2018-06-11, 08:17
Medlem
Nihennas avatar
https://youtu.be/4OgoTZXPACo

Tankar? Så besviken jag blev på att Shadows Die twice INTE syftade på Bloodborne två är jag ändå hypad då nya IPs alltid är kul och Fromsoft visata tt de inte är rädda för nya miljöer.

Verkar bli lite granna mer direkt storytelling istället för den indirekta stil vi är vana med, vilket också kan vara trevligt.

Nya verktyg verkar vara nån form av grappling hook, och en hoppknapp?

Nä, detta kommer bli spännande
Citera
2018-06-11, 09:13
Medlem
Gissar att detta blir lite närmare Nioh då med, som du påpekade, mer direkt storytelling, så mer levels än en stor värld.

Men kan ha fel.
Citera
2018-06-11, 10:23
Moderator
^Eazs avatar
Hypen är på riktigt.

Ny IP från FromSoftware. Satan vad sugen jag är nu.
Citera
2018-06-11, 11:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Glad att det blev en ny ip från from software. Uppföljare och långtgående franchises har vi gott om. Sköna nioh vibbar från trailern. Känns väldigt japanskt. Tänker då på story och location där det verkar utspela sig. Blir bra detta.
Citera
2018-06-11, 11:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Glad att det blev en ny ip från from software. Uppföljare och långtgående franchises har vi gott om. Sköna nioh vibbar från trailern. Känns väldigt japanskt. Tänker då på story och location där det verkar utspela sig. Blir bra detta.

Exakt, men ändå trogen till DS/BB med stora bossar.
Citera
2018-06-11, 13:07
Medlem
Forzos avatar
Ser intressant ut! Kul med vad som ser ut att vara en lite ljusare värld efter mörkret i Bloodborne.
Citera
2018-08-22, 11:02
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Mars kommer detta. Iallafall vad dem planerat sen vet vi ju hur spelbranschen är med releasedatum....

https://www.playstationtrophies.org/...arch-2019.html

Finns också en fin collectors edition att beställa. Drog iväg en på webhallen nyss. Får se om spelet är värt en CE utgåva, men lika bra att förboka ifall den tar slut, sen kan man skita i å hämta ut den och köra vanlig edition annars.
Citera
2019-03-17, 11:17
Medlem
Har släppts launch trailer!

https://youtu.be/rXMX4YJ7Lks
Citera
2019-03-17, 13:31
Medlem
Gavins-Friends avatar
Varför är Activision utgivare? Det är skrämmande.

Tycker spelet låter jättekrångligt. Minns iofs. när jag körde Dark Souls för många år sen. Spelade typ en timme sen gav jag upp. Men sen lärde jag mig spela Bloodborne och det är nu på topplistan över mina favoritspel. Vet inte om jag är glad över att Sekiro påminner så mycket om Bloodborne eller om det är tråkigt att det inte helt är något annat?

Aja lär spela det nån gång när man har tid.
Citera
2019-03-17, 14:04
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Varför är Activision utgivare? Det är skrämmande.

Tycker spelet låter jättekrångligt. Minns iofs. när jag körde Dark Souls för många år sen. Spelade typ en timme sen gav jag upp. Men sen lärde jag mig spela Bloodborne och det är nu på topplistan över mina favoritspel. Vet inte om jag är glad över att Sekiro påminner så mycket om Bloodborne eller om det är tråkigt att det inte helt är något annat?

Aja lär spela det nån gång när man har tid.
Activision släpper inte bara skit. Det är de som gav ut Crash och Spyro remaster-spelen, t ex.

På vilket sätt tycker du att det påminner om Bloodborne, förutom att båda delar att de är snabbare än Dark Souls?

I Bloodborne finns ingen hoppknapp, och det finns ingen gripkrok. i Sekiro måste du lära dig parera då du kommer bli sönderägd om du försöker dodgea allt, det finns en lättförståelig story i spelet som man inte måste läsa massa item-beskrivningar för att förstå, det finns ett gammalt hederligt "talent tree", och det finns stealth-element där du smyger runt och dödar folk en och en innan fiender upptäcker dig.

Det här är mer som Tenchu-spelen, med lite Soulsborne-mekaniker inbakat för att göra striderna roligare.
Citera
2019-03-18, 00:14
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Activision släpper inte bara skit. Det är de som gav ut Crash och Spyro remaster-spelen, t ex.

På vilket sätt tycker du att det påminner om Bloodborne, förutom att båda delar att de är snabbare än Dark Souls?

I Bloodborne finns ingen hoppknapp, och det finns ingen gripkrok. i Sekiro måste du lära dig parera då du kommer bli sönderägd om du försöker dodgea allt, det finns en lättförståelig story i spelet som man inte måste läsa massa item-beskrivningar för att förstå, det finns ett gammalt hederligt "talent tree", och det finns stealth-element där du smyger runt och dödar folk en och en innan fiender upptäcker dig.

Det här är mer som Tenchu-spelen, med lite Soulsborne-mekaniker inbakat för att göra striderna roligare.
Jo absolut men Activision ser jag inte som positivt och det handlar inte oftast om spelen är bra eller inte.

Kolla närstriderna. Ser ju ut som i Bloodborne. Det behöver inte vara nåt negativt. Inte direkt nåt nytt att spel som är olika ändå kan vara lika, särskilt när det är från samma utvecklare. Samma motor också? Exempelvis Uncharted och The last of us. Två helt olika spel men märks tydligt att det är samma utvecklare.

Aja jag ser fram emot Sekiro. Vill ha Bloodborne 2 men är faktiskt glad att de gjorde nåt annat innan det (om det kommer) alltid fräscht med nåt nytt.
Citera
2019-03-18, 07:28
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Jo absolut men Activision ser jag inte som positivt och det handlar inte oftast om spelen är bra eller inte.

Kolla närstriderna. Ser ju ut som i Bloodborne. Det behöver inte vara nåt negativt. Inte direkt nåt nytt att spel som är olika ändå kan vara lika, särskilt när det är från samma utvecklare. Samma motor också? Exempelvis Uncharted och The last of us. Två helt olika spel men märks tydligt att det är samma utvecklare.

Aja jag ser fram emot Sekiro. Vill ha Bloodborne 2 men är faktiskt glad att de gjorde nåt annat innan det (om det kommer) alltid fräscht med nåt nytt.

Du kan vara lugn , Activision har enbart gett ut spelet. De har haft nada att säga till om kring utvecklingen av spelet.

Ang. det andra så håller jag nog inte riktigt med. Jag menar, visst finns det ju likheter, det vore konstigt eftersom det är samma utvecklare, men det är ändå betydligt mer olikt varandra än din Uncharted/Last of Us-jämförelse. Enligt de som spelat så känns det inte som Bloodborne eller Dark Souls över huvud taget när man sitter och spelar, utan som tidigare nämnt mer som ett Tenchu med ett bättre stridssystem.

https://www.youtube.com/watch?v=uLcLOiMFDtM - här är en bra genomgång. 5 dagar kvar nu , kan knappt vänta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in