• 1
  • 2
2006-02-01, 14:53
Medlem
times avatar
Kan man supa på panodil?

Eller på doxyferm (pencillin)?
Citera
2006-02-01, 15:07
Medlem
hundens avatar
Fass är din vän! Hjälper dig 24/7 med dessa typer av frågor.
Citera
2006-02-01, 16:01
Medlem
mrbonkerss avatar
som sagt, slå upp det i fass.se. om man är vetgirig kan man även läsa under fliken "Produktresumé (SPC)" där överdosering/toxicitet för läkemedlet tas upp, alltså vid vilka nivåer överdosering är farligt och dödligt.

huvudvärkstabletter är generellt sett farligt att blanda med alkohol eller överdosera på då det är väldigt påfrestande för levern och kan ge permanenta leverskador och leversvikt. doxyferm ska inte vara någon fara annat än att effekten försvagas.
Citera
2006-02-01, 16:26
Medlem
times avatar
Åh, har FASS sådana svar också. Underbart. Ska genast titta ^^
Citera
2006-02-01, 16:32
Medlem
FTSs avatar
Att supa på panodil är ju ingen fara enligt mig, sålänge du inte äter överjävliga mängder av det eller gör det väldigt ofta Något förstärkt rus kommer du inte få, men jag antar att du har ont eller något och det är därför du käkar dem. Hur det är med penicillin vet jag inte.
Citera
2006-02-01, 18:05
Medlem
Kuyichis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTS
Att supa på panodil är ju ingen fara enligt mig, sålänge du inte äter överjävliga mängder av det eller gör det väldigt ofta Något förstärkt rus kommer du inte få, men jag antar att du har ont eller något och det är därför du käkar dem. Hur det är med penicillin vet jag inte.

Bättre att supa på antibiotika(oftast finns vissa undantag) än på paracetamolpreparat.
Citera
2006-02-01, 18:09
Medlem
times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Bättre att supa på antibiotika(oftast finns vissa undantag) än på paracetamolpreparat.

Antibiotika? Var köper man det då?
Citera
2006-02-01, 19:18
Medlem
Varför vill du ha antibiotika att supa på? Låter som att du vill det när man läser din sista post.
Citera
2006-02-01, 19:37
Medlem
Kuyichis avatar
Haha.

Penicillin(stavning?) är en sorts antibiotika. Antibiotika används för att bota infektioner och är inte skoj på något vis. Om du behöver antibiotika är det inte svårt att få det utskrivet av en läkare, sen hämtar du medicinen på apoteket.

Vad jag menade var bara att antibiotika sällan är skadligt att blanda med alkohol. Det värsta som kan hända är i normala fall att antibiotikan inte fungerar lika bra som det är tänkt. En del antibiotikum är dock direkt olämpliga att blanda med alkohol. Det står dock tydligt angivet i bipacksedeln då. Jag kombinerade ciproflaxin och flagyl med en stadig fylla en gång. Det var inte trevligt. Slutade med ett migränliknande(tror jag.. aldrig haft migrän annars) anfall på dansgolvet. Kröp ut från lokalen och hem sedan. Minns ej vilken av ciproflaxin och flagyl som var direkt olämplig dock.
Citera
2006-02-01, 20:06
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av time
Antibiotika? Var köper man det då?
PÅ apoteket... MED recept, så glöm inte det.. hoho..

(Sorry kunde inte låta bli)

Men en aning dum fråga får dumt svar.. *flina*
Citera
2006-02-02, 12:25
Medlem
times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
PÅ apoteket... MED recept, så glöm inte det.. hoho..

(Sorry kunde inte låta bli)

Men en aning dum fråga får dumt svar.. *flina*

Ok.

Tja, det var det svaret jag ville ha så jag tycker inte det är så dumt.
Citera
2006-02-02, 23:21
Medlem
FREAKSCENEs avatar
sup på Stilnoct istället!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto