• 4
  • 5
2018-06-20, 10:16
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Hundar är bättre liv än människan. Hundar sviker inte och behandlar man sin hund på ett bra sätt ger den tusenfalt tillbaka i kärlek och värme. Jag tycker ts ska skaffa en hund eller två. Då kommer du inte att vara ensam.

Sedan tycker även jag att trådskaparen MÅSTE prata ut om sina känslor med en legitimerad psykolog. Sådana starka känslor av ångest och olycka som du känner är inte något man ska hålla inne på. Kompisar i all ära men vissa problem kräver en professionell yrkesman för att verkligen kunna hjälpa.

Slutsats.
Skaffa en liten (eller stor) hund som en vän. Det kommer att hjälpa dig min vän.
Ta kontakt med en psykolog så att du får tala med någon som är van att hjälpa folk i känslomässig nöd. Även detta kommer att hjälpa dig min vän.
Citera
2018-06-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Jag skrek ut precis,slog mig i huvet flera gånger med händerna av ilska och frustration och grät en stund. Mådde lite bättre ett litet tag,men fortfarande mår riktigt dåligt. Är mest ledsen än arg just nu. Men problemet är att jag inte har något att prata med. Vet inte ifall du läste sista inlägget jag skrev i tråden. Men förklara lite mer detaljerat där.

Usch, jag lider med dig. Finns det något du kan distrahera dina händer med så att du inte kan slå dig själv? Jo, men jag menade att prata med någon professionell(typ psykolog). Jag gick först hos kurator men de har oftast inte lika hög kunskap och kan inte använda samma metoder som en psykolog.
Citera
2018-06-22, 04:05
Medlem
Pungsvings avatar
Prova att ta långsamma och djupa andetag. När du slappnat av tillräckligt så drick så många glas kallt vatten du kan i lugnt tempo. Skriv ned det som oroar dig på en bit toapapper och kasta i toan. Kissa på pappret och känn dig befriad.
Citera
2018-06-22, 07:40
Medlem
borrizs avatar
Du har berättat om hur du upplever dig själv som person, men du har faktiskt inte sagt mycket om ditt liv i övrigt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in