• 1
  • 2
2018-06-10, 18:31
Medlem
Jag ska inom snar framtid betala ett kk p runt 100k.
Tanken r att frska utnyttja ngon form av bonus p ett kreditkort.

Vilket kreditkort ger mig bst frdelar?

Har spanat lite p ett SAS-kort frn Amex.

Tacksam fr alla svar!
Citera
2018-06-10, 18:34
Medlem
Ngon Av SAS korten r att fredra om eurobonusen r ngot fr dig
Citera
2018-06-10, 18:34
Medlem
Luxuss avatar
Bonusen r spass liten att 100k inte ens tcker rsavgiften.
Dessutom brukar man ha svrt att gra strra enskilda inkp, exvis nr jag skulle kpa ny bil hade handlaren en policy om att inte acceptera bonuskort av ngon anledning. Kk p 100k gr dock skert bra men ger som sagt bara ett par hundringar i bsta fall.
Citera
2018-06-10, 18:35
Medlem
Handlar ju om vilken typ utav bonus du r intresserad utav.
Citera
2018-06-10, 18:35
Medlem
Denoms avatar
Amex kostar bara massa pengar, bonusen tcker inte avgifterna nr korten kostar s mycket. Norwegian har 100k kredit med 1% bonus.
Citera
2018-06-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Amex kostar bara massa pengar, bonusen tcker inte avgifterna nr korten kostar s mycket. Norwegian har 100k kredit med 1% bonus.

Vill du dock resa fr pengarna r nog amex SAS korten de bsta ute i marknaden.
Citera
2018-06-10, 18:40
Medlem
sucuks avatar
Borde vara mer lnsamt att frhandla om direktkp via bankverfring istllet fr att bonushora?

Kksbutiken slipper dyra kortavgifter s de borde vara ppna fr frhandling.
Citera
2018-06-10, 18:42
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasse1903
Vill du dock resa fr pengarna r nog amex SAS korten de bsta ute i marknaden.
Ja och bonuspongen fr att kpa kk rcker inte till s mycket hur man n gr och d r frgan vad TS ska ha kortet till i vrigt sklart och om det bara r tanken att fixa det fr det hr eller ha kvar det fortsttningsvis s beror det p vilka utgifter som finns annars p kreditkortet.

Bttre att gra som sucuk sa och fra ver pengarna direkt s inga pengar behver betalas i avgifter verhuvudtaget om nu butiken r mottagliga fr det.
Citera
2018-06-10, 18:49
Medlem
Tnker fortstta anvnda kortet.

SAS Amex Classic har ingen rsavgift samt att man kan f ett extrakort som sambon kan anvnda.

Vilka nackdelar finns?
Citera
2018-06-10, 18:50
Medlem
SophieNeveus avatar
Om du har mjlighet tycker jag att du ska kpa med ett american express platinum d jag anser att de har bst frmner. Det r dock ett dyrt kort att ha 500 kr/mn men om man reser mycket eller spenderar mycket pengar r det ett fantastiskt bra kort!
Citera
2018-06-10, 19:30
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowbull61
Tnker fortstta anvnda kortet.

SAS Amex Classic har ingen rsavgift samt att man kan f ett extrakort som sambon kan anvnda.

Vilka nackdelar finns?

Du fr inte speciellt mycket pong med Classic, dessutom funkar din 2-4-1 voucher bara inom Europa. Skaffa ett Amex SAS Premium istllet, gratis avgift frsta ret och 50% mer pong. Dessutom gller 2-4-1 vouchern p det kortet ver hela vrlden.
Citera
2018-06-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Om du har mjlighet tycker jag att du ska kpa med ett american express platinum d jag anser att de har bst frmner. Det r dock ett dyrt kort att ha 500 kr/mn men om man reser mycket eller spenderar mycket pengar r det ett fantastiskt bra kort!

Det r inget bra bonuskort. Frmnerna r grymma samt frskring men bonusen r inte i nrheten av lika givande som t ex SAS elite
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in