Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Självklart tänker jag inte det, man kan inte hitta på något ur tomma intet som du gjorde precis. Det finns en historia vi måste ta hänsyn till, jag vet att "Svärjevänner" inte gillar böcker men mörkhyade har fått höra n-ordet i degraderande syfte i flera hundra år medan de förslavats
Varför tror du det?
Citera
2018-06-10, 11:31
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Just antisemitism nämndes inte i programmet. Däremot näthat i form av tillmälen som "luder", "kärring" och "batikhäxa".

Så nu skall batikhäxor och horor bli en folkgrupp, medan svenskar icke är det... Vart är världen på väg?
Citera
2018-06-10, 11:40
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Så nu skall batikhäxor och horor bli en folkgrupp, medan svenskar icke är det... Vart är världen på väg?
Samhällskontraktet är brutet och demokraturen är ett faktum. Vi är nu inne i startfasen av ett frihetskrig för att befria svenskarna från globalismen och kulturmarxismen. General Kasselstrand är redo att leda oss:
https://www.youtube.com/watch?v=X3elk6cTpII

Generalkonung Kasselstrand leder numera partiet Alternativ för Sverige (AfS), som kräver att lagen om hets mot folkgrupp avskaffas.
Senast redigerad av PK-befriad 2018-06-10 kl. 12:32.
Citera
2018-06-10, 12:18
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666

Den delen av intervjun handlade inte om HMF-lagen utan om behovet av ett utökat skydd för politiker och journalister, något som framför allt journalisten tycktes vara intresserad av.
Citera
2018-06-10, 12:24
Medlem
Det finns ingen juridisk immunitet för Regeringar, åklagare eller domstolar som samarbetar med grovt import-kriminella och helt utan minsta rättighet dömer vanliga människor till böter eller fängelse för att de vägrar ljuga om besvärande fakta!
Skulle säga att i en stor majoritet av fallen så är drivfjädern för dessa oftast ensamma fattiga kritiker empati med brottsoffer. Även empati med alla fattiga Svenska pensionärer avstängda från sina egna pengar som stulits från dem. Dessutom i praktiken avstängda från tandvård och sjukvård.
Varför åtalar inte åklagare regeringen för stöld, bedrägeri och Medhjälp till mord, våldtäkter etc etc.
De hör hemma i fängelse, inte fattiga människor med empati!
Om det endå funnits en upprors-armé som kunde bekämpa denna sjuka PK-cancern som med sina omgullade import-kriminella kostat så många Svenska liv!
Citera
2018-06-10, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Miljöpartiet vill ha dolda mikrofoner i folks hem och tycker man inte att vi skall ta emot flyktingar, då skall man kunna dömas till 10 år fängelse för hets emot folkgrupp. Men vad ken begära av ett parti dör 9 av 10 MP Politiker dömda brottslingar, många MP politiker har sysslat med förnedringssex på barn.

HMF är en sjuk lag eftersom det räcker att du säger att en neger har lågt IQ på Facebook, så är det HMF.

Du hittar på för att driva på hatet.
I normaliseringsprocessen är det kanske nödvändigt med hmf. När olika sociala normer ska jämkas med varandra blir det gnissel, det vet makthavarna, när gnisslet låter för högt kanske folk inte vill jämka bort sina normer och börjar protestera. Protesterna skulle kunna sprida sig och bli för starka, det är inte bra eftersom nationalismen skulle kunna växa i den myllan. Hmf blir ett fint redskap att reglera motståndet. Nationalstaten ska bort, Sverige ska omskrivs som region, tex svenskproducerat är som ord nästan är utfasat och utbytt mot närproducerat (utan att du märkte). Vi kan sanktionera flaggan som symbol och fira den med röd dag för att blidka massan men eftergiften har ingen annan verkan än symbolisk och för att lätta på trycket efter svenskhet.
Vi är ett klot i universum, existensen är skör och vi måste hålla ihop, alla!
Fattiga, och svältande regioner måste få ekonomi och mat, krigshärdar ska bli fredszoner - alla måste hjälpas åt. Sopberget riskerar välta ekologin globalt och överflöd länder SKA minska konsumtionen till vilket pris som helst.
Citera
2018-06-10, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Du hittar på för att driva på hatet.
I normaliseringsprocessen är det kanske nödvändigt med hmf. När olika sociala normer ska jämkas med varandra blir det gnissel, det vet makthavarna, när gnisslet låter för högt kanske folk inte vill jämka bort sina normer och börjar protestera. Protesterna skulle kunna sprida sig och bli för starka, det är inte bra eftersom nationalismen skulle kunna växa i den myllan. Hmf blir ett fint redskap att reglera motståndet. Nationalstaten ska bort, Sverige ska omskrivs som region, tex svenskproducerat är som ord nästan är utfasat och utbytt mot närproducerat (utan att du märkte). Vi kan sanktionera flaggan som symbol och fira den med röd dag för att blidka massan men eftergiften har ingen annan verkan än symbolisk och för att lätta på trycket efter svenskhet.
Vi är ett klot i universum, existensen är skör och vi måste hålla ihop, alla!
Fattiga, och svältande regioner måste få ekonomi och mat, krigshärdar ska bli fredszoner - alla måste hjälpas åt. Sopberget riskerar välta ekologin globalt och överflöd länder SKA minska konsumtionen till vilket pris som helst.

