Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-22, 22:11
  #277
Medlem
Detta spel finns just nu kraftigt reducerat på playstation store. Funderar på att köpa det.

Är det samma svårighetsgrad ungefär som Elden Ring? Visst är det samma utvecklare?
Citera
2023-03-23, 06:36
  #278
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhbmad
Detta spel finns just nu kraftigt reducerat på playstation store. Funderar på att köpa det.

Är det samma svårighetsgrad ungefär som Elden Ring? Visst är det samma utvecklare?
Samma utvecklare, men helt annan typ av stridssystem. Båda är action-RPGs, men Sekiro kan närmast jämföras med ett rytmspel i striderna, typ. Du parerar attackerna tills du hör rätt ljud som betyder att det är dags för dig att gå på offensiven tills du hör rätt ljud att gå på defensiven osv osv. Sen finns attacker som man måste hoppa undan istället för att parera, eller använda någon annan move som du lärt dig.
Citera
2023-03-23, 07:29
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Samma utvecklare, men helt annan typ av stridssystem. Båda är action-RPGs, men Sekiro kan närmast jämföras med ett rytmspel i striderna, typ. Du parerar attackerna tills du hör rätt ljud som betyder att det är dags för dig att gå på offensiven tills du hör rätt ljud att gå på defensiven osv osv. Sen finns attacker som man måste hoppa undan istället för att parera, eller använda någon annan move som du lärt dig.
Tack för informationen. En högst subjektiv bedömning men tycker du spelet är bra och tycker du om det mer än Elden Ring?
Citera
2023-03-23, 08:41
  #280
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhbmad
Tack för informationen. En högst subjektiv bedömning men tycker du spelet är bra och tycker du om det mer än Elden Ring?
Det är bra. Det är inga konstigheter. Svårt att jämföra då det är två såpass olika spel. Det är ju mindre RPG-element i Sekiro, mer ett action-RPG med fokus på action än RPG.

Kolla igenom några recensioner?
Citera
2023-03-23, 09:52
  #281
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhbmad
Tack för informationen. En högst subjektiv bedömning men tycker du spelet är bra och tycker du om det mer än Elden Ring?

Det är olika från Elden Ring, det är inte open world, så det är mer strömlinjeformat så att säga.

Jag älskar både Sekiro och Elden Ring, men det är verkligen två olika typer av spel.
Citera
2023-03-23, 13:20
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är olika från Elden Ring, det är inte open world, så det är mer strömlinjeformat så att säga.

Jag älskar både Sekiro och Elden Ring, men det är verkligen två olika typer av spel.
Det låter ganska lockande faktiskt. Jag gillade Elden Ring men det var lite för spretigt för min smak.

Tack för informationen i alla fall. Blir nog ett köp inför helgen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback