2018-06-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Hets mot folkgrupp är ett skydd mot de människor som riskerar bli förföljda pga individuell egenskap, lagen behövs!
Hatet mot nysvenska (som tar en massa skitjobb ingen ursvensk vill ha) måste stävjas för att bibehålla demokratin.

Vågar du basunera ut utmaningen i ditt nätverk, jag tvivlar, men det vore nog en ögonöppnare för de flesta fördomsfulla!

Hvem våger noen ting som helst i Sverige? Dere fengsler jo folk som sier det de mener.
"Skydd mot mennesker som risikerer å bli forfulgt"? De forfølger jo svensker pga deres meninger. Det hører jo ikke hjemme i et demokrati!! Den dagen norske politikere starter å fengsle folk fordi de ytrer seg, det er den dagen demokratiets regler ikke gjelder her i landet. Da er demokratiet over. Slut.

Skjønner du ikke det? Hat??? Rekkevidden av mitt hat hadde vært ubegrenset hvis jeg var svensk. Jeg hadde vært så forbannet at jeg hadde faan ikke greid å puste.

Jeg forstår dere ikke...Hva i helvete har skjedd med dere?
Citera
2018-06-10, 01:35
Medlem
Om de skärper lagen så att den omfattar svenskar så är jag 100 % för den!
Citera
2018-06-10, 03:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morra-DI-2
Hvem våger noen ting som helst i Sverige? Dere fengsler jo folk som sier det de mener.
"Skydd mot mennesker som risikerer å bli forfulgt"? De forfølger jo svensker pga deres meninger. Det hører jo ikke hjemme i et demokrati!! Den dagen norske politikere starter å fengsle folk fordi de ytrer seg, det er den dagen demokratiets regler ikke gjelder her i landet. Da er demokratiet over. Slut.

Skjønner du ikke det? Hat??? Rekkevidden av mitt hat hadde vært ubegrenset hvis jeg var svensk. Jeg hadde vært så forbannet at jeg hadde faan ikke greid å puste.

Jeg forstår dere ikke...Hva i helvete har skjedd med dere?
Langsam hjerenevask fra når vi gick på barnehage och fra skolen via rikskrinkastning etc.
Fölelser av skyld visavi dere og jodene siden andre verldskriga og rasbiologiske institut. Skallmätningar av samer og finnar...

Vi är lie mye rasister som alla andra men är flau för det.

Det är lit av en sån reaksjonsbildning. Freud du vejt.

Vi deler mye historia med tyskene vi var lit nazistiske vet du. Si på hur galt det är i Tyskland så skjönner du lit bedre.

Sorry for bad norsk. Det var lange siden. Btw vhordan söker eg asyl i Norge? Är det alleredan försent? Har ni stängt grensen?

Famillieinvannring?

Är dere gift? Opptatt?
Har dere en bror?
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-10 kl. 04:00.
Citera
2018-06-10, 06:07
Bannlyst
Miljöpartiet vill ha dolda mikrofoner i folks hem och tycker man inte att vi skall ta emot flyktingar, då skall man kunna dömas till 10 år fängelse för hets emot folkgrupp. Men vad ken begära av ett parti dör 9 av 10 MP Politiker dömda brottslingar, många MP politiker har sysslat med förnedringssex på barn.

HMF är en sjuk lag eftersom det räcker att du säger att en neger har lågt IQ på Facebook, så är det HMF.
Citera
2018-06-10, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Dom enstaka som ska komma hit ska vara lika oss

Vilka "oss" syftar du på?

Höger-sympatisörerna sitter ju parallellt med det övriga hetsande även och hetsar mot en stor del av den egna befolkningen.

Alla som röstar vänster/Mp går bort.
Alla lågutbildade "wt"
Patrask som bor i hyreshus i fel förort.
Alla som någon gång begått ett brott.
Alla som någon gång haft ekonomiska bekymmer.
Folk som röker, är feta, tatuerade..
Frånskilda.
Barn med fel namn.
Vuxna med fel namn.
Osv osv

Dessa "oss" som kan kvalificera sig som bra svenskar kan ju max vara några hundratusen individer!?
Citera
2018-06-10, 07:48
Medlem
Det vore ju ironiskt om fängelserna skulle fyllas av personer som hade sagt eller skrivit olämpliga ord om t.ex. mörkhyade människor, samtidigt som grovt gängkriminella personer och internationella ligor kunde fortsätta att härja runt i Sverige. Det är ju inte så lätt att sätta mördare eller för den delen irländska asfaltläggare i fängelse, eftersom det så ofta saknas bevis mot dem.
Citera
2018-06-10, 08:01
Medlem
yz44s avatar
Man kan ju misstänka, speciellt när man ser från vilket håll den kommer, att lagen är till för att tysta kritiker till den nu förda politiken.
Citera
2018-06-10, 09:03
Medlem
absques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Intressant tes, har vita en historik av masslaveri där "vitlök" använts gentemot dem i förnedringssyfte?

Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Självklart tänker jag inte det, man kan inte hitta på något ur tomma intet som du gjorde precis. Det finns en historia vi måste ta hänsyn till, jag vet att "Svärjevänner" inte gillar böcker men mörkhyade har fått höra n-ordet i degraderande syfte i flera hundra år medan de förslavats

Vilka svarta slavar har fått bli kallade neger? Såvitt jag vet har då det inte funnits svenska slavskepp som fraktat hit en massa svartingar och sedan kallat dom neger under piskrapp. Själva ordet var inte ens negativt laddat innan svenskar fick träffa på dem en masse och efter det har negern visat vad den går för!
Citera
2018-06-10, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det är klart att de kommer vilja kunna kasta människor i fängelse för att de kritiserar Sjuklövern och dess politik. Jag vill minnas att lagen om hets mot folkgrupp faktiskt har redan använts mot någon som skrev något emot Miljöpartiet, men jag minns/vet inte om det blev någon fällande dom. Även många andra fall är gränsfall, som när Dan Park första gången blev kastad i fängelse för sin gatukonst genom att ett av hans verk som drev med en av sjuklöverregimens politruker fälldes för hets mot folkgrupp.

Man var redan inne på att göra det lättare för att döma dissidenter och systemkritiker genom att man skulle skapa en lagstiftning mot ett odefinierat "näthat" som tydligen skulle gälla annat än hmf, hot, förtal m.m. som det redan finns lagstiftning om. Det verkade dock vara krångligt att sy ihop själva lagen och efter ett par år verkade det hela rinna ut i sanden när S-MP-fraktionen av Sjuklövern tog över regeringsmakten.

Han är ju konstnär ändå hade han inte rätten att uttrycka sig fritt. Vilka konstnärer är det Baha Kunke värnar om de röda? Man ser varåt det lutar, vänsterdiktatur. Stalin är snart tillbaks på scenen.
Citera
2018-06-10, 09:22
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag undrar om "efterbliven" kommer bli ett förbjudet ord. I så fall passar jag på nu. Stefan Löfvén är efterbliven. I framtiden heter det kanske "alternativ intelligens", vilket så småningom också kommer att förbjudas.
Citera
2018-06-10, 09:52
Medlem
HMF är konsekvent på så sätt att det inte finns minsta måttstock för vad som är "Missaktning" och inte.
Precis vad som helst kan anses vara "olagligt".
KFMLr och SKP: gamla drömmar om att fängsla oliktänkande har flyttat in i Svenska Domstolar.

Kan någon förklara varför det skulle vara mindre "Missaktning" att prata sanningen om Sovjet, Nazityskland eller övergrepp på USA:s Indianer eller Japanska trupperna övergrepp mot Kineser eller Koeaner.
Går att prata historia utan att det är "olagligt"?
Varför skulle inte alla andra folk "bli lika kränkta" som muslimer från Mellanöstern och Nordafrika?

Jämför med när tidningar kritiska mot Nazityskland beslagtogs.
HMF är Feg-Sveriges sätt att visa "Underkastelse" mot främmande makter med ambition att vara "Herrefolk" över fattiga Svenskar.

Bara genom att vara 100 % inkonsekventa och sila mygg o svälja kameler så tror sig diktaturens kriminella kreatur sig kunna skrämma folk från att undersöka o ta reda på fakta.
SAMTIDIGT så "går det inte att göra någonting" när det gäller att fånga riktiga skurkar. Sen om Polisledningen misslyckas i att hjälpa mördare och våldtäktsmän att undkomma, då ges helt olagligt totalt försumbara "straff"...

Alla normalt friska länder skulle hellre gå i krig än att låta befolkningen terroriseras av Stalinbeundrande åklagare som samtidigt samarbetar med riktigt kriminella.
Det tycker jag att Svenskar också borde göra!
Befria landet från denna sjuka cancer som i samarbete med import-kriminella rashatare kostar så många söndertrasade Svenska människoliv.
Citera
2018-06-10, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Partiet för proppmätta – de som redan har allt
Publicerad 7 jun 2018 kl 05.00
.

Miljöpartiet är det mest elitiska partiet i svensk politik. Inget annat parti är i så sådan stor utsträckning bara till för en liten begränsad privilegierad grupp och struntar så mycket i de som inget har, skriver Rebecca Weidmo Uvell.

.

En bil betraktades tidigare av vänstern som en viktig del av klassresan. Friheten en egen bil ger en människa består. Vardagslivet underlättas och du har möjlighet att ta dig från en dammig storstad och ut på landet. Se och utforska platser runtom i Sverige eller till och med åka på bilsemester utomlands. I dag finns ett allt växande bilförakt i en elitistisk vänster.

De som inte har råd med ny bil straffas
.

Av Rebecca Weidmo Uvell

Borgerlig opinionsbildare

Citaten från detta debattinlägg av RWU är väl inte helt on-topic men beskriver utsökt och detaljerat vilket extremt och närmast förödande parti miljöpartiet är för stora grupper i samhället i synnerhet de som bor på landet och de som inte har "riksdagslöner".

Har nog ALDRIG läst något i Expressen som stämmer med vad jag själv anser och har skrivit bl a här på FB under ett par år. Synd bara att "debatterna" verkar gömmas undan på tidningen så de inte når mer än en liten grupp aktivt sökande läsare.

Miljöpartiet är ett TOTALITÄRT parti fullt i klass med islam som en TOTALITÄR ideologi.
Faktiskt lite skrämmande hur mkt dessa två har gemensamt!

I skenet av detta så blir det fullt naturligt att MP vill ta bort möjligheterna för pöbeln att kritisera makten, och värre, möjligheterna för oppositionella partier och rörelser att bildas och verka i landet.

Om jag fick EN ENDA önskan inför valet så är det inte att "mitt" parti SD ska bli riktigt stora utan att MP hamnar under 4%.

Tycker faktiskt vi kan bjuda på en direktlänk denna gång till artikeln;
https://www.expressen.se/debatt/partiet-for-proppmatta-de-som-redan-har-allt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in