Citat:
Exakt detta du skriver ovan! Själv köper jag alltid mina telefoner kontant och kör med mitt pre-paid "abonnemang" Kör själv med Moto G5 plus som jag köpte för 1600. Tror det var på Media Markt , och säljaren tjatade sig muntorr om att jag minsann skulle ha försäkring och ta den på 24 månader abonnemang
Idioten var riktigt ihärdig, så jag sa att om du inte slutar tjata om massa trams jag inte vill ha så skiter jag i att köpa telefonen här och går vidare. Då knep han igen och gav mig telefonen och skickade mig till kassan. Så ja, det är på deras "extratrams" de tjänar pengar på, de är därför så idogt försöker sälja på dig massa skit du inte behöver, listan kan göras lång:
-Extra försäkring (Helt onödigt då du har garanti ett år, samt antagligen drulle om du är klumpig)
-Kalibrering av TV (Varför då? Ser ingen skillnad hos de som gått på scamen, klarar utmärkt att göra adekvata inställningar själv)
-Abonnemang vid telefonköp (helt onödigt, räkna vad de kostar om ni köper loss i stället, och vem fan behöver senaste Iphone eller Android?)
-Dator (Startklar, fan vad puckat att försöka ta 800 kr för att få datorn "startklar" när du köper den. Den är ju redan startklar, det du får göra själv är att välja språk, inställningar, köra uppdateringar mm första gången du startar den hemma. Inte svårt alls, datorn säger ju dessutom precis vad du ska göra, tar på sin höjd någon/några timmar innan den är fullt uppdaterad. Dessutom vill då inte jag att någon ska fiddla med min dator )