• 1
  • 2
2018-06-12, 09:46
Medlem
Riddarhusets avatar
Ja vi ser nu den tuffa manliga klädkoden med korta byxben, trånga kostymer och Priderandiga strumpor till business.
Dessutom slipsar som knyts så spetsen hamnar en bit ovanför bältesspännaren.
Men Trump!!!
Hans kostym är ledig men Brionislipsen är den längsta i presidentvärlden och skymmer gylfen.
I denna tråd skall vi inte diskutera invandring utan endast slipslängd + tight kostym
Själv har jag alltid slipsen så spetsen går nedanför bältesspännaren.
Så att man inte blir tagen för att vara den mer korpulente av Helan & Halvan.
Varför går slipsen ner så långt?
Vad är rätt?
Hur tight skall en kostym vara?
Citera
2018-06-12, 09:59
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Ja vi ser nu den tuffa manliga klädkoden med korta byxben, trånga kostymer och Priderandiga strumpor till business.
Men Trump!!!
Hans kostym är ledig men Brionislipsen är den längsta i presidentvärlden och skymmer gylfen.
I denna tråd skall vi inte diskutera invandring utan endast slipslängd + tight kostym
Vad är rätt?

Haha, fan vad kul aldrig tänkt på det där förrän du säger det, men han har ju sin slips helt sjukt långt.

Rätt längd ska ju vara att ha slipsen så att spetsen slutar precis mitt på bältet när du står upp.

Korta byxben hör dock inte hemma inom affärsvärlden. Det är för unga killar som ”vill klä sig coolt”, inte för jobbaituationer där kostym krävs.
Citera
2018-06-12, 10:00
Medlem
Citat:
Men Trump!!!
Vad är rätt?

En klassisk kostym ska inte vara tight. Lika lite som det sitta som en jutesäck. Dagens kostymmode med trånga kavajer och förkorta brallor ser för jävligt ut. Trump har inte riktigt klassiskt snitt utan en mer rymlig variant på dito. Slipslängden är ju också mode. Korta slipsar sitter på mongon. Rätt längd är 3-5cm längre än byxlinningen.
Citera
2018-06-12, 10:01
Medlem
Ducadreams avatar
En tight kostym skulle inte se bra ut på honom då han är en tjockis.
Citera
2018-06-12, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Rätt längd ska ju vara att ha slipsen så att spetsen slutar precis mitt på bältet när du står upp.

DET är inte den klassiska längden. Det är mode. Korta slipar har varit på mode vid några få tillfällen. Sent 1800-tal, 1940-tal och nu.
Att den skall sluta mitt på bältet är ett 90-tals mode. Den normala(mest vanliga längden) är i förhållande till kavajen längd. En klassisk kavaj når övre delen av låret. Slipsen ett antal cm mindre. Så kavajen "bestämmer" slipslängd.
Citera
2018-06-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
En tight kostym skulle inte se bra ut på honom då han är en tjockis.
En tight kostym ser inte bra ut på någon. Lika bra som en somalier i en för stor lågpris kostym.
Citera
2018-06-12, 10:25
Medlem
Enzymes avatar
Modet med tajta kostymer är en i huvudsak europeisk företeelse. Har man tajt kostym i USA tror folk att du är gay! Sen kan jag hålla med om att det ser roligt ut att slipsen är 3 meter lång.
Citera
2018-06-12, 10:39
Medlem
Jag är inte säker på att Trumps slips är så jävla lång utan att han har fruktansvärt dålig hållning bara. Går man framåtlutad och hopsjunken hamnar ju slipsen längre ner.

Dessutom misstänker jag att Trump har byxorna uppdragna högt upp på tjockismanér.
Citera
2018-06-12, 10:46
Medlem
Eoppoyzs avatar
USA har inte samma kostymmode som i Europa. I USA är kostymerna större och "säckigare" medan i Europa är det mer slim fit.
Citera
2018-06-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
En klassisk kostym ska inte vara tight. Lika lite som det sitta som en jutesäck. Dagens kostymmode med trånga kavajer och förkorta brallor ser för jävligt ut. Trump har inte riktigt klassiskt snitt utan en mer rymlig variant på dito. Slipslängden är ju också mode. Korta slipsar sitter på mongon. Rätt längd är 3-5cm längre än byxlinningen.
Det var kul "korta slipsar sitter på mongon" Sen beträffande slipsen så beror det helt på hur
du knyter den, han kanske gillar att ha den lång.
Citera
2018-06-12, 14:07
Medlem
Citat:
Men Trump!!!
Vad är rätt?

Kanske för att kompensera sin korta penis?
Citera
2018-06-12, 14:44
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Jag är inte säker på att Trumps slips är så jävla lång utan att han har fruktansvärt dålig hållning bara. Går man framåtlutad och hopsjunken hamnar ju slipsen längre ner.

Dessutom misstänker jag att Trump har byxorna uppdragna högt upp på tjockismanér.
Kolla själv på bilderna så ser du tydligt vilka långa slipsar han bär. Det har blivit en "grej"
https://www.sadanduseless.com/long-ties/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in