Mycket svamel i samma inlägg. Då får åka ut till Rinkeby och sjunga we shall overcome med negerna där, filmar gärna hur det gick.
Citera
2018-06-10, 13:36
Medlem
rostigamazons avatar
Märkligt att regeringen har glömt att skydda oss vanliga svenskar i vårat egna land, det blir väl så när man agera springpojkar åt EU.
Citera
2018-06-10, 14:12
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absque
Vilka svarta slavar har fått bli kallade neger? Såvitt jag vet har då det inte funnits svenska slavskepp som fraktat hit en massa svartingar och sedan kallat dom neger under piskrapp. Själva ordet var inte ens negativt laddat innan svenskar fick träffa på dem en masse och efter det har negern visat vad den går för!

Jag föredrar att inte läsa det där ordet och då blir det svårt för mig att bemöta det du säger, jag har ansträngt mig i tråden men känner att det räcker nu. Om du vill ha ett svar från mig så vänligen skriv "n-ordet", tack.
Citera
2018-06-10, 14:18
Medlem
Citat:
Jag föredrar att inte läsa det där ordet och då blir det svårt för mig att bemöta det du säger, jag har ansträngt mig i tråden men känner att det räcker nu. Om du vill ha ett svar från mig så vänligen skriv "n-ordet", tack.

Citat:
mörkhyade har fått höra n-ordet i degraderande syfte i flera hundra år

Jag frågar igen:

Varifrån har du fått din uppfattning?

Kan det vara så att du själv är utländsk och har fått en falsk bild av svenskarna och det svenska språket?
Citera
2018-06-10, 14:53
Medlem
absques avatar
Citat:

Känns det som ett tankebrott att se ordet? finns det fler ord som utlöser liknande försvar? Ska försöka skriva om så vi undviker att du blir kränkt eller ser svart.

Ordet var helt värdeneutralt tills dess att vi importerade hit s.k (miss)färgade som i sin tur tog sig an USAs nig*erpopulations ökända offermentalitet och gängkriminalitet. Nu kopplar man ihop ordet n-eger med ett visst sätt att vara.

Om inte ordet svart varit kopplat till en färg så hade det fått samma negativa klang om 10 år. Andra nyord som färgad och afrosvensk ger inte en lika bra beskrivning som ordet neger gör. En afrikan kan vara arab och en färgad likaså. Vad använder du själv? Du skriver n-ordet så troligtvis så tänker du på ordet neger..

Citat:
Ursprungligen postat av SAOL
Fram till och med 11:e upplagan (1986) av Svenska Akademiens ordlista stod ordet helt utan värderingskommentar. I den 12:e upplagan (1998) förekommer noteringen något nedsättande, och i den 13:e upplagan från 2006 står det kan uppfattas som nedsättande. I den 14:e utgåvan från 2015 togs bland annat "negerboll" bort ur ordlistan och "neger" belades med varningstext om att det är nedsättande. Istället rekommenderades läsaren att använda termen "svart".
Citera
2018-06-10, 15:14
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Frågor att diskutera:

1. Vilka skärpningar av HMF-lagen kan komma att föreslås?

2. Vilka partier stöder idag en sådan skärpning?

3. Kommer det att finnas stöd för detta i riksdagen efter valet?

1: Svårt att säga, men man kan anta att kritik mot journalister och politiker som står för Den Rätta Värdegrunden kommer att leda till åtal.

2: Alla utom SD.

3: Ja, det kommer det att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in