käkar doxyferm. Kan jag ta tjack då? Kan ju inte supa iaf.
Citera
2006-02-01, 21:43
Medlem
Bullsquids avatar
tjack brukar va dåligt att blanda med det mesta (förutom alkohol) så jag skulle nog säga nej.. men vet inte säkert
Citera
2006-02-01, 21:51
Medlem
Kuyichis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av time

Du kan supa på doxyferm. Det är inte farligt. DÄremot finns det väl en viss risk för att du inte blir av med din infektion. Om det är den infektion som jag tror det är så finns det en annan antibiotika som kan bota den med en engångsdos. Säg att du har svårt för att hålla reda på det där med att ta tabletter i tid och otid så får du kanske den nästa gång. Ska kolla upp vad den heter.

------------
edit

azitromycin är det du vill ha istället för doxyferm om du åker på en ny vända
Citera
2006-02-01, 21:55
Medlem
KaZibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Du kan supa på doxyferm. Det är inte farligt. DÄremot finns det väl en viss risk för att du inte blir av med din infektion. Om det är den infektion som jag tror det är så finns det en annan antibiotika som kan bota den med en engångsdos. Säg att du har svårt för att hålla reda på det där med att ta tabletter i tid och otid så får du kanske den nästa gång. Ska kolla upp vad den heter.

------------
edit

azitromycin är det du vill ha istället för doxyferm om du åker på en ny vända
Står om det i en annan tråd om hurvida det är bra eller ej att supa på antibiotika... Det kan ju uppstå resistenta bakterier vilket är ganska onödigt...

Om du går på antibiotika så är du förmodligen sjuk och vill bli frisk, då ska man sova.
Citera
2006-02-01, 22:01
Medlem
Kuyichis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaZiber
Står om det i en annan tråd om hurvida det är bra eller ej att supa på antibiotika... Det kan ju uppstå resistenta bakterier vilket är ganska onödigt...

Om du går på antibiotika så är du förmodligen sjuk och vill bli frisk, då ska man sova.

Jo. Vad jag menar är att alkohol+antibiotika sällan är farligt(rent toxiskt). Däremot kan som sagt antibiotikan i sig inte fungera som den ska. Det har jag ju också påpekat.
Citera
2006-02-01, 23:17
Medlem
ruben saltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av time

Kanske dum fråga men vad är det för åkomma du har?
Jag brukar kunna ta bort eventuella sjukdomar med tjack annars..
Det rensar ju ut systemet då det både är kärlsammandragande och blodförtunnande och togs fram för att bota förkylningar tex.
Citera
2006-02-01, 23:25
Medlem
Kuyichis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruben salte
Det rensar ju ut systemet då det både är kärlsammandragande och blodförtunnande och togs fram för att bota förkylningar tex.

Doxyferm används oftast för att bota vår vanligaste könssjukdom. Tror tyvärr inte att tjack biter där
Citera
2006-02-01, 23:30
Medlem
ruben saltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Doxyferm används oftast för att bota vår vanligaste könssjukdom. Tror tyvärr inte att tjack biter där

Hahahahaaahhaahhahhah ja herregud.. Man lär sig alltid något nytt varje dag här på FB. Nej då funkar nog inte tjacket. *asg*
Men det lär nog inte vara någon fara att ta lite pulver heller.
Citera
2006-02-02, 01:05
Medlem
Danne^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruben salte
Sen när togs tjack fram för att kunna bota förkylningar?
Och till topic så klart du kan ta det... men risken att du blir sjukare är rätt stor då tjack sänker imunförsvaret rätt kraftigt...
Bror ju på vad du äter pencillin för.. Är det något allvarligt så skippa det, då risken att du blir riktigt sjuk är stor.
Mvh
Citera
2006-02-02, 09:27
Medlem
ruben saltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne^
Sen när togs tjack fram för att kunna bota förkylningar?
Och till topic så klart du kan ta det... men risken att du blir sjukare är rätt stor då tjack sänker imunförsvaret rätt kraftigt...
Bror ju på vad du äter pencillin för.. Är det något allvarligt så skippa det, då risken att du blir riktigt sjuk är stor.
Mvh

Kan tyvärr inte säga vilket årtioende det rör sig om, men visst tog man det mot fökylningar förr i tiden. Det är vad jag har läst iaf, likadant som att soldaterna använde det i krig.
Citera
2006-02-02, 11:31
Medlem
Togs inte tjack fram som ett bantningspreparat?
Åter till topic, det är dumt att ta tjack om man är sjuk för man blir sjukare. vila istället för att ta tjack. När man är sjuk ska man vara lugn och inte uppjagad.
Citera
2006-02-02, 12:29
Medlem
times avatar
Haha. Har öroninflammation ^^

Ok... supa men inte tjack Tackar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto