• 1
  • 2
2018-06-11, 12:35
Medlem
durrahs avatar
Har två rika polare som ska iväg på en lyxresa snart till Dubai i 1 vecka, bo på deluxe suite i 7 stjärniga burj al arab, åka rolls-royce, käka gourmetmat, spa och dricka afternoon tea för 1,3k osv lol

Grejen är att kalaset kostar 14 789 kr per natt för att enbart bo i sviten, sedan tillkommer kostnader för alla lyxaktiviteter och restaurangbesök de ska hitta på, polarna sa att jag kan räkna med ca 20k per dag om jag vill hänga med.

Låter riktigt kul faktiskt och något som man gör en gång i livet men är det värt alla jävla pengar? Dessa två vänner är rika pengar är inga problem för dem, sitter på olika företag etc medan man själv är vanlig knegare

Allt som allt kommer resan landa på ca 140-150 000 kr för 7 dagar inkl flyg

Det är i runda slängar allt jag äger på sparkontot, så frågan är det värt att tömma kontot för att följa med?

Vill gärna åka med dem men tänker på ångesten sen när man kommer hem och sparkontot visar 0kr .. ska man kanske låna lite cash eller är det dumt för en resa?
Citera
2018-06-11, 12:38
Medlem
black_devils avatar
om dom nu har så mkt cash kan dom väl bjuda dig också?

lär ändå inte kännas så mkt i deras plånbok haha
Citera
2018-06-11, 12:42
Medlem
Mintafs avatar
Tycker tyvärr det låter som en riktigt dum ide. Det hade vart en annan grej om du just sparat för detta. Men tänk om du kommer hem och du behöver ersätta något i hemmet men inte har pengar? då sitter du i skiten. Tänk även om dina vänner känner sig lite extra sugna på att spendera pengar och du sitter lusfattig dag 4 liksom...
Citera
2018-06-11, 12:47
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrah
Det är i runda slängar allt jag äger på sparkontot, så frågan är det värt att tömma kontot för att följa med?

Det beror litegrann på hur lång tid det tog för dig att spara ihop den summan?
Tog det bara något år eller två så kan resan definitivt vara värd det, men om det tagit dig ett helt liv att spara ihop summan, så kanske det vore bättre att spara pengarna och vänta med att göra "Den Stora Resan" tills du har en familj att dela upplevelsen med.
De flesta människor får bara chansen att göra EN sådan (dyr) resa i sitt liv.
Citera
2018-06-11, 13:09
Medlem
ZrankFanes avatar
Ta och titta igenom snabba cash filmerna och se hur det går med folk som försöker att leva som något de inte är... Antingen har man pengar och kan leva i lyx, eller så har man inte det och får leva som alla andra. 150 000 kronor är en hel del, du kan köpa en fin bil eller spara vidare till hus. Tänk inte impulsivt.
Citera
2018-06-11, 13:20
Bannlyst
Ja va fan, kor pa (!), Dubai ar ett enda stort horhus, hela Varlden finns representerad. Basta trekant jag haft, tva (2) brudar ifran Etiopien.

Men Dubai som stalle ar ingen hojdare, allt ar pa tok for artificiellt.

Pengar skall man inte lana for att ha kul, har man inte rad sa far man snallt sta dar med mossan i handen. SEK 150,000 tjanar man ihop pa tva (2) manader utan problem.

Have fun!!

PS - bra avatar! Din? - DS
Senast redigerad av Sherbert 2018-06-11 kl. 13:24.
Citera
2018-06-11, 14:02
Medlem
Qusimotos avatar
Om dom vart rik hade dom bjudit med dig, man är inte rik om man har 2mille på konto.
Citera
2018-06-11, 14:05
Man får ha bra jävla roligt om det ska vara värt de pengarna för en vecka.
Jag hade inte chansat.
Citera
2018-06-11, 14:44
Medlem
SYSTEMexes avatar
Helvete eller! ta mdma och gå på någon festival istället, det kommer ge en mer minnesvärd och maxad upplevelse än att sova på finhotell
Citera
2018-06-11, 15:28
Medlem
jag skulle inte ens göra det om jag hade 30 miljoner på banken ( eller ja det är väl möjligt att jag skulle få för mig att göra det med några polare men särskilt mycket marginalnöje hade det inte gett)
Jag kan tänka mig en miljon saker jag hellre hade spenderat sakerna på men så ger det mig inte särskilt att spendera pengar på lyxboende och liknande. sover typ lika bra i ett 3stjärnigt hotel som 5stjärnigt. det ger mig verkligen ingen WOW känsla av att bo flott etc mesta ångest när man ser prislappen. Hade ju tusen gånger hellre lagt pengarna på rio de janeiro ett hyffsat boende lite kola kanske om man gillar det och sedan några lyxhoror och det hela hade gått på hälften av priset om ens det.
Citera
2018-06-11, 17:52
Medlem
dwgs avatar
Hade tagit en resa till någon av Medelhavets länder i stället.
Två veckor av sol och öl låter roligare än att sitta i en RR i en stad.
Citera
2018-06-11, 18:20
Medlem
RostigHinks avatar
Har varit i Dubai. Det är inte värt det. Det som finns att uppleva är konstgjort till överdrift. Då åker jag hellre på safari i Afrika.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in