2018-06-11, 23:55
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extraordinar
Jag har bott i ett av Sveriges "värsta" förort i över 20 år. Så jag talar utifrån erfarenhet till skillnad från många av er på flashback som talar utifrån vaneföreställningar, fördomar och idioti ni läser av andra rasister med agenda.

Allting överdrivs så in i helvete på fb. Det enda jag kan hålla med om är att kriminaliteten är ett stort problem och att människor utan giltiga asylskäl har absolut inget att göra i Sverige. Men jag ser hellre att landet går under än att svin som sverigedemokrater ska få ta över makten.

Länge leve antifascismen.
såna som dig med ditt tänk som gjorde sd till största parti...
Citera
2018-06-12, 00:52
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Många svenskar. Var fan bor du? Om jag får fråga.

Ja inte fan bor jag på en sketen liten ö där man inte ens har sommar temperaturer och där ingenting existerar. Det finns en anledning till att ålänningar besöker roslagen på daglig basis. (för att handla)
Citera
2020-02-27, 16:53
Medlem
90taletskronas avatar
Hej, jag har också tröttnat på Sverige med de höga priserna, brist på bostäder, låga löner, galna myndigheter, osv. och jag har funderat allvarligt över lång tid till att flytta utomlands.

Jag har högskoleutbildning och planerar att flytta när jag har 1 års erfarenhet inom IT som systemingenjör.

Jag tänker att det är mest aktuellt att flytta till Tyskland, Nederländerna eller något annat land inom EU men jag kan även tänka mig att flytta utanför. Många IT-utbildningar utomlands som man kan ta som utlänning verkar dock vara seniora positioner eller tech-support. Den ena är jag inte tillräckligt kvalificerad för och den andra är jag överkvalificerad för.

Finns det någon annan som redan har flyttat och kan dela med sig av sina erfarenheter? Vilka utmaningar står jag inför för att komma undan problemen i Sverige som jag upplever och skaffa bostad och tillräckligt bra lön så att jag klarar mig? Vart borde jag främst fundera att flytta till där min kompetens skulle kunna uppskattas?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in