• 1
  • 2
2018-06-25, 19:03
Medlem
Alltså, folk som undrar;
Skit händer. Vi vill hjälpa dem som råkar illa ut? Yes, no? Vissa saker kan man inte styra över, och ibland så behövs det hjälp för att fixa sig igenom saker. Jag personligen har försökt kämpa mig igenom min historia själv, och knappast fått den hjälp jag behöver, varför jag sitter här nu, flera år senare, och funderar på möjligheter med ekonomiskt stöd.

Självklart kommer det någon inbiten jävla idiotjävel och skriver om självmord och vad det nu är, och ja, du kan dra åt helvete. Lämpligtvis är det du som försvinner från jorden, inte de som råkat snett och söker stöd.

Ont;

Vad att göra, ja. Oavsett vad så kommer inga riktiga pengar rulla in fören om två månader, DET under förutsättning att jag får något av de jobb som jag nu sökt till.

Det här kanske blir en nödvändighet, faktiskt. Hm. Vi får se vad som händer.

Men snälla folk, förstå att det här är en möjlighet som finns för oss alla, i tider av nöd och besvär. Återigen, så handlar det om folk som trillat mellan stolarna. En viss tid av support, kan leda till en lång tid av produktivitet och välmående, men då måste man acceptera och låta det va så, liksom.

Fridens, ska fundera lite.
Senast redigerad av Jorgen300 2018-06-25 kl. 19:09.
Citera
2018-06-25, 19:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Jag fick just veta att min anställning hos företaget jag haft kontakt med kommer igång först efter sommaren...
Citat:
Oavsett vad så kommer inga riktiga pengar rulla in fören om två månader, DET under förutsättning att jag får något av de jobb som jag nu sökt till.
Hur ligger det till egentligen?

Mitt förslag är fortfarande att kontakta företag som har öppet under sommaren.
Citera
2018-06-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Hur ligger det till egentligen?

Mitt förslag är fortfarande att kontakta företag som har öppet under sommaren.
Jag har möjlighet att börja jobba efter sommaren på ett halvkass jobb, men hoppas på att hitta något innan dess. Jag kan inte gå tills september utan inkomst.

Har du några förslag på vad detta skulle kunna vara?

Edit, kollade ditt senaste meddelande, och ja, det är nog dags att göra en sån check nu faktiskt.
Citera
2018-06-25, 19:28
Medlem
constants avatar
Citat:
Edit, kollade ditt senaste meddelande, och ja, det är nog dags att göra en sån check nu faktiskt.
Förutom industrin finns vården, som äldreboende. Ring runt, eller ännu hellre, gå förbi några ställen och be att få prata med ansvarig. Snart kommer semestrarna igång på allvar, då behövs om inte annat timvikarier.

Dessutom: När du sedan söker arbete anpassat till din utbildning, är det en fördel att faktiskt jobbat och inte bara "slöat".
Citera
2018-06-27, 17:48
Medlem
Ring runt och sök olika skitjobb, du blir knappast utbränd av att jobbba som burgerflippare på donken eller liknande ett par månader. Eller åk till Norge och rensa fisk, har hört att dom är i stort behov av fiskrensare vid laxodlingarna och det är väl rätt bra betalt också.
Citera
2018-06-27, 18:31
Medlem
megacoolmans avatar
Ring din kommande arbetsgivare och fråga om du kan få ett litet förskott, eftersom de nu skjutit på jobbstarten.

Sök jobb som vikarie i någon bransch där de skriker efter folk på sommaren. Typ personlig assistent, eller inom äldrevården.

Ett annat mindre seriöst alternativ är att tigga utanför ICA, men det är visst några andra som kom på den idén först, så räkna med bråk om platsen.
Citera
2018-06-27, 19:00
Medlem
Tripportreats avatar
Ring soc och förklara din situation, kan du visa upp anställningskontrakt som styrker att du har jobb på g så brukar de vara rätt samarbetsvilliga.

//tripportreat
Citera
2018-06-28, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Ring soc och förklara din situation, kan du visa upp anställningskontrakt som styrker att du har jobb på g så brukar de vara rätt samarbetsvilliga.

//tripportreat

Bra svar! Har alltid undrat varför folk är så förbaskat rädda för att "utnyttja" soc?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in