Citat:
Ursprungligen postat av
Gavins-Friend
Varför är Activision utgivare?

Det är skrämmande.
Tycker spelet låter jättekrångligt. Minns iofs. när jag körde Dark Souls för många år sen. Spelade typ en timme sen gav jag upp. Men sen lärde jag mig spela Bloodborne och det är nu på topplistan över mina favoritspel. Vet inte om jag är glad över att Sekiro påminner så mycket om Bloodborne eller om det är tråkigt att det inte helt är något annat?
Aja lär spela det nån gång när man har tid.
Activision släpper inte bara skit. Det är de som gav ut Crash och Spyro remaster-spelen, t ex.
På vilket sätt tycker du att det påminner om Bloodborne, förutom att båda delar att de är snabbare än Dark Souls?
I Bloodborne finns ingen hoppknapp, och det finns ingen gripkrok. i Sekiro måste du lära dig parera då du kommer bli sönderägd om du försöker dodgea allt, det finns en lättförståelig story i spelet som man inte måste läsa massa item-beskrivningar för att förstå, det finns ett gammalt hederligt "talent tree", och det finns stealth-element där du smyger runt och dödar folk en och en innan fiender upptäcker dig.
Det här är mer som Tenchu-spelen, med lite Soulsborne-mekaniker inbakat för att göra striderna roligare.