Citat:
Ursprungligen postat av
Charlemange
Partiet för proppmätta – de som redan har allt
Publicerad 7 jun 2018 kl 05.00
.
Miljöpartiet är det mest elitiska partiet i svensk politik. Inget annat parti är i så sådan stor utsträckning bara till för en liten begränsad privilegierad grupp och struntar så mycket i de som inget har, skriver Rebecca Weidmo Uvell.
.
En bil betraktades tidigare av vänstern som en viktig del av klassresan. Friheten en egen bil ger en människa består. Vardagslivet underlättas och du har möjlighet att ta dig från en dammig storstad och ut på landet. Se och utforska platser runtom i Sverige eller till och med åka på bilsemester utomlands. I dag finns ett allt växande bilförakt i en elitistisk vänster.
De som inte har råd med ny bil straffas
.
Av Rebecca Weidmo Uvell
Borgerlig opinionsbildare
Citaten från detta debattinlägg av RWU är väl inte helt on-topic men beskriver utsökt och detaljerat vilket extremt och närmast förödande parti miljöpartiet är för stora grupper i samhället i synnerhet de som bor på landet och de som inte har "riksdagslöner".
Har nog ALDRIG läst något i Expressen som stämmer med vad jag själv anser och har skrivit bl a här på FB under ett par år. Synd bara att "debatterna" verkar gömmas undan på tidningen så de inte når mer än en liten grupp aktivt sökande läsare.
Miljöpartiet är ett TOTALITÄRT parti fullt i klass med islam som en TOTALITÄR ideologi.
Faktiskt lite skrämmande hur mkt dessa två har gemensamt!
I skenet av detta så blir det fullt naturligt att MP vill ta bort möjligheterna för pöbeln att kritisera makten, och värre, möjligheterna för oppositionella partier och rörelser att bildas och verka i landet.
Om jag fick EN ENDA önskan inför valet så är det inte att "mitt" parti SD ska bli riktigt stora utan att MP hamnar under 4%.
Tycker faktiskt vi kan bjuda på en direktlänk denna gång till artikeln;
https://www.expressen.se/debatt/partiet-for-proppmatta-de-som-redan-har-allt